וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסית לאלימות": צה"ל עצר את אחד מבכירי חמאס בגדה

20.10.2015 / 7:41

על פי בכירים במערכת הביטחון, בכיר חמאס חסן יוסוף נעצר בעקבות דברים שאמר בשבועות האחרונים, המתפרשים כהסתה לאלימות נגד אזרחים וחיילים. צה"ל הרס הלילה את ביתו של המחבל שרצח את דליה למקוס בפיגוע באלון שבות בשנה שעברה

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק

(מעצרו של חסן יוסוף במסגרת מבצע "שובו אחים" בשנה שעברה)

כוחות צה"ל בשיתוף עם השב"כ עצרו הלילה (שלישי) בכפר ביתוניא, הנמצא בסמוך לרמאללה, את אחד מבכירי חמאס בגדה המערבית, חסן יוסוף, בחשד להסתה. על פי גורמים במערכת הביטחון, בכירי המערכת שקלו לאחרונה אם לעצור את יוסוף בעקבות דברים שאמר בשבועות האחרונים, המתפרשים כהסתה לאלימות. לאחר בחינת הדברים, הוחלט לבצע את מעצרו ולהביאו לחקירה. ירון בלום, בכיר השב"כ לשעבר, אמר במשדר וואלה! NEWS כי "חסן יוסוף הוא מנהיג כריזמטי שישב בכלא, שימש כדובר החמאס, ישב בבית המחוקקים הפלסטיני וצריך לשבת בכלא".

יוסוף, תושב רמאללה בן 60 וחבר הפרלמנט הפלסטיני החל משנת 2006, מהווה גורם מתסיס לאלימות ומאבק בישראל בקרב הציבור הפלסטיני. הוא ריצה חמש וחצי שנות מאסר בכלא הישראלי ושוחרר בשנת 2011. בשנת 2010, במהלך המגעים לשחרורו של גלעד שליט, נפגש יוסוף בבית הכלא עם המתווך הגרמני ושוחח עמו על המגעים לגיבוש העסקה. בשנה שעברה, במהלך מבצע "שובו אחים", נעצר יוסוף ביחד עם עשרות פלסטינים נוספים במהלך מבצע מעצרים רחב היקף בגדה.

בנו, מסעב, שהיה סוכן שב"כ, פירסם בשנת 2011 ספר המביא את סיפור חייו כסוכן הבכיר והאמין ביותר של הארגון. במהלך עשר שנות פעילותו למען השב"כ, הצליח יוסוף הבן לסייע בסיכול עשרות פיגועי התאבדות בישראל ובחשיפת חוליות מתאבדים. בשנה שעברה אף יצא סרט תיעודי בכיכובו בשם "הנסיך הירוק", שבוים על ידי במאי ישראלי. בראיון שנערך עמו לרגל צאת הסרט אמר כי הוא לא רוצה שום קשר עם אביו.

עוד בוואלה! NEWS:
מאבטחים בדואים בב"ש לא רצויים בעבודה: "עדיף יהודים, עד יעבור זעם"
על רקע ההסלמה הביטחונית: מזכ"ל האו"ם יגיע היום לביקור בזק בישראל
הח"כים הערבים מגנים את הפיגוע בבאר שבע? תלוי את מי שואלים

חסן יוסף, בכיר חמאס בגדה, לאחר שחרורו מהכלא הישראלי, ינואר 2014. AP
בכיר חמאס שנעצר חסן יוסוף/AP

בתוך כך, כוחות ההנדסה של צה"ל הרסו לפנות בוקר בחברון את ביתו של המחבל מאהר חמדי זוהיר רשדי א-שלמון, שביצע את הפיגוע באלון שבות בנובמבר 2014. בפיגוע הוא דרס ודקר למוות את דליה למקוס ופצע שני אזרחים נוספים. לאחר שפגע ברכבו בלמקוס ודקר אותה, הוא נוטרל על ידי מאבטח ולאחר מכן נעצר על ידי כוח צה"ל.

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון מסר בתגובה להריסת בית המחבל: "חזרנו לארצנו כדי לטעת עצים ולבנות בתים. מעשי הרצח המתועבים מכריחים אותנו גם להרוס. הרס הוא אף פעם לא משהו משמח בפרט שאין בו כדי להחזיר את חייה של דליה שנגדעו באיבם. בימים אלו של מערכה מאורגנת של טרור מתאבדים חייבים לחדש את כוח ההרתעה, פגיעה מיידית בביתו, קרוביו וסביבתו של המחבל תמנע את המשך מעגל הדמים ותחסוך סבל רב מכל תושבי הארץ".

הריסת ביתו של המחבל מאהר חמדי זוהיר רשדי אלהשלמון בחברון, אוקטובר 2015. רשת אל-חוריה, צילום מסך
ביתו ההרוס של מבצע הפיגוע באלון שבות, הלילה/צילום מסך, רשת אל-חוריה

כמו כן, במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, מג"ב והמשטרה בגדה המערבית 25 מבוקשים ביהודה ושומרון, באזור שכם ובבקעת הירדן. עשרה מהמבוקשים שנעצרו היו פעילי חמאס.

אמש קראו מנהיגים ואנשי דת פלסטינים לקיים היום "יום זעם" באזור רמאללה, לנוכח "הכיבוש, מעשי המתנחלים והפגיעה במסגד אל-אקצא". המוחים מתכננים לצעוד מכיוון מטה הצלב האדום ולקרוא להתערבות בינלאומית בנעשה בירושלים.

הריסת ביתו של המחבל מאהר חמדי זוהיר רשדי אלהשלמון בחברון, אוקטובר 2015. רשת אל-חוריה, צילום מסך
ביתו של א-שלמון בחברון, הלילה/צילום מסך, רשת אל-חוריה
הריסת ביתו של המחבל מאהר חמדי זוהיר רשדי אלהשלמון בחברון, אוקטובר 2015. רשת אל-חוריה, צילום מסך
הריסת ביתו של המחבל מאהר חמדי זוהיר רשדי אלהשלמון בחברון, אוקטובר 2015/צילום מסך, רשת אל-חוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully