וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל בן ה-13 הודה: "באתי עם בן דוד שלי לדקור יהודים"

16.10.2015 / 0:26

פרסום ראשון: אחמד מנאסרה, שמאושפז בבית החולים לאחר שנוטרל בעת שדקר נער בן גילו בפסגת זאב בשבוע שעבר, הודה כי ביצע פיגוע עם בן דודו. "הוא הביא סכינים והצטרפתי אליו", אמר לחוקריו. בשל גילו תיאלץ המדינה לדחות מתן גזר הדין בשנה

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שניר דבוש

המחבל בן ה-13 אחמד מנאסרה, שנפצע לאחר שנוטרל בעת שדקר נער בן גילו בפסגת זאב בירושלים השבוע, הודה אמש(חמישי) ממיטת אשפוזו בהדסה עין כרם בבירה כי ביצע פיגוע. "באתי עם בן דוד שלי חסן מנאסרה לדקור יהודים בשכונה", אמר לחוקריו.

מנאסרה הודה כי ביצע את מעשיו על רקע הטענה הפלסטינית כי ישראל מפרה את הסטטוס קוו בהר הבית. לטענתו, בן דודו הוא זה ששכנע אותו לפעול. לפי שעה הוא מאושפז בבית החולים, אך עם שחרורו יועבר לחקירת שב"כ.

בני הדודים מנאסרה יצאו משכונת בית חנינא הסמוכה לפסגת זאב. על פי המשטרה, שחוקריה כבר החלו לחקור את מנאסרה בבית החולים, השניים הגיעו לשכונה חמושים בסכינים, אותם השיג חסן. "הוא הביא את הסכינים ואני הסכמתי להצטרף אליו", אמר אחמד.

לקריאה נוספת:
המחבל שאבו מאזן טען כי "הוצא להורג" תועד בהכרה בבית החולים
"העצבים החשופים של ישראל": כך דיווחו בעולם על פרשת המחבל בן ה-13
תיעוד הפיגוע בפסגת זאב: בן 13 הולך לקנות ממתקים - ונדקר

ראיון עם ד"ר אשר שלמון מעין כרם על הילד המחבל אחמד מנאסרה. מערכת וואלה!
פעל בגלל אל-אקצא. מנאסרה בבית החולים, שלשום/מערכת וואלה!
"הם ראו קשיש ואמרו לו: 'אתה זקן מדי, לא שווה לדקור אותך'"

בשלב מסוים הם הבחינו בגבר יהודי כבן 25 ברחוב הארבעה. הם התנפלו עליו, דקרו אותו כמה פעמים ופצעו אותו קשה. הצעיר הצליח להימלט כששני הנערים-מחבלים רודפים אחריו.

הם הגיעו לרחוב השישה עשר בפסגת זאב. מועיז, בעל פיצוציה ברחוב, העיד במשטרה כי "שניהם ראו את הקשיש ברחוב ואמרו לו: 'אתה זקן מדי, לא שווה לדקור אותך'". בצעקות "אללה אכבר" הם המשיכו במורד הרחוב עד שהבחינו בילד בן 13 רוכב על אופניו. השניים התנפלו על הילד, דקרו אותו והוא נפצע באורח אנוש.

בסופו של דבר, מסע החבלה של השניים הסתיים כאשר שוטרים שהיו בקרבת המקום נטרלו את חסן מנסארה. אזרחים שהיו במקום נטרלו את אחמד, תוך שהם מכים אותו, לא לפני שזה נדרס על ידי כלי רכב שנסע במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

נתניהו על דברי אבו מאזן: "ממשיך להסית ולשקר"

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול מסיבת עיתונאים ובה תקף את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על הצהרתו, שלפיה מנאסרה "הוצא להורג" בידי כוחות הביטחון. זאת, לאחר שתמונתו של מנאסרה, שוכב בהכרה בבית החולים הדסה עין כרם, פורסמה אתמול בכלי התקשורת ועוררה הד ציבורי.

"המלחמה נגד הטרור היא גם מלחמה נגד ההסתה הפרועה שמלבה את הטרור. לצערי, במקום לפעול להרגעת הרוחות, אבו מאזן ממשיך להסית ולשקר. רק אתמול הוא האשים את ישראל בהוצאה להורג של נער פלסטיני תמים וחף מפשע. הנה האמת: ראשית, הוא לא מת, הוא חי. שנית, הוא לא תמים. שלישית, הוא לא חף מפשע - הוא ניסה לרצוח ילד בן 13 שנסע על אופניים. הוא החף מפשע האמיתי".

אבו מאזן תיקן בשעות הצהריים את הצהרתו המקורית. אש"ף שינה את נוסח הנאום והחליף את המילים "הוצאה להורג" במילה "ירי". עם זאת, גם זו הודעה מסולפת, שכן הנער לא נורה, אלא נדרס על ידי כוחות הביטחון.

גזר הדין יינתן רק לאחר גיל 14

מלבד מלחמת הגרסאות, עומדת בפני המדינה בעיה נוספת. על פי חוק הנוער, לא ניתן להכניס למאסר קטין שבעת מתן גזר הדין גילו מתחת ל-14. מכיוון שהפלסטיני שביצע את הדקירה הוא כיום בן 13, על המערכת המשפטית יהיה למשוך את ההליך המשפטי כך שגזר דינו יינתן לאחר שכבר יהיה בן 14. במידה וגזר דינו ייגזר עוד בטרם יחגוג יום הולדת 14, הרי שהעונש היחידי אותו ניתן לגזור הינו החזקה במעון נעול.

מעבר לכך, בשל היותו קטין, יחולו על חקירתו במשטרה ובשב"כ הגבלות שונות כדוגמת מעצר לצרכי חקירה עד 20 ימים בלבד, בניגוד לבגיר שאותו ניתן להחזיק במעצר לצרכי חקירה בטרם הגשת כתב אישום עד 30 יום, מעצר עד תום ההליכים למשך שישה חודשים במקום תשעה חודשים כבגיר והגבלות נוספות.

בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר.

(עדכון ראשון: 21:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully