וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "לרצח במצעד היה קשר להחלטה על מינוי מפכ"ל מבחוץ"

25.8.2015 / 22:00

השר לביטחון הפנים טען כי ההחלטה למנות את גל הירש למפכ"ל אינה מעידה על חוסר אמון בכחולי המדים. עם זאת הוסיף כי יש סיכוי לו גדול יותר לחולל שינוי בתרבות הארגונית במשטרה. הירש: "אשרת את מדינת ישראל ואפעל להגנתה"

צילום: יותם רונן

"במשטרה יש בעיה של תרבות ארגונית, ואני חושב שלאדם מבחוץ יש סיכוי גדול יותר להצליח ולחולל שינוי", כך אמר הערב (שלישי) השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, אחרי שהודיע על בחירתו של תת-אלוף (במיל') גל הירש למפכ"ל החדש. על העובדה שהירש מגיע למשטרה אחרי שירות ארוך-שנים בצה"ל אמר: "אני יודע שייקח לו יותר זמן ללמוד מאשר לאחרים".

"נכנסתי לתפקידי לפני שלושה חודשים והוטלה עליי משימה לבחור מפכ"ל חדש. לקחתי את העניין ברצינות תהומית", אמר השר ארדן. "אני מבין את הטענות להתמשכות התהליך, אך כשהתבררה לי חומרת הבעיה ברמת התרבות הארגונית במשטרה, העדפתי למצות את התהליך". בנוגע לביקורת על כך שלבסוף מונה אדם מחוץ לראש הארגון הבהיר השר: "הכעס של חלק מהניצבים ברור, אולם אין לזה שום קשר לאי-אמון – אלא לשקלול סך הדרישות שראיתי לנכון". לדבריו, לא היה לחץ בנושא מצדו של שראש הממשלה.

השר ארדן התייחס לפרסום בוואלה! NEWS שלפיו הרצח במצעד הגאווה, היה אחד האירועים שהובילו למינוי מפכ"ל מבחוץ. "האירוע הזה יחד עם עוד אירועים אחרים (השפיעו, י"א)", אמר. לגבי המשימות של המפכ"ל הבא, אמר כי סדר העדיפויות נושא הערכים והמשמעת. "הכול מתחיל בדברים הללו ובדוגמה אישית. כמו כן עומד על הפרק שדרוג מערך ההדרכה של האימונים במשטרה, חיזוק שוטרי השטח ועניין שיפור השכר".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בתרגיל פינוי בכלא כרמל, יוני 2015. ערן גילווארג
"אני מבין את הטענות להתמשכות התהליך". גלעד ארדן/ערן גילווארג

"אשרת את מדינת ישראל ואפעל להגנתה", אמר הירש. בהתבטאות ראשונה אחרי ההודעה על מינויו לתפקיד הבכיר הוסיף: "אני מוקיר מעריך ואוהב את המשרתים במשטרת ישראל".

"הבוקר הודיע לי ארדן על היותי מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה. אני מאוד נרגש", אמר בהצהרה לתקשורת מחוץ לביתו בראש העין. חרף הטלטלות שחוותה המשטרה בתקופה האחרונה עם חשיפת שורת הפרשות המביכות, ועל אף שכחולי המדים ספגו ביקורת ציבורית רבה, טען הירש: "משטרת ישראל היא גוף מוערך ואהוב מאוד, ופעלתי רבות לצד המשטרה".

עוד בנושא
"מנהיג ואסטרטג": הקצין ש"נכווה" בצבא לראשות המשטרה
לא משורות המשטרה: המפכ"ל החדש - תא"ל במיל' גל הירש
סאו שוקל לפרוש; ביקורת על ארדן: "היה נכון לבחור מפכ"ל מהמשטרה"

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הירש, שבתפקידו האחרון בצה"ל היה סגן מפקד פיקוד העומק, הבהיר עוד: "אני מוקיר מעריך ואוהב את המשרתים במשטרת ישראל. תהיה לי זכות לפקד על משטרת ישראל לאחר שתהליך המינוי יעבור כהלכתו. אני משרת מגיל 14. תמיד אמרתי שאשרת את מדינת ישראל ואפעל להגנתה. וכמו שכתוב – הנני, שלחני. נקראתי לדגל ואני אתייצב למשימה".

תא"ל במיל' גל הירש מונה למפכ"ל המשטרה. צילום מסך
"אני מאוד נרגש". הירש, הערב/צילום מסך

הירש בן ה-51 הוא יו"ר המכון למנהיגות העתיד בישראל. הוא בוגר סיירת צנחנים, ופיקד, בין השאר, על יחידת שלדג, על בית הספר לקצינים בה"ד 1, על חטיבת בנימין ועל עוצבת הגליל במלחמת לבנון השנייה. מינויו למפכ"ל החדש כפוף להמלצת הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט יעקב טירקל. הירש גדל בערד, הוא בעל תואר ראשון במזרחנות מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. נשוי ואב לשלוש בנות.

"הירש הוא קצין מצטיין ומוערך אשר הוביל שינויים ורפורמות בכל יחידה עליה פיקד", אמר ארדן אחרי שהודיע להירש על מינויו. "אני משוכנע שגל הוא המועמד המתאים ביותר בעת הזו להוביל את השינוי הנדרש במשטרת ישראל ולחיזוק האמון בה".

(עדכון ראשון: 20:49)

תת אלוף גל הירש. החדשות
הירש במהלך שירותו הצבאי/החדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully