וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לעקוף הצו המנהלי: מחיצות הוצבו סביב מורחקי יו"ש בכנס פעילים

27.8.2015 / 19:48

בין האיסורים שהוטלו על חמישה מורחקים, קיימת הימנעות מיצירת קשר עם פעילים אחרים. לפיכך, הפעילים נערכו עם מחיצות בכנס שהתקיים בנוף איילון, אלא שהמשטרה לא השתכנעה ועצרה את החמישה. "מציעים למפקד משטרת רמלה להפסיק לרדוף יהודים"

עריכה: טל רזניק

חמישה פעילים שהורחקו מיהודה ושומרון בצווים מנהליים נעצרו היום (חמישי) במהלך כנס נגד צווים מנהליים שהתקיים ביישוב נוף איילון הסמוך למודיעין, ובו השתתפו גם יו"ר ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) בנצי גופשטיין, חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי וברוך מרזל. החמישה נעצרו בחשד להפרת הצו המנהלי, לפיו נאסר עליהם ליצור קשר עם פעילים מסוימים. עם זאת, בטרם נעצרו, תועדו החמישה כשהם יושבים בכנס בין מחיצות שהוכנו מבעוד מועד, מאחר שהמארגנים התכוננו לתרחיש שבו הכוחות ינסו לעצור אותם בעילה של יצירת קשר עם הנוכחים. ואולם, המחיצות לא הניחו את דעת משטרת מרחב השפלה, והחמישה נעצרו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
צעיר מהדרום חשוד שאנס נשים והפיץ בזדון את נגיף ה-HIV
עשרות מהגרים נמצאו מתים במשאית חונה באוסטריה
חוקרת שהצילה הדולפין: "לא היה מסוגל להחזיק את הראש מעל המים"

פעילי ימין בכנס נגד צווים מנהליים במתנ"ס בנוף איילון, אוגוסט 2015. ארגון חוננו, מערכת וואלה! NEWS
בן גביר: "התרגיל הזה יילמד בבתי ספר למשפטים". המורחקים בין המחיצות/מערכת וואלה! NEWS, ארגון חוננו

בתחילה עצרו השוטרים שלושה מן המורחקים בצו אלוף. עם זאת, הובהר להם כי אחד מהשלושה אינו מנוע מיצירת קשר והוא שוחרר. לבסוף, נעצרו בסך הכול חמישה פעילים שהיו במקום לצד בני אדם שנאסר עליהם ליצור עמם קשר. מסתמן כי המשטרה תחזיק את החמישה במעצר ותביא אותם בפני בית משפט, שם יוחלט אם מדובר בהפרת הצו המנהלי, או שהמחיצות אכן מנעו את איסור יצירת הקשר.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד העצורים ונכח גם הוא במקום, אמר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בכמות כוחות שלא מביישת היערכות לכניסה ללבנון, אבל לצערי, זו היום המדיניות של ממשלת ישראל. רדיפת הטובים שבבחורנו. מכל מקום, התרגיל שנעשה עוד יילמד בבתי ספר למשפטים. לא הייתה כאן הפרת צו וחבל על כל האנרגיה של המשטרה". בסרטון שהגיע לוואלה! NEWS נראה בן גביר מנסה להסביר לשוטרים, ובהם מפקד תחנת רמלה, שהחמישה לא הפרו את הצו בגלל המחיצות – אך זה לא הועיל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פעילי ימין בכנס נגד צווים מנהליים במתנ"ס בנוף איילון, אוגוסט 2015. ארגון חוננו, מערכת וואלה! NEWS
"לא הייתה כל עילה חוקית למעצר". המורחקים בין המחיצה לפני המעצרים/מערכת וואלה! NEWS, ארגון חוננו

מעמותת "חוננו" נמסר: "מה שהתרחש היום מזכיר משטרים חשוכים. המשטרה והשב"כ מקדישים כוחות אדירים בכדי להציק לצעירים אוהבי העם והארץ, והנה התברר כי לא הייתה כל עילה חוקית למעצרם, שכן הושמו מחיצות והצעירים לא יצרו קשר אחד עם השני. אנחנו מציעים למפקד משטרת רמלה שהגיע לשטח יחד עם כוחות כה גדולים, להשקיע בטיפול בפשיעה המשתוללת במרחב עליו אמונה תחנת המשטרה שבפיקודו, ולא ברדיפת יהודים".

עו"ד עדי קידר, המייצג חלק מהעצורים, מסר: "משטרת ישראל ממשיכה להשקיע מזמנה ומרצה ברדיפת צעירים יהודיים במקום למגר את הפשיעה ברחובות הארץ. חבל שכך, ונקווה שהמינוי החדש יביא איתו רוח חדשה גם בנושא זה".

כוחות משטרה עצרו שני מורחקים מיו"ש בכנס פעילים נגד צווים מנהליים בנוף איילון, 27 באוגוסט 2015. ארגון חוננו, מערכת וואלה! NEWS
כוחות המשטרה מחוץ לכנס/מערכת וואלה! NEWS, ארגון חוננו

אין זו הפעם הראשונה שבה משתמשים פעילי ימין במחיצות כלפי מוגבלי יצירת קשר. בתקופת המעצרים של מחתרת בת עין בתחילת שנות ה-2000, שוחררו כמה עצורים שנחשדו בעבירות הקשורות בפעילות המחתרת אך לא הוגש כנגדם כתב אישום. עם זאת, הושתו עליהם מגבלות, ובהן איסור יצירת קשר עם פעילים. לאחר שחרורם מהמעצר אורגן כנס לכבודם, שגם בו הושמו מחיצות על מנת לעקוף את האיסור. למרות ההיערכות המוקדמת, כוחות הביטחון כלל לא הגיעו למקום ולכן יעילות המחיצות לא עמדה כלל למבחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully