וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיית שטח ואבא לשבעה: המפכ"ל המיועד הוא רוני אלשיך

יוסי אלי ואמיר בוחבוט

27.9.2015 / 12:00

אם ימונה לתפקיד, יעזוב סגן ראש השב"כ את הארגון לאחר 27 שנים שבהן שירת בשלל תפקידי מפתח. גורמים ביטחוניים רוחשים לו כבוד רב, מאחר שפעל לאורך השנים יחד עם המשטרה ולכן מכיר את שיטות העבודה בארגון. המינוי הועבר לאישור ועדת טירקל, שתתכנס ביום חמישי הקרוב

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: גדי וינסטוק

המפכ"ל המיועד הוא סגן ראש השב"כ רוני אלשיך, תושב גבעת שמואל בן 52 - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיש היום את מועמדותו של אלשיך - נשוי, אב לשבעה וסב לשבעה - לאישור הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל. הוועדה תתכנס ביום חמישי הקרוב בשעה 10:00, ובפניה יופיעו ארדן, מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו, ראש השב"כ יורם כהן ואלשיך.

אלשיך עצמו הביע נכונות לקבל על עצמו את התפקיד. שמו הותר היום לפרסום לאחר שאמש כתב השר ארדן בחשבון הטוויטר שלו כי במקביל להגשת המועמדות הוא פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנת שזה יפעיל את סמכותו ויאפשר לפרסם את שמו ברבים לקראת דיוני הוועדה.

עוד בנושא:
סגן ראש השב"כ הוא מועמד השר ארדן לתפקיד המפכ"ל
נהלי משמעת נוקשים וסיכול הטרור בבירה: האתגרים של ר' במשטרה
גורמים במשטרה: הקרדיט על מינוי סגן ראש השב"כ - לנתניהו ולא ארדן

סגן ראש השב"כ, המפכ"ל המיועד, רוני אלשיך. ניב אהרונסון
סגן ראש השב"כ, המפכ"ל המיועד, רוני אלשיך/ניב אהרונסון

אלשיך נולד בתימן, הגיע לישראל והתגייס לחטיבת הצנחנים בשנת 1981. הוא השתחרר מצה"ל לאחר שכיהן כמפקד פלחה"ן (פלוגת החבלה וההנדסה) 35 וכסגן מפקד גדוד 50. בשנת 1987, עם שחרורו מהצבא, התגייס לשב"כ, שם ביצע שורה של תפקידים בכירים ובעשור האחרון אף מילא כמה תפקידים המקבילים לתפקידי אלוף בצבא. אלשיך כיהן בשירות הביטחון הכללי כראש מרחב אזור יהודה ושומרון וירושלים בתקופות סוערות במיוחד, ראש מרחב דרום וראש אגף המטה האחראי על ריכוז תהליכי בניין הכוח בשירות, הכוללים תכנון אסטרטגי, תכנון ותקצוב ארבע-שנתי, תקינה, פרויקטים טכנולוגיים, IT ותשתיות.

החל מספטמבר 2014 הוא מכהן כסגן ראש השב"כ ואחראי על הפעלת הכוח של השירות. הוא מחזיק בתואר ראשון ובתואר שני במדע המדינה שאותם קיבל בהצטיינות יתרה.

לדברי גורמים במערכת הביטחון, אלשיך נחשב לאחד המוחות המבריקים בשירות. הגורמים מגדירים אותו כחיית שטח, שפעל לצד גורמי משטרה מתוקף תפקידו ולכן מכיר דמויות בארגון ואת שיטות העבודה. כמו כן, הקולגות נוהגים לכנותו "המחויט", משום שהוא נוהג ללבוש בחליפות ולרוב עם עניבה. חבריו לשירות מספרים כי למרות עברו העשיר ומגוון התפקידים שמילא, נותר לבבי, אחד שמדבר בגובה העיניים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בתרגיל פינוי בכלא כרמל, יוני 2015. ערן גילווארג
ביקש אתמול להתיר לפרסום את שמו של אלשיך. ארדן/ערן גילווארג

בבית משפחתו של אלשיך, שהתגורר בעבר בהתנחלות כוכב השחר, הביעו אתמול התרגשות רבה לנוכח הודעה על מינויו למפכ"ל. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר בנו כי הוא שמח מאוד על ההחלטה. שירה, אשתו, הביעה התרגשות אף היא והוסיפה: "אנחנו מעדיפים להישאר מאחורי אור הזרקורים ועם המינוי הוא הבטיח כי יצא ויתראיין לכולם".

גם שכניו בירכו אתמול על ההחלטה למנותו. "מזל טוב לעם ישראל על אדם כזה", אמר אחד מהם. "הוא אדם מוצלח, צנוע, והעניין שלו זה עשייה. הוא כל הזמן חושב איך לעזור לעם ישראל. המשטרה בתקופה האחרונה הייתה בשפל המדרגה. הוא ספציפית יכול להרים אותם למעלה".

נתניהו: "מעריך את בית המשפט אך חובתנו לקבוע עונשי מינימום למתפרעים". עומר מירון
בישל את המינוי אחרי פארסת גל הירש? נתניהו/עומר מירון

בשב"כ ובתוך מערכת הביטחון רוחשים לאלשיך הערכה רבה, בעיקר לתהליכים משמעותיים שהוביל בארגון. במהלך שנות שירותו בשב"כ ובמרדף אחר חשודים בטרור, הוא פעל יחד עם גורמי משטרה, ולכן מכיר לא מעט דמויות מתוך הארגון וכן את שיטות העבודה, איסוף המודיעין, נהלי החקירה וההבאה לדין. לדברי גורמי ביטחון לשעבר, מאחורי ארשת הפנים הנינוחה שלו מסתתר אדם אמיץ וקשוח, שלא נרתע ממאבקים ועמידה על עקרונותיו. להערכתם, כל תכונותיו יסייעו לו בתפקיד המפכ"ל אם ייבחר אף שארגון כמו השב"כ קטן בהיקף כוח האדם שלו בהשוואה למשטרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully