וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירש למקורביו: "אין לי שום כוונה להסיר מועמדותי למפכ"לות"

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט, וואלה! NEWS

29.8.2015 / 0:22

בשיחות שקיים המפכ"ל המיועד עם מקורביו אמר כי הסערה סביב מינויו לא תגרום לו לפרוש וכי הוא נערך לתפקיד. "כל ההתנגדויות, העלילות והשקרים שמופצים נגדו בימים האחרונים על ידי גורמים בעלי אינטרס רק מחזקות אותו. הוא רוצה לבוא ולעשות סדר"

צילום: דוד קורן עריכה: מתן חדד

(הורים שכולים נגד מינוי גל הירש למפכ"ל)

הסערה הציבורית סביב מינויו של תת-אלוף (במיל') גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה, על רקע התנגדות משפחות שכולות ממלחמת לבנון השנייה ובדיקת היועץ המשפטי לממשלה בעניין עסקיו, מסרבת לגווע. אולם בשיחות שקיים הירש ביממה האחרונה עם מקורביו הוא הביע בפניהם עמדה חד-משמעית כי אין לו כל כוונה להודיע מיוזמתו על הסרת מועמדותו לתפקיד וכי הוא נערך לתפקיד המיועד.

מקורב להירש אמר לוואלה! NEWS כי "כל ההתנגדויות, העלילות והשקרים שמופצים נגדו בימים האחרונים על ידי גורמים בעלי אינטרס רק מחזקות אותו. הוא רוצה לבוא ולעשות סדר". לדבריו, "ככל שההתנגדות למינוי שלו גדלה ובעלי אינטרסים רוצים למנוע ממנו להגיע למשטרה, אין לו ספקות באשר לצורך החשוב של אדם מחוץ למערכת להיות המפכ"ל".

במשרד המשפטים ובלשכת היועץ המשפטי לממשלה צפויים להמשיך לבדוק בימים הקרובים את המידע על אודות עסקאות שביצע הירש באמצעות חברתו, "דיפנסיב שילד", במדינות מזרח אירופה ובאסיה. בין היתר נבדקהאם החברה ביצעה עבירות של הלבנת הון ועבירות מס. המשנה ליועץ, עו"ד דינה זילבר, צפויה להגיש חוות דעת משפטית לאחר בחינת החומר ביחד עם בכירים נוספים במשרד. במסמך שנחשף היום בוואלה! NEWS התגלה כי כבר ב-2010 נבדק האם ביצעה החברה עבירות על חוק איסור הלבנת הון במסגרת עסקה שביצעה בבנק דיסקונט. לדברי גורמים המעורבים בעסקיה של החברה, הם כלל לא היו מודעים לבדיקה, אולם העובדה היא כי החברה המשיכה בפעילותה מול הבנק וכן מול משרדי הממשלה ובנקים נוספים, וכי אין כל פגם או רבב בעסקיה ובענייניה הכלכליים.

לקריאה נוספת:
"כל הארגון מחכה": שבעה ניצבים בירכו על מינויו של הירש
נורת אזהרה: כולם חושבים אותו הדבר | דעה
הורים שכולים לוועדת טירקל: "אסור שהירש יהיה אחראי על חיי אדם"
חמישה מפכ"לים לשעבר נגד בחירת הירש: "פגיעה אנושה במשטרה"

המפכ"ל הנבחר גל הירש מחוץ לביתו, ראש העין. אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
"לא עשה דבר ללא ייעוץ של עורך דין". הירש/ניב אהרונסון

"לאורך כל השנים האחרונות, מאז שהשתחרר מהצבא, גל הקפיד מאוד ולא עשה דבר ללא ייעוץ של עורך דין או של רואה חשבון. הוא ידע שביום מן הימים, כשיחזור לשירות הציבורי, ייבדקו אותו בציציות", אמרו מקורביו. "הוא הקפיד על קלה כחמורה. אין לנו ספק שכל הבדיקות שיבוצעו יגלו שגל פעל כהלכה ובצורה חוקית לחלוטין בלי שום עיגולי פינות. זה אחד האנשים הכי ערכיים וישרים שישנם, כנראה שיש מי שלא רוצים שיהיו כאלה במשטרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסביבתו של הירש מנסים להצביע על אותם בעלי אינטרס שמזינים את המשטרה, את משרד המשפטים ואת התקשורת במידע מפליל לכאורה נגד האוגדונר לשעבר. בין היתר עלתה ההשערה שמי שמנסים לסכל את מינויו הם גורמים פליליים וגורמים פוליטיים בעלי אינטרס לפגוע בשר לביטחון הפנים ובמי שהפך לפטרונו של הירש – גלעד ארדן. אפשרויות נוספות שעלו בסביבתו של הירש הן גורמים בתוך המשטרה וקצינים בכירים שהשתחררו.

מלבד יצר הנקמנות, כתוצאה מהעלבון האישי בכך שנבחר אדם שלא גדל במערכת המשטרתית והתחושה שאוגדונר גובר על כל ניצב מכהן, מציינים מקורבים גם מניע של חשש שיבוא בעל בית שאינו מהגילדה המשטרתית ויגלה את עומק הרקבון התרבותי במשטרה. "יש מי שחושש שיבוא פתאום מישהו באמת נקי", הגדיר זאת אחד המקורבים, "אז עכשיו מבקשים להמציא עליו סיפורים". מקורב אחר הגדיר את כניסתו הצפויה של הירש לתפקיד המפכ"ל כ"סופת טורנדו שמחוללת שינויים".

"אפשר לחשוב שעומדים למנות כאן עבריין צמרת"

גורמים מרכזיים נוספים שחשודים בניסיון לסכל את המינוי הם בעלי אינטרסים בשוק החברות הביטחוניות. את כלי הנשק שכיוונו זה לצד זה במהלך שירותם מכוונים קצינים שהצטרפו לעולם התעשיות הביטחוניות זה לעבר זה ביום שאחרי השחרור מהבקו"ם כשזה נוגע לעסקים. החשש כי חברה ביטחונית מתחרה העבירה מידע פלילי לכאורה נגד הירש כדי לפגוע בחברת "דיפנסיב שילד", ובכך לסכל את המינוי, איננה מופרכת כלל. הכסף במדינות אפריקה, מזרח אירופה, אסיה ואמריקה הלטינית הוא גדול. אך הדרך לצ'קים עובר דרך משרד הביטחון, האגף לסיוע ביטחוני (סיב"ט) ודרך הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (מלמ"ב). ללא אישורם וללא רישיון מהם, לא ניתן לעשות עסקים.

גלעד ארדן בהשבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
מנסים לסכל את המינוי כדי לפגוע בו? השר לביטחון הפנים גלעד ארדן/נועם מושקוביץ

ב"דיפנסיב שילד" אומרים היום כי כל עסקה, פעולה או ייעוץ עברו את כל האישורים המתאימים. אתמול נחשף אחד הלקוחות של גל הירש וחברתו: יחידת הקומנדו של סוכנות הביון בקזחסטן. חברות רבות בישראל שמחזיקות בקצינים יוצאי צה"ל ומערכות ביטחון אחרות היו שמחות להגיע ללקוח שכזה, שמוכן לשלם מיליוני שקלים עבור הידע הביטחוני שנרכש בצה"ל. לצורך כך לעתים מכשילים את החברה המתחרה, גם אם רק לפני תקופה קצרה ראשי החברות המתחרות היו תחת אותה אלונקה.

"אני זוכר לפני כמה שנים שאחד מהחברות המתחרות העביר למשרד הביטחון מידע כאילו פעלנו במדינה כלשהי באסיה", נזכר מקורב להירש. "מעולם לא דיברנו עם המדינה הזאת וכף רגלינו לא דרכה שם. כל הפעילות של החברה נעשית רק על פי כל האישורים והרישיונות הנדרשים תחת ביקורת קפדנית. אבל מכאן ואילך מצאנו את עצמנו מתעסקים מול משרד הביטחון ומסבירים שאין לנו אחות, במקום להמשיך ולעבוד. אותו דבר נעשה כאן, מנסים לעכב את המינוי. מי שפותח היום אינטרנט או קורא עיתון יכול לחשוב שעומדים למנות כאן עבריין צמרת כמפכ"ל המשטרה. זה אדם ערכי, ישר, ראוי, עם ניסיון לא רק בצבא אלא גם ניסיון מוצלח מאוד מחוץ לצבא ובעולם העסקים. לא היינו רוצים שאדם כזה יעמוד בראש המשטרה?".

(עדכון ראשון: 19:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully