וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: ליצמן יקבל מהרבנים אישור חריג להיות שר הבריאות

יקי אדמקר ויהושע בריינר, כתב לענייני משפט

24.8.2015 / 0:49

בעקבות פסיקת בג"ץ, תתכנס השבוע מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, והיא עתידה לאשר את מינויו של ח"כ ליצמן לשר הבריאות. זו תהיה הפעם הראשונה אחרי יותר מ-60 שנה שלמפלגה החרדית-אשכנזית יש שר. נתניהו: "נכבד החלטת בג"ץ"

יח"צ - חד פעמי

(לפיד: "נגמרה הקומבינה הפוליטית")

גורמים ביהדות התורה העריכו אמש (ראשון) כי יש סיכוי גבוה מאוד שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן יהפוך לשר בריאות במשרה מלאה - זאת, אחרי פסיקת בג"ץ שקבעה כי הוא לא יוכל להיות עוד סגן שר במעמד שר. מועצת גדולי התורה של סיעת אגודת ישראל, שעליה נמנה ליצמן, צפויה להתכנס השבוע לדון בשאלת מינויו לשר.

אם תתקבל החלטה לאשר את המהלך, יהיה זה אחרי עשרות שנים שבהן נמנעו במפלגה החרדית-אשכנזית להתמנות לשרים בממשלה. האחרון שהחזיק בתפקיד שר מטעם יהדות התורה היה יצחק מאיר לוין, שר הסעד בממשלת בן גוריון הראשונה. הסיבה הרשמית להימנעות מהגדרה "שר" היא הלכתית-פורמלית: שר נושא באחריות לכלל פעולותיה של הממשלה, וחלקן מנוגדות להלכה. לעומת זאת, בש"ס התמנו לשרים באישורו של מנהיג ש"ס המנוח הרב עובדיה יוסף, מה שהדגים את הגישה הפתוחה יותר שנקטו שם כלפי המדינה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
מומחה מרגיע: "הירידות בשווקים - תיקון ולא מגמה מדאיגה"
האישה שנורתה בטעות בעמק בית שאן: "הרגשתי שהראש שלי עף"
אבו מאזן מאשר שיבקר באיראן: "מדינה שכנה ואחות"

יעקב ליצמן קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
שר חרדי-אשכנזי ראשון זה 60 שנה/ראובן קסטרו

"הוא שמח מאוד על המחמאות שקיבל מהשופטים בבג"ץ ועל כך שמבחינתם ומבחינת גורמים נוספים הוא ראוי לתפקיד, אך עם זאת - זה לא נושא שנתון לשיקולו אלא להכרעת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ולכן הוא גם טיפה מתוח", אמר מקורב לליצמן. כינוס מועצת גדולי התורה יתקיים ביום רביעי בירושלים. הרב יעקב אלתר המכהן כאדמו"ר מגור, החסידות אליה משתייך ליצמן, אמור להיות הדמות הדומיננטית בקבלת ההחלטה בעניין נציגו בכנסת.

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבג"ץ הבהיר כי עליו להציג שר בריאות חדש בתוך חודשיים, נמסר: "נכבד את ההחלטה של בית המשפט".

לא תהיה גם שר: המסר של בג"ץ לנתניהו

ביש עתיד בירכו על הפסיקה של בית המשפט, שקיבל את עתירתה, ואמרו: "האינטרס הציבורי ניצח את האינטרס הפוליטי. בג"ץ הודיע היום לממשלת ישראל שנגמרה תקופת הקומבינה הפוליטית - לאזרחי ישראל מגיע שר בריאות במשרה מלאה. מערכת הבריאות היא אחת המערכות הסבוכות והבעייתיות ביותר שיש במדינת ישראל ומגיע לה שר שיוכל למלא את התפקיד עם כל הסמכויות והאחריות הנדרשת משר במדינת ישראל. כמובן שלא מדובר במלחמה נגד החרדים, אלא נגד תרבות הקומבינות והג'ובים".

העתירה התייחסה רק לתפקיד שר הבריאות ולא ליתר סגני השרים בממשלה, שכן רק בתפקיד זה, סגן השר משמש בפועל, כפי שקבעו השופטים, גם כשר במשרה מלאה.

(עדכון ראשון: 19:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully