וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה בממשלה: גופות מחבלים לא יוחזרו למשפחותיהם

יהושע בריינר

12.10.2015 / 14:30

לפי הצעתו של השר ארדן, שהועלתה גם במשטרה, מפגעים ייקברו בבתי עלמין לחללי אויב כדי ליצור הרתעה. עם זאת, המהלך צפוי להיתקל בקשיים משפטיים. כיום ישראל מעכבת את העברת הגופות ודורשת מהמשפחות ערבויות כספיות

צילום: רויטרס, סרטון חובבים שהועלה לרשת; עריכה: טל רזניק, שניר דבוש

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מקדם יוזמה שלפיה גופות מחבלים שנהרגו במהלך ביצוע פיגועים לא יוחזרו למשפחותיהם וייקברו בבתי עלמין לחללי אויב – כך נודע לוואלה! NEWS. היוזמה הועלתה בישיבות האחרונות בממשלה, במסגרת הצעדים להגברת ההרתעה הישראלית על רקע גל הפיגועים הנוכחי.

כחלק מהצעדים, מעכבת ישראל את העברת גופות המחבלים שנהרגו בחזרה למשפחותיהם, וכן מבקשת מהמשפחה ערבויות כספיות כחלק מההתחייבות כי מסע הלוויה לא יכלול הפרות סדר ויתקיים במתכונת מצומצמת. כך, למשל, עיכבה ישראל את החזרת גופתו של המחבל שרצח בעיר העתיקה בירושלים את הרב נחמיה לביא ואהרון בנט, והתנתה את החזרת גופתו בדרישות שונות. במצב הנוכחי, הלוויות המחבלים בישראל מתקיימות רק באמצע הלילה תוך הגבלת מספר המשתתפים, בהתאם להוראות המשטרה.

לקריאה נוספת:
ארדן דוחה את הערכת שב"כ: "אבו מאזן שותף להסתה סביב הר הבית"
"ילדי אוסלו": הצעירים הפלסטינים לא מאמינים באבו מאזן
ברגותי על גל הטרור: "לא יהיה שלום עד סיום הכיבוש"

הלווייתם של שני הצעירים הפלסטינים שנהרגו מאש צה"ל בהפגנות יום הנכבה, רמאללה, מאי 2014. רויטרס
הלוויה של שני פלסטינים שנהרגו מאש צה"ל, יום הנכבה, מאי 2014/רויטרס

היוזמה הועלתה באחרונה גם בפורומים סגורים במשטרה. בין היתר, נבדקה האפשרות לקבור את המחבלים בבית עלמין לחללי אויב, אולם בארגון טענו, בין היתר בשל קשיים משפטיים, כי אין אפשרות שלא להשיב את הגופה כלל או לקבור אותה בבית עלמין לחללי אויב. עוד הועלה הקושי להימנע מהחזרת הגופה כאשר מדובר במחבל הנושא תעודת זהות כחולה ובעל אזרחות ישראלית. עיקר החשש הוא כי החלטה שלא לאפשר למשפחה לקיים טקס הלוויה ולקבור את המחבל בבית קברות ייעודי עלולה להיפסל על ידי בג"ץ.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

כחלק מהניסיון לקדם את היוזמה ביקש השר ארדן חוות דעת עדכנית בעניין ממשרד המשפטים ומהמשטרה. ההנחה היא שפעולה שכזו תרתיע מחבלים פוטנציאליים מלצאת ולבצע פיגועים לאור המחיר שישלמו בני המשפחה.

ישראל מחזיקה כיום בשני בתי קברות לחללי אויב: בבקעת הירדן ובגליל העליון. הם נמצאים תחת אחריות צה"ל ומשמשים כיום בעיקר לקבורת חיילי מדינות אויב במהלך מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully