וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האובך הוא סימן? יש מי שבטוח שכדור הארץ יושמד עוד שבועיים

8.9.2015 / 12:39

ראיתם את האובך וחשבתם שסוף העולם הגיע? אתם לא לבד. פתחו את היומנים: על פי תחזיות של "מדענים", העולם כפי שאנחנו מכירים אותו יגיע לקיצו ב-28 בספטמבר. חבל שאי אפשר להקדים את המאורע ולוותר על כמה חגים

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

בסרטון -אחת מ"ההוכחות" שסוף העולם הגיע- כדור אש האיר את שמי בנגקוק בירוק וכתום

כל מי שקם הבוקר לשמיים צהובים מלאי אובך וחשב שסוף העולם כבר פה, אתם לא לבד. רק בחודש יוני האחרון דיווחנו לכם על תיאוריית קונספירציה לפיה כדור הארץ יגיע לקיצו בין ה-22 ל-28 בספטמבר לאחר שאסטרואיד יפגע בו. חלק מהבלוגרים והמאמינים הנוצרים מקשרים בין האסטרואיד הזה לבין האמונה הנוצרית ביום הדין, וטוענים כי בתאריכים הללו תתרחש תחיית המתים ותחילתן של שבע שנות שלטונו של האנטי-משיח. גם אלו ביניהם שאינם מאמינים בנבואות זעם תנ"כיות, מסכימים כי אנחנו צפויים לאסון אקלימי חסר תקדים, שככל הנראה ייגרם בשל אסטרואיד ענק. הם אפילו טוענים כי מנהיגי העולם מודעים לסכנה האורבת לנו אולם הם החליטו שלא ליידע על כך את תושבי העולם.

ברק אובמה ואנגלה מרקל, וועידת ה-G7, גרמניה, יוני 2015. רויטרס
יודעים ומעדיפים לשתוק, כמובן. ברק אובמה ואנגלה מרקל/רויטרס

כעת לטענתם הגיעו סימנים נוספים לכך שהתיאוריה שלהם נכונה. כאילו, אם נתעלם מהעובדה הפעוטה שעולם המדע הרציני לא מכיר אף אסטרואיד שמתקרב אלינו וחוקרים טוענים שהכל יהיה בסדר ואף כדור לא יושמד.

חיזוק לעמדה של סוף העולם התקבלה אתמול, כאשר כדור אש ענק האיר את שמי בנגקוק בצבעי ירוק וכתום. מדובר בחדירה של מטאוריט לאטמוספירה שלנו, ואף שהאירוע גרר לא מעט תגובות מבוהלות, מומחה בנושא אמר כי חדירת מטאוריט בסדר גודל כזה אינה דבר יוצא דופן – וכי זה קורה לא מעט

אחת הסיבות שגורמת לאותם מומחי קונספירציות להיות כל כך בטוחים בעמדתם היא שב-28 בפסטמבר אנחנו צפויים לחזות ב"ירח מדמם" - תופעה שנגרמת כתוצאה ממעבר אור שמש דרך האטמוספירה של כדור הארץ, מה שמעניק לירח גוון אדום-כתמתם.

למרה המזל, ג'מה לוונדבר, עורכת המגזין "All About Space" טוענת שאין סיבה לדאגה. "יש שמועות שאם הירח מתקרב לכדור הארץ, חלות רעידות אדמה והתפרצויות של הרי געש. הדבר היחיד שמקבלים כשהירח קרוב לכדור הארץ הם לילות בהירים ושטופי אור".

עוד באותו נושא

מדענית: אסטרואיד בגודל פסל החירות עלול להתנגש בכדור הארץ ב-2017

לכתבה המלאה
ירח מדמם מעל ניו זילנד, באפריל 2015. GettyImages
ככה נראה ירח מדמם, כפי שצולם באפריל בניו זילנד. נו, השתכנעתם?/GettyImages

בעוד המאמינים והמטיפים מתבצרים בכנסיות ומחכים ליום הדין, הקהילה המדעית מתייחסת אליהם בבוז ודוחה את כל הטענות. דובר מטעם ארגון החלל האמריקני פרסם הצהרה מרגיעה במיוחד: "לנאס"א לא ידוע על שום אסטרואיד או מטאור שנמצא כרגע במסלול התנגשות עם כדור הארץ ולכן הסיכוי שזה יקרה הוא מאוד מאוד קטן". כמה קטן? אתם יכולים לישון בשקט: ב-100 השנים הקרובות לא צפוי לפגוע בנו אסטרואיד גדול.

עוד בנושא
נבואות סוף העולם שהתבדו - ואלו שבדרך
סוף העולם: כך זה יכול לקרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully