וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן לומדים תלמידי התיכון הערכיים ביותר בישראל?

משה שטיינמץ

9.8.2015 / 15:30

משרד החינוך פרסם רשימה ובה 261 בתי הספר הטובים ביותר בהתאם לקריטריונים נוספים מלבד הצטיינות, בהם התנדבות, מניעת נשירה ושיעור גיוס לצה"ל. בין המצטיינים: שלושה בתי ספר חרדים, 9 ערבים, בדואים ודרוזים וכ-25 מהמגזר הדתי

דיווח טלפוני משה שטיינמץ על אחוזי בגרות לפי יישובים. מערכת וואלה!
"האיכויות נמדדות לא רק לפי תוצאות הבגרויות". דירוג התיכונים הערכיים/מערכת וואלה!

משרד החינוך פרסם היום (ראשון) את רשימת 261 התיכונים הערכיים לשנת הלימודים תשע"ה. המורים בבתי הספר "שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים" יזכרו החודש לתוספת מיוחדת של אלפי שקלים למשכורתם.

בין בתי הספר שבקבוצת הדירוג הראשונה: שלושה בתי ספר חרדים, תשעה ערבים, בדואים ודרוזים וכ-25 בתי ספר וישיבות של המגזר הדתי. כל מורה ב-261 התיכונים הערכיים יזכה למענק: המורים ב-63 התיכונים בקבוצת הדירוג 1, הטובה ביותר, יזכו החודש למענק של 8,252 שקלים, המורים בבתי הספר בדירוג 2 יזכו לתוספת של 6,189 שקלים, בקבוצה 3 יקבלו מענק של 4,126 שקלים ובקבוצה 4 – מענק של 3,094 שקלים. סך כל המענקים שיקבלו המורים: כ-50 מיליון שקלים.

63 בתי ספר קיבלו את הדירוג הגבוה ביותר, שנקבע על פי הישגים לימודיים, בהם זכאות לתעודת בגרות והצטיינות במבחני הבגרות. במקביל, שוקלל גם הקריטריון "קידום התלמיד על פי יכולותיו ולא רק בממד של זכאות לבגרות". ממד נוסף בבחינת הערכיות הוא מצוינות במקצועות הומניים, זאת "בנוסף להצטיינות במקצועות מדעיים ומתמטיים, תוך קידום מעמדם של מקצועות הרוח".

בין בתי הספר שקיבלו את הדירוג הגבוה ביותר, "תיכון יחד" ממודיעין-מכבים-רעות, "מדעים ומנהיגות דרכא" מירכא, "הנדסאים הרצליה" מרצליה, עירוני ה' מתל אביב וישיבת דרכי נעם מפתח תקווה. בין בתי הספר שקיבלו את הדירוג הנמוך ביותר, מבין המצטיינים: "אולפנת צביה יצירתית" מירושלים, "מקיף נופי גולן" מקצרין, "מכללת אמי"ת" מתל אביב ו"תיכון ע"ש גולדה מאיר" מפתח תקווה".

לרשימה המלאה

לקריאה נוספת:
ראשי רשויות: אם לא תיפתר הצפיפות בכיתות – נשבית הלימודים
"הסרדינים יוצאים מהקופסה": בנט הכריז - עד 34 תלמידים בכיתה א'
חוזרים ללימודים: ההוצאה הממוצעת למשפחה - 2,860 שקלים

שר החינוך נפתל בנט, תל אביב אוגוסט 2015. דרור עינב
"אנחנו רוצים שהבוגרים שלנו יהיו מוסריים יותר". בנט/דרור עינב

הרשימה נקבעה גם לפי מדדים של שמירה על טוהר בחינות ועל איכות תהליכי ההערכה בבתי הספר, הישגים חברתיים כמו מניעת נשירה ורמות שונות של קרבה לזכאות לתעודת בגרות. זאת, לצד פרמטרים של הישגים ערכיים, בהם קליטת תלמידי חינוך מיוחד, שיעורי הגיוס לשירות צבאי, אזרחי או לאומי ושיעור הבוגרים המתנדבים לשנת שירות או לומדים במכינה קדם צבאית.

הדירוג הערכי מתפרסם זו השנה השלישית. במשרד החינוך מסבירים כי "הקריטריונים לתגמול מכוונים לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר. התגמול מחושב על פי השיפור שביצעו בתי הספר ביחס לשנה הקודמת ועל פי השיפור שהם קידמו את תלמידיהם ביחס לרמתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בנט: "בוגרינו צריכים להצטיין בהתנדבות"

לדברי שר החינוך, נפתלי בנט, דרך ארץ קדמה לתורה. "ערכים לא פחות חשובים מציונים, וזה המסר שהעברנו כאן. אנחנו רוצים שהבוגרים שלנו יהיו אזרחים טובים יותר, ערכיים יותר ומוסריים יותר. אנחנו שואפים שבתי הספר שלנו יהיו מצוינים בלימודים אבל גם מצטיינים בהתנדבות. בתי ספר שמחנכים את תלמידיהם לקבל ולכבד את האחר, מונעים נשירה ומקדמים את התלמיד על פי צרכיו".

כל אחד ממנהלי בתי הספר קיבל מכתב ממשרד החינוך ובו נכתב כי "זכייה זו היא אות הערכה למנהיגותך ולעשייה החינוכית המעמיקה של צוות המורים. אנו רואים חשיבות רבה בהוקרה והערכה של אנשי החינוך, שמחוללים שינוי, שמקדמים כל אחד מהתלמידים אל מעבר ליכולותיו הצפויים, שמשפיעים ותורמים לעיצוב עתיד תלמידיהם ומביאים אותם להצטיינות לימודית אישית, חברתית וערכית".

תומר אושרי, מנהל בית הספר התיכון סליגסברג בירושלים, שנכלל ברשימה אמר כי "מדובר בדרך משותפת של צוות המורים עם הורי התלמידים והתלמידים עצמם, אשר הינם שותפים מלאים בתהליך בניית החזון הבית ספרי. עיקר החזון הוא עידוד המצוינות הלימודית והערכית, תוך שותפות עם גורמי הקהילה השונים מסביב לבית הספר. הדבר בא לידי ביטוי ביכולת למפות את הישגי התלמידים ולהבנות תכניות אישיות המיועדות להתקדמות והצלחה של כל אחד מהתלמידים. כל זאת, תוך פיתוח מודל ייחודי של 'ניהול עצמי', על פיו התלמידים הם מקדמים את הלמידה של עצמם על ידי הובלת הטיולים, האירועים הבית ספריים ופרויקטים על בסיס של 'project base learning' והערכה חלופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully