וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע מתרחב: רוסיה שיגרה 26 טילי שיוט לסוריה. תיעוד

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, אמר במהלך פגישה עם הנשיא פוטין כי ארבע משחתות המוצבות בים הכספי שיגרו את טילי השיוט ופגעו ב-11 מטרות. שר ההגנה האמריקני: "לא נקיים שיתוף פעולה אסטרטגי עם רוסיה"

צילום: דוברות משרד הביטחון של רוסיה

ארבע משחתות רוסיות בים הכספי ירו 26 טילי שיוט לעבר מטרות של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה – כך אמר היום (רביעי) שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, במהלך פגישה עם הנשיא ולדימיר פוטין. "לצד השימוש במטוסים לפגיעה בארגונים הלוחמים, הבוקר ירו ארבע משחות 26 טילי שיוט לעבר 11 מטרות", אמר שויגו לפוטין ששודרה ברשת טלוויזיה רוסית.

לדברי שויגו, זוהו פגיעות מדויקות במטרה ולא נפגעו אזרחים.
"התקיפה מראה כי הטילים שלנו יעילים לטווח ארוך של עד 1,500 קילומטרים", הוסיף. מדובר בתקיפה ימית ראשונה של רוסיה במדינה, מאז שהחלה במבצע נגד המורדים בסוף החודש שעבר.

בתוך כך, שר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר, אמר היום כי המדינה לא תשתף פעולה עם רוסיה בסוריה, בגלל שהאסטרטגיה שלה "פגומה באופן טראגי". עם זאת, הוא ציין כי המדינה מוכנה לקיים דיונים בסיסים וטכניים כדי להבטיח שלא יהיו היתקלויות אוויריות. "איננו מתכוונים לקיים שיתוף פעולה אסטרטגי, כיוון שהאסטרטגיה שלהם פגומה, פגומה באופן טראגי", אמר קרטר במהלך נסיעה לרומא. מוקדם יותר אמר דובר משרד ההגנה הרוסי כי ייתכן ומדינתו תענה בחיוב לבקשת ארצות הברית לתיאום התקיפות האוויריות בסוריה.

כתבות נוספות בנושא:
בצל התגברות התקיפות בסוריה: פגישה ראשונה בין צה"ל לצבא הרוסי
כך תכנן קאסם סולימאני במוסקבה את המבצע הרוסי בסוריה
ארדואן: "רוסיה תאבד הרבה אם תהרוס את הידידות עם אנקרה"

משחתת רוסית יורה טיל נגד ספינות בתרגיל בסין. GettyImages
משחתת רוסית יורה טיל שיוט במהלך תרגיל בסין/GettyImages

בנוסף, גורם סורי רשמי אמר היום כי מתקפה משולבת של כוחות קרקעיים סוריים ותקיפות חיל האוויר הרוסי נערכה היום לראשונה. על פי הגורם, המתקפה אירעה במחוזות חמאת ואידליב, ובמהלכה אף ירה הצבא הסורי פגזי ארטילריה. מוקדם יותר דיווח הארגון הסורי לזכויות האדם כי חיילים סורים תקפו ארבע עמדות של ארגוני המורדים תוך תקיפות אוויריות רוסיות מתואמות. לפי הארגון, באזורים שבהם אירעה המתקפה לא נוכחים לוחמים מדאעש. עם זאת, ממוסקבה נטען כי היעדים שהותקפו הם מטרות של דאעש ושל ארגון המורדים ג'בהת א-נוסרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בפגישה עם חברי ממשלתו ליד מוסקבה.. רויטרס
"זקוקים עוד מידע על צבא סוריה החופשי". פוטין/רויטרס

פוטין אמר היום כי נשיא צרפת פרנסואה הולנד הציע בשבוע שעבר כי כוחות אסד יקיימו ברית עם קואליציית ארגוני האפוזיציה המתונים המכונים "צבא סוריה החופשי". פוטין אמר כי הרעיון של הולנד "מעניין", אך הדגיש כי אין בידיו מידע מספק על אודות הארגון. "אנו עדיין לא יודעים היכן הוא נמצא ומי מוביל אותו".

בתגובה אמר בשאר א-זועבי, מנהיג "צבא סוריה החופשי", כי הצעתו של הולנד בלתי-הגיונית. "לפני שנילחם בדאעש עם צבא אסד, הגוף שהביא את את הארגון לסוריה, המשטר הסורי צריך לקבל אחריות", ציין.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במוסקבה, 20 בנובמבר 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
משלחת רוסית נחתה בישראל. פגישת נתניהו ופוטין/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אתמול נחתה בישראל משלחת צבאית רוסית, בראשות גנרל רוסי בכיר, וקיימה מפגש ראשון עם צוות ישראלי, שאותו הוביל סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן. המפגש כלל היכרות ראשונית רשמית ועסק בנושאים מנהליים לקראת הרכבת מנגנון תיאום ביטחוני. גורם ביטחוני מסר כי "מדובר היה במפגש ראשון, אך יהיו מפגשים נוספים, כמו גם עם גורמים במשטרה כדי ליצור שפה משותפת על מנת למנוע חיכוך בין הצבאות". לדבריו, "מוקדם מדי לקבוע איך ייראה המנגנון וכיצד יתבצע התיאום, זה תלוי בעיקר בנכונות של הצדדים".

(עדכון ראשון: 14:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully