וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מקים מנגנון לתיאום התנועה האווירית בסוריה עם צבא רוסיה

20.9.2015 / 13:35

לפי גורם ביטחוני, בחיל האוויר החלו בהקמת גוף לתיאום התנועה האווירית במרחב כדי למנוע בעיות זיהוי. נתניהו יציג בפגישתו מחר עם פוטין את הקווים האדומים של ישראל בנוגע לנוכחות הרוסית בסוריה. כמו כן, תמונות לוויין חושפת כי מטוסים רוסיים הוצבו במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(קרי: "תמיכת רוסיה באסד עלולה לגרום להסלמה בסכסוך")

על רקע ביקורו מחר (שני) של ראש הממשלה בנימין נתניהו במוסקבה, על מנת להיפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין בנוגע לפעילות הצבאית של הקרמלין בסוריה, אמר גורם ביטחוני כי בחיל האוויר כבר החלו להקים מנגנון טכני לתיאום הפעילות האווירית עם הצבא הרוסי. זאת, במטרה למנוע בעיות של זיהוי, בעיקר בין כלי טיס. במרחב האוויר הסורי פועלים כלי טיס של ארצות הברית, רוסיה, סוריה וישראל.

מטרת הביקור היא לצייר קווי עבודה כללים למערכת היחסים בין צה"ל לצבא הרוסי שפועל בסוריה. לדברי הגורם, המהלך משרת את שני הצדדים. "המטרה היא לסגור את רוח הדברים ברמה הגבוהה ביותר בין ישראל לרוסיה, וכשזה יורד מהמנהיגים לשטח זה נראה אחרת. בסוף, זה אינטרס של שני הצדדים", אמר.

לקריאה נוספת:
נתניהו יודע שאזהרותיו לא ישנו את מדיניות מוסקבה בסוריה
ארה"ב מודה: התכנית לאימון המורדים הסורים נגד דאעש נכשלה
גורם בצבא אסד: התחלנו להשתמש בכלי נשק רוסיים חדישים

קרבות סמוך לגבול ישראל-סוריה, מעבר קוניטרה, 17 ביוני 2015. ראובן קסטרו
עשן מיתמר באזור הקרבות ברמת הגולן הסורית/ראובן קסטרו

במהלך הביקור יציג נתניהו לפוטין את הקווים האדומים של ישראל בכל הקשור לפעילות בשטח הסורי. בין היתר, הדבר כולל סיכול פגיעה בחיילי צה"ל ואזרחי ישראל, מעבר כלי נשק שוברי איזון לידי ארגוני טרור ומעבר או שימוש בנשק כימי. בנוסף לכך, יציג ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי, את המידע הידוע לצה"ל על מעורבות איראן ברמת הגולן. "המקום היחידי ברמת הגולן הסורית שממנו יוצא טרור נגד ישראל הוא האזור בשליטת משטר אסד. האיראנים מממנים, מכווינים ומקדמים את הטרור הזה וחשוב שהרוסים יכירו את התמונה המלאה", אמר.

מטוסי קרב רוסיים מדגם סוחוי 27 מוצבים בשדה תעופה בלטקיה, סוריה, ספטמבר 2015. מתוך טוויטר, צילום מסך
תמונת לוויין מוכיחה את הימצאותם של מטוסי קרב רוסיים בסוריה/צילום מסך, מתוך טוויטר

במערכת הביטחון מעריכים כי קצב הפעילות של הצבא הרוסי ישתנה כשהמורדים בסוריה, בראשם לוחמי דאעש ("המדינה האיסלאמית"), יגבירו את ההתקפות על כוחות הרוסים ויסבו להם אבדות בנפש. לכן, הסבירו, מנגנון התיאום בין הצבאות הוא בעל חשיבות מכרעת כבר בשלב הנוכחי.

לפי פרסומים זרים, הצבא הרוסי הקים בשבועיים האחרונים בסיס צבאי באזור העיר לטקיה, שכולל בין היתר מטוסי תקיפה מסוג סוחוי Su-24 וסוחוי 25, טנקים, נגמ"שים, כלי שיט, יחידות עילית לפעולות נקודתיות והגנה, ומערכות לוחמה אלקטרונית, בקרה אווירית ומכ"ם. לדברי גורמי ביטחון בישראל, עד כה נהרג לפחות חייל רוסי אחד על אדמת סוריה.

תמונת לוויין חדשה של שדה התעופה בלטקיה מאששת פרסומים אלה. התמונה מציגה ארבעה מטוסי קרב, ככל הנראה מסוג סוחוי 30SM, ניצבים בשורה בשדה התעופה. בנוסף, אתמול אישר שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, כי מדינתו "מוטרדת" מהצבת כלי המלחמה הרוסיים בסוריה, ואמר כי הדבר יכול להוות איום על מטוסי הקרב האמריקניים התוקפים את מטרות ארגון דאעש במדינה. "באופן טבעי, הימצאותם של מטוסים בעלי יכולת
תקיפה אווירית וכן הצבת מערכות טילי קרקע-אוויר מעלות שאלות רציניות", אמר בעת מסיבת עיתונאים בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully