וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות על הסרת מועמדותו של הירש: "לא סיבה למסיבה"

24.9.2015 / 1:19

הורים ששכלו את ילדיהם במלחמת לבנון השנייה פרסמו מכתב שבו מתחו ביקרות על ההליך למינוי גל הירש למפכ"ל ועל התנהלות הממשלה. "מודאגים מדרך קבלת ההחלטות חסרת האחריות"

עריכה: ניר חן, צילום: אבי כהן, מאצ'י הוף

(משדר מיוחד באולפן וואלה! NEWS בעניין הסרת המועמדות של גל הירש)

הורים ששכלו את ילדיהם במלחמת לבנון השנייה הגיבו אמש (רביעי) להחלטת השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, להסיר את מועמדותו של תת-אלוף (במיל') גל הירש לתפקיד המפכ"ל. במכתב שפרסמו כתבו: "הסרת מועמדותו של גל הירש, מפקד אוגדה שכשל במלחמה ההיא, אינה סיבה למסיבה. עם ישראל זכה לברכה משמעותית וחשובה לשנה החדשה, מינוי מפכ"ל אחר וראוי".

בהמשך מתחו המשפחות ביקורת על דרך הפקת הלקחים של הממשלה ממלחמת לבנון השנייה ועל ההתנהלות הליך מינויו של הירש. "אנחנו מודאגים מדרך קבלת ההחלטות חסרת האחריות של ממשלת ישראל. היום 42 שנים למלחמת יום הכיפורים מתברר כי חברי ממשלת ישראל לא למדו ולא הפיקו את הלקחים מדוחות וינוגרט ואגרנט", כתבו.

"אנו מאחלים לחברי הממשלה בחירה מוצלחת יותר וראויה לתפקיד המפכ"ל הבא, תוך מימוש אחריות לאומית ואישית בכל החלטותיהם כחלק משמעותי מתפקידם כנבחרי ציבור", הוסיפו. "מי שנכשל במבחן הכי עליון של מדינה-מלחמה, לא ייתכן שיקבל תפקיד ציבורי בכיר".

לקריאה נוספת:
סאגת המפכ"ל: הירש ייפגש עם צוות הבדיקה בשבועיים הקרובים
"נחוש להתמנות למפכ"ל": צוות הבדיקה יכריע לגבי מינוי גל הירש
כשחשין כתב "גל צדק": המפכ"ל המיועד והשופט שגונן עליו

המפכ"ל הנבחר גל הירש מחוץ לביתו, ראש העין, 31 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
הירש/ניב אהרונסון

אמש אמר ארדן כי עקב התמשכות הליך הבדיקה נגד הירש ואי-קביעת מועד לסיומו הוא נאלץ להסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. ארדן מסר כי "לפני כחודש הודעתי שגל הירש הוא המיועד לתפקיד המפכ''ל. גל הוא אדם טוב, ערכי, ישר ומוכשר. הוא ביטחוניסט עם קבלות לאורך שנים רבות".

לדבריו, "מאז ההודעה, הוא עובר לצערי מסע של השמצות והכפשות, רצח אופי ועלילות. הציבור מרגיש את זה ומביע תמיכה רבה בגל ובמועמדותו. הליך הבדיקה המתקיים בעניינו של גל נמשך כבר זמן רב. חוות הדעת עוד לא הוגשה לוועדת טירקל והשלמת ההליך לא נראית באופק".

השר עוד הוסיף כי "אני מבקש להבהיר לציבור שהפרטים המוגדרים בתקשורת כ'עננה', הקשורים לפעילותו העסקית של גל לפני שנים, הוצגו לי על ידי אנשי משרד המשפטים: גל הירש אינו חשוד בדבר ואיש לא התלונן נגדו. הוא אדם נקי ולא דבק בו רבב.

במדינת ישראל, בדיקת מועמדים איננה מוגבלת בזמן, ובימים האחרונים הובהר לי שהתהליך עוד יימשך זמן לא ידוע של שבועות לכל הפחות. בנסיבות אלה, ומתוך אחריות למשטרת ישראל, הודעתי לגל בצער רב שיהיה עליי לבחור במועמד אחר אף שראיתי בו כמועמד המתאים ביותר".

המכתב שפרסמו המשפחות:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully