וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל חוב: "התביעה נגד שרה נתניהו - לצורך כיסוי חובות הימורים"

יהושע בריינר

20.9.2015 / 1:31

לקראת תחילת שלב נוסף במשפטו של עובד התחזוקה גיא אליהו בנוגע להעסקתו במעון ראש הממשלה, לידי וואלה! NEWS הגיעו עדויות המרמזות לכאורה על חובות הימורים גדולים של אליהו. בעלי חוב המצפים לגביית חובם טוענים: "מצא את שרה שתציל אותו"

צילום: קובי אליהו, עריכה: ניר חן

(ריאיון עם עורכת הדין במשפטו של אב הבית מני נפתלי)

מה עומד מאחורי התביעה של עובד מעון בית ראש הממשלה לשעבר? היום (ראשון) יתקיים שלב ההוכחות במשפטו של גיא אליהו, איש התחזוקה לשעבר שעבד בבית ראש הממשלה בירושלים ותובע בימים אלה על סכום של למעלה מחצי מיליון שקלים, בשל מה שמוגדרת כ"העסקה פוגענית של משרד ראש הממשלה". בתביעה, שהוגשה באפריל 2014, גוללה מסכת של התעמרות לכאורה מצד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו כלפי אליהו ועובדים נוספים במעון ראש הממשלה. מצדו, טוען אליהו כי בין היתר, פיטוריו לא נעשו כדין, והוא דורש הכרה כעובד משרד ראש הממשלה.

עדויות שהגיעו לידי וואלה! NEWS - ובהן שיחות מוקלטות, צ'קים פתוחים שפיזר באחרונה וטענות של מהמרים כבדים בעולם הימורי הכדורגל – רומזות לכאורה כי מניעי התביעה של אליהו הם בעיקר לצורך כיסוי חובותיו מהימורים הנאמדים בעשרות אלפי שקלים. בהקלטת שיחה בין שני בעלי חוב של אליהו, הטוענים כל אחד בנפרד כי האחרון חייב להם יחד כ-60 אלף קלים, טען אחד מהם התביעה למעשה הוגשה על מנת לקבל כספים לכיסוי החובות. על חובותיו של עובד התחזוקה מעידה גם סדרה של 17 צ'קים פתוחים החתומים עליהם חתם, אשר לדברי אחד מבעלי החוב, שולמו לצורך כיסוי חוב של כ-30 אלף שקלים בגין הימורים על משחקי ראווה וידידות במהלך הקיץ האחרון. לדברי בעל החוב, הצ'קים הפתוחים כבר הועברו לצורך כיסוי חובותיו שלו.

עוד בוואלה! NEWS:
סוף עצוב: גופתו של הישראלי שנעדר באומן נמצאה באגם
ממיץ גזר ועד נוהל שכן: מישאל חשין - אמן לשון ושופט אמיץ
בחירות ביוון: בצל העוני והמהגרים, המפלגות הקיצוניות קורצות לאזרחים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצ'קים של העובד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה בנאדם חולה, פסיכופט של הימורים", סיפר אחד מבעלי החוב. הוא הוסיף: "אני בדרך כלל מהמר דרך אתרי אינטרנט. יש לי קוד משלי ועובדים רק עם מי שמשלם ולא מפחדים שאלך למשטרה. פעם בשבוע אני הולך למקום מסוים לשים כסף ולקחת כסף אם זכיתי. כבר עבדתי עם גיא לפני שנה ככה והוא הימר על כל מה שזז. אם זה היה תלוי בו, הוא היה מהמר גם על משחקי שכונה. משחקי ידידות, משחקי ראווה, גביע הטוטו בלאומית, הכל".

בעל החוב הרחיב על הניסיון לגבות את חובותיו של אליהו. "פעם אחת, לפני שנה בערך הוא הימר דרכי והפסיד בשבוע 30 אלף", סיפר. "עכשיו תבין, אני בן אדם נורמטיבי, לא עבריין. רדפתי אחריו. באתי אליו אמרתי לו מה עם הכסף. פתאום התחיל לאיים שילך למשטרה וייספר שאני בהימורים לא חוקיים. פחדתי וויתרתי לו. עכשיו באוגוסט האחרון דרך מישהו שלישי הוא הצליח לשכנע אותו שקיבל חלק מהכסף בתביעה מול שרה. שוב כמעט 30 אלף ש"ח הפסיד. הוא נרקומן של הימורים". לראיה, הציג בעל החוב צ'קים פתוחים על סכום של 1,600 ש"ח שמסר לו אליהו לפני כמה שבועות לצורך כיסוי החוב. "הוא פסיכופט של הימורים. הוא חייב כסף לכל העולם. איך בן אדם כזה מגיע לעבוד ליד ראש הממשלה?", אמר.

גיא אליהו לשעבר עובד בית ראש הממשלה עם מני נפתלי בבית הדין הארצי לעבודה, ירושלים. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
"הוא פסיכופט של הימורים". אליהו/נועם מושקוביץ

התביעה שמנהל אליהו נגד משרד ראש הממשלה מתנהלת בימים אלה בבית הדין לעבודה בירושלים, וכתב התביעה אינו עוסק בהימורים כלשהם. בכתב התביעה מועלות טענות קשות על ההתנהלות במעון ראש הממשלה, וכן נטען כי פיטוריו של אליהו לא היו כדין. ואולם, שיחת טלפון בין שני בעלי חוב לכאורה של אליהו, שדרכם הימר על משחקי כדורגל, יכולה להעיד עד כמה הם ממתינים לכספי התביעה. בשיחת טלפון שהגיעה לוואלה! NEWS נשמעו השניים דנים בתקוותם לזכייה של אליהו.

בעל חוב א': ""הוא צריך לקבל בוכטה של כסף משרה. אני שותק בכוונה עכשיו אבל איך שהוא מקבל – תראה איך אני קופץ עליו. הוא חושב שאני פראייר?".

בעל חוב ב' : "הוא נוכל, אין דברים כאלה".

בעל חוב א': "אני בחיים לא אעביר בטים (הימורים) שאין לי. אני לא אשכח איך האמנתי לו. אתה יודע מה עשה לי? רואים אותי אנשים בבית כנסת ושואלים אותי 'מה אתה מהמר?' איזה פאדיחות עשה לי ליד הרב. אני מחכה לו בפינה. אחרי שיקבל את הכסף, תראה איך אני אחכה לו בפינה, איך שיקבל את החבילה".

בעל חוב ב': "איך זבל כזה עובד במקום כזה ואחר כך עוד הם ישלמו לו כסף. זה יבוא הרי מהכסף שלנו".

בעל חוב א': "אתה חי בעולם הפוך. אני לא אוותר לו. אני גמרתי איתו. הוא סיפר לי שהימר בעוד כמה מקומות. פה 140 אלף, פה 90, פה 70. אמר לי במילים האלה: 'אני חולה'".

בעל חוב ב': "מצא עכשיו את שרה שתציל אותו".

שרה נתניהו מגיעה לבית הדין האזורי לדיון ההוכחות של מני נפתלי. מאי 2015. נועם מושקוביץ
"מצא את שרה שתציל אותו". אשת ראש הממשלה/נועם מושקוביץ

שיחת טלפון למספר המופיע על הצ'קים הפתוחים הובילה אל אליהו עצמו, שמספר תעודת הזהות שלו תואם את מספר זה המופיע גם בכתב התביעה שהוגש בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים. בשיחה עמו, הכחיש אליהו את הדברים. "זה לא נכון, אין דבר כזה", אמר אליהו. "אין שום קשר בין הכסף בצ'קים לבין התביעה. אין לי שום קשר להימורים, אני מכחיש הכל. לא היה ולא נברא. לא הימרתי ולא כלום", הוסיף. כשנשאל כיצד הגיעו צ'קים פתוחים הנושאים את חתימתו לידי אנשים הטוענים להיות בעלי חוב שלו, אמר אליהו: "אז יש צ'קים. מי אמר לך שאלה צ'קים של הימורים? אין לי קשר להימורים ואני מכחיש הכל". עובד התחזוקה הכחיש גם את ההיכרות עם בעלי החוב המדוברים.

עורכת דינו של אליהו, נעמי לנדאו, הגיבה לטענות: "מדהים עד כמה נמוך יכולים לרדת אנשי משרד ראש הממשלה. במקום להתנהג כמו מעסיקים הוגנים ולקחת אחריות על עוולות שבוצעו כלפי עובדיהם, הם בוחרים בדרך הנלוזה והנמוכה לפגוע במי שעד לא מזמן שרתו אותם בנאמנות. זה לא יעזור להם. חוקי העבודה ברורים ונהירים ואל לו למעסיק להתעמר במי מעובדיו ולפגוע בזכויותיו. שיטות העולם התחתון בהם נוקטים מקורבי ראש הממשלה בניסיון להלך אימים ערב הדיון המשפטי ראויות לבוז. מוטב היה שהיו ממליצים לאותם מלעיזים לפנות למשטרה. ראוי היה כי ערב יום הכיפורים יעשו הנתבעים חשבון נפש עמוק, יפסיקו לפגוע ולהתעמר שוב ושוב בעובדיהם ויבקשו סליחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully