וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים טוענים: "20 ערבים זרקו עלינו אבנים ואיימו לשחוט אותנו"

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט

10.8.2015 / 18:10

מירי ואלישע מדן יצאו לריצה ליד ההתנחלות אביגיל שבשומרון והותקפו, לטענתם, בידי פלסטינים ואירופים: "חשבתי שיהיה לינץ', זה היה מפחיד". לטענת הפלסטינים, הם הבריחו אותם לאחר שבני הזוג נכנס בריצה לכפר ביחד עם כלב

צילום: סוכנות תצפית, עומר מירון; עריכה: מתן חדד

(שלושה חיילים נפצעו בפיגוע דריסה בשומרון - הנהג הפוגע נורה)

בני זוג מהתנחלות בשומרון טוענים כי הותקפו הבוקר (שני) בידי פלסטינים ואף נשקפה להם סכנת חיים. "20 ערבים הקיפו אותנו, זרקו אבנים ואיימו לשחוט אותנו", מספרת מירי מדן, תושבת היישוב אביגיל שבדרום הר חברון. לדבריה, היא הותקפה בסמוך להתנחלות בעת שיצאה לריצת בוקר עם בעלה אלישע. "הרגשנו בלינץ'".

לדברי מדן, הם הותקפו ללא כל סיבה. "יצאנו לריצה מאביגיל ליישוב מעון הסמוך, אבל החלטנו לחתוך באמצע לכיוון הכביש הראשי ועקפנו את הכפר א-תוואני בשביל עפר סמוך. פתאום ראו אותנו כמה ערבים שהתחילו לשרוק ולהזעיק את חבריהם ותוך זמן קצר הם התגודדו סביבנו כשהם מלווים באנרכיסטים אירופים שהיו מצוידים במצלמות והתחילו לצעוק לנו שהם יהרגו ויישחטו אותנו. חשבתי שעומד להיות כאן לינץ', זה היה מאוד מלחיץ ומפחיד", טענה.

לקריאה נוספת:
מנהל "ברזילי" על הזנה בכפייה של העציר: "ננקוט בכל צעד שנדרש"
הפצוע בפיגוע הדקירה בכביש 443: "יצאתי משם בנס"
על רקע גל המעצרים במאחזים: מעצר מנהלי לשני פעילי ימין

הפגנת פלסטינים בביתוניא, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
"הם איימו לשחוט אותנו". פלסטיני מיידה אבנים בהפגנה בביתוניא, לפני שנתיים/נועם מושקוביץ

מדן הוסיפה כי הסבירו לפלסטינים כי פניהם לא לעימות, אך לשווא. "ניסינו להסביר להם שרק יצאנו לריצת בוקר ושאין לנו שום כוונה להיכנס לכפר שלהם, אבל זה לא שכנע אותם. הם הקיפו אותנו מכל הכיוונים וזרקו אבנים", אמרה. במקביל, בני הזוג הזעיקו את המשטרה והצבא. "בשלב מסוים פשוט התחלנו לרוץ עד שהגענו לכביש תוך שהם מזנבים בנו ומשליכים אבנים. הם היו להוטים לפגוע בנו, ממש להט של שנאה ואיומים, כל זאת כשהאנרכיסטים מסיתים אותם. אלה היו רגעים מלחיצים מאוד".

מנגד, טוענים הפלסטינים כי המתנחלים דווקא התכוונו להיכנס לכפרם. לטענתם, שני מתנחלים נכנסו בריצה ביחד עם כלב לכפרם, דבר שעורר את חשדם של התושבים, ואלה קראו להם לעזוב את המקום ויידו עליהם אבנים במטרה להבריח אותם. בימים האחרונים, בעקבות פיגוע ההצתה הקטלני בכפר דומא, הודיעו הפלסטינים על הקמת משמרות אזרחיות להגנה על הכפרים.

ממשטרת מחוז יהודה ושומרון נמסר בתגובה: "כוחות שהוזעקו למקום פתחו בסריקות ומבצעים חיפושים אחר חשודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully