וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיעוד שמעורר זעם בארה"ב: שוטרים עוצרים בכוח שחור חסר-רגל

19.8.2015 / 5:35

בסרטון שהועלה לרשת וצבר עשרות אלפי צפיות נראים שוטרים בסן פרנסיסקו מרתקים לרצפה גבר שחור בעל רגל תותבת, מנסים לאזקו, ומתעלמים מקריאות עוברי האורח להפסיק להשתמש באלימות. המשטרה: "נבחן את האירוע"

צילום ממצלמת טלפון סלולרי המציג קבוצה של שוטרים בסן פרנסיסקו מרתקים לרצפה ואוזקים גבר שחור בעל רגל תותבת עורר זעם ברחבי המדינה. בסרטון, שאורכו 11 דקות, נראים חמישה שוטרים מכתרים את העצור ומנסים לאזוק אותו, כשאחד השוטרים עומד על רגלו התותבת.

במהלך הסרטון, אשר צולם בתחילת החודש והועלה שלשום לרשת, נשמע העצור אומר כי השוטרים מכאיבים לו ומבקש מהם להרפות. כמו כן, מכנסיו של העצור נפלו אל מתחת לישבנו, והשוטרים הרימו אותם רק לאחר כמה דקות, כאשר עוברי האורח שצפו במעצר התלוננו על כך.

לאורך הסרטון נשמעת צ'דריה לה בובייר, אשר צילמה את הסרטון, צועקת על השוטרים וקוראת להם להפסיק להשתמש באלימות. "כך אתם מתייחסים לאזרחים? אתם לא טורחים להרים לו את המכנסיים", אמרה. "מה אתם עושים? אתם עומדים על הרגל התותבת שלו. יהיה הרבה יותר יעיל אם הייתם עושים את עבודתכם כראוי ולא רק מנסים להיראות כך. אתם מתנהגים כאילו אתם אויבי הקהילה ולא מגניה".

עוד חדשות מהעולם:
גרמניה: בתו של איש עסקים נרצחה לאחר שסירב לשלם עבור שחרורה
דאווטולו לא הצליח להקים ממשלה בטורקיה, המנדט חוזר לארדואן
"הוטבעו ונורו למוות": 150 נהרגו בטבח של בוקו חראם בניגריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמישה שוטרים מרתקים לרצפה גבר שחור בעל רגל תותבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף הסרטון ניתן לראות כי שוטרים נוספים מגיעים למקום ומפרידים בין העצור לעוברי האורח הרבים. עד כה צפו בסרטון יותר מ-100 אלף בני אדם ורבים האשימו את המשטרה באלימות מוגזמת.

דוברת משטרת סן פרנסיסקו, גרייס גטפנדן, אמרה כי השוטרים עצרו את האיש בן ה-42 כדי להביאו להערכה פסיכיאטרית, לאחר שהוא התהלך לכיוון הרחוב העמוס כשהוא מנופף במקלות עץ. לדבריה, האיש מוכר למשטרה והוצא נגדו צו מעצר בגין עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות. גטפנדן ציינה כי "מפקד המשטרה יבחן את האירוע ויקבע אם היו אי אילו הפרות"

התיעוד מלבה את הדיון הציבורי הסוער במדינה בנוגע לשימוש בכוח של המשטרה, בעיקר כלפי קבוצות מיעוט, אשר פרץ לאחר מותם של כמה אפרו-אמריקניים בלתי-חמושים בידי כוחות הביטחון. האירועים הובילו למחאות המוניות ברחבי ארצות הברית, שחלקם גררו עימותים בין האזרחים לכוחות המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully