וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר את התכנית שיזם נתניהו להחמרת ענישה למיידי אבנים

25.9.2015 / 0:49

בסיום ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני, אמר ראש הממשלה כי תכניתו "אושרה פה אחד". במסגרתה, ישונו נוהלי פתיחה באש ויוטלו קנסות כבדים להורי קטינים שיורשעו בעבירות אלו. ראש הממשלה התחייב עוד כי ההחלטות יתורגמו לחקיקה מהירה

לשכת העיתונות הממשלתית

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר אמש (חמישי) את תכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למלחמה במידי אבנים ובקבוקי תבעירה. תכנית נתניהו כוללת שינוי נהלי פתיחה באש, הטלת עונשי מינימום למשליכי אבנים ובקבוקי תבערה, והטלת קנסות כבדים להורי קטינים שיורשעו בעבירות אלו. לפי התכנית, מהורים שלא ישלמו את הקנסות יישללו קצבאות הביטוח הלאומי. ראש הממשלה אמר בסיום הישיבה, כי "לפני זמן קצר הקבינט קיבל פה אחד שורה של החלטות במסגרת המאבק שלנו במידיי האבנים, זורקי בקבוקי התבערה ויורי הזיקוקים".

לדבריו, "ראשית חידדנו את ההוראות פתיחה באש, עד לאחרונה השוטרים נהגו לפתוח באש רק כשנשקפה סכנת חיים לשוטרים עצמם, מעתה, הם יורשו לפתוח באש וידעו שיש להם זכות לפתוח באש כשהם עומדים בפני סכנת חיים לאדם כלשהו. שנית החלטנו להטיל עונשי מינימום של ארבע שנות מאסר לבגירים שזורקים בקבוקי תבערה או אבנים או חפצים קטלניים אחרים. אנחנו מתכוונים לשנות את הנורמה שהתבססה כאן, שבמדינת ישראל אפשר להשליך את החפצים הקטלניים והרצחניים הללו ללא מענה וללא סיכול. הדבר הזה ישתנה. בנוסף החלטנו להשית קנסות מוגדלים וקנסות מינימום על קטינים והוריהם, ההחלטות האלה יחולו על כל אזרחי ותושבי ישראל".

לקריאה נוספת:
"השכפ"ץ של המדינה": לוחמי מג"ב שנפצעו בירושלים מתאוששים
אבנים יודו על שוטרים בבירה; אושר גיוס מילואים חריג במג"ב
המתיחות בבירה: פצוע קל מיידוי אבנים, היערכות מוגברת בהר הבית

רוה"מ בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, ספטמבר 2015. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"החלטתי להכריז מלחמת חורמה נגד מיידי האבנים ובקבוקי התבערה". נתניהו/פול צלמים, אוהד צויגנברג

"אני מבקש לומר דבר מה נוסף על הר הבית, אנחנו שומרים על הסטטוס קוו, לא אנחנו מפרים אותו. כל האמירות שמפזרים על כוונתנו לפגוע במקומות הקדושים לאיסלם הם הבל הבלים. לא אנחנו משנים את הסטטוס קוו, מי שמכניס צינור עם חומר נפץ למסגדים הם אלה שמשנים את הסטטוס קוו. אנחנו כמובן נפעל לשמור על החוק, על השקט, על הסדר. אנחנו אומרים זאת לכל שכנינו ואנחנו קוראים גם לרשות הפלסטינית להפסיק את ההסתה הפרועה".

שלשום, בצאת יום הכיפורים, התחייב ראש הממשלה כי הוא נחוש להעביר בקבינט את כל הצעדים הדרושים וכי הוא מתכוון לעמוד על כך שהחלטות הקבינט יתורגמו לחקיקה מהירה. בכירים בסביבת ראש הממשלה הביעו פליאה על הניסיון של שרת המשפטים איילת שקד לנכס לעצמה את ההחלטה שעה שמי שיזם אותה היה ראש הממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מיידי אבנים. AP
לפחות ארבע שנות מאסר לבגירים שייתפסו מיידים אבנים/AP

ההצעות אושרו על ידי היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, אך הן רוככו בהתאם להמלצותיו. זאת, בעיקר ביחס לעונשי המינימום, כשהתקבלה החלטת היועץ ולפיה הנהלים החדשים יחולו על בגירים בלבד, וכן כי מדובר יהיה בהוראת שעה לשלוש שנים ולא דבר הקבוע בחוק ללא הגבלה. כמו כן, בעקבות המלצת וינשטיין, אושר לשופטים שלא לגזור עונשי מינימים על מיידים "מתאמים שיירשמו", כלומר מנימוקים מיוחדים שהשופט ימצא לנכון.

(עדכון ראשון: 19:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully