וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן החליט: פקודתו של מפקד מחוז ירושלים לא תבדוק מחדל המצעד

יוסי אלי ומשה שטיינמץ

5.8.2015 / 15:24

השר לביטחון הפנים הודיע כי סגן ניצב אנה מרדכי, הכפופה לניצב אדרי, לא תהיה חלק מהוועדה שתבחן כשלי המודיעין. היום תחל בדיקת קצינים במחוז שהיו אמונים על המצעד בתחום המודיעין. בירושלים הופצו פשקווילים המביעים תמיכה בשליסל: "אשריך, מודים לך"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

נענה לביקורת: השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הודיע היום (רביעי) בצהריים כי בתום התייעצות עם ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, החליט שסגן ניצב אנה מרדכי, פקודתו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, לא תהיה חלק מהוועדה שהוקמה לבחינת הכשלים שהובילו לרצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים.

בימים האחרונים נמתחה במשטרה ביקורת על החלטתו של ראש הוועדה לבדיקת כשלי המודיעין במצעד הגאווה, ניצב בדימוס ישראל יצחק, למנות את פקודתו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, לשמש בוחנת מרכזית בתיק. יצחק בחר לפני יומיים את הקצינים שיעמדו בוועדה שתחקור את המחדלים שהובילו לרצח בנקי בת ה-16 ובנוגע למעקב אחרי שחרורו של ישי שליסל. בין היתר, מונתה גם אנה בן מרדכי רזיאל, מפקדת תחנת הראל במבשרת ציון, הכפופה למחוז ירושלים – שבראשה עומד אדרי. "תיווצר בעיה בעיקר כלפיה. היא קצינה ערכית, ולכן היא עלולה למצוא את עצמה במצב לא נעים כלל, שבו היא תחרוץ את גורל מפקדה. לא חסרים במשטרה קצינים – למה היה צריך למנות דווקא ממחוז ירושלים ודווקא אותה?", טענו במשטרה.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בתרגיל פינוי בכלא כרמל, יוני 2015. ערן גילווארג
נענה לביקורת. ארדן/ערן גילווארג

בתוך כך, לוואלה! NEWS נודע כי היום תחל ועדת הבדיקה לגבות עדויות מקצינים בכירים שהיו אחראים על מצעד הגאווה בתחום המודיעין. שניים מהקצינים הבולטים שצפויים לתת עדות בפני הוועדה הם מפקד מרחב ציון, תת-ניצב אפי חביביאן, ומפקד מרחב מוריה, ניצב-משנה קובי דוידיאן. כמו כן, ועדת הבדיקה, בראשותו של ניצב בדימוס יצחק, תבקש הסברים גם מקצין אגף המבצעים של מחוז ירושלים, שלמה בוריה.

במוקד הבדיקה של הוועדה יעמוד מפקד המחוז אדרי. בין היתר, ייבחן אם הוא לא בדק לעומק מידע מודיעיני באשר לסכנות הכרוכות בקיום המצעד הגאווה. נוסף על כך, הוועדה תבחן כמה נקודות שהובילו לרצח, בהן חוסר התיאום בין המשטרה לשירות בתי הסוהר (שב"ס), ואת המידע המודיעיני הגלוי שהיה טרם האירוע. כפי שנחשף בוואלה! NEWS בבוקר המצעד, שליסל שוחרר ממאסרו באחרונה ולא הביע חרטה על מעשיו, אולם איש במשטרת ירושלים, כמו גם קצין המודיעין של המחוז, לא מצא לנכון להצמיד מעקב לשליסל ביום המצעד הנפיץ. היום אישר בית משפט השלום בירושלים את בקשת הפרקליטות ושלח את שליסל לבחינה פסיכיאטרית. זאת, בעיקר לאור המסרים שהעביר במהלך החקירה כי נשלח לדקור את הצועדים "בשליחותו של אלוהים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משה אדרי, מפקד מחוז ירושלים. יולי 2015. טלי מאייר
במוקד החקירה. ניצב אדרי/טלי מאייר

משפחתו של ירדן נוי בן ה-25, שנדקר במצעד, תקפה היום את המשטרה בטענה לחקירה רשלנית של האירוע. בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב חן, אביה של ירדן: "משטרת ישראל, אחרי שלא הצלחתם למנוע את הפיגוע בירושלים ביום חמישי, ולמען האמת אפילו לא ניסיתם, נראה שאתם עושים הכול על מנת שלא תהיה לכם כל ראיה להעמיד את הרוצח לדין".

"ביום הפיגוע ביצעתם תחקור של הבן שלי עוד באותו לילה מיד כשהועבר למחלקה לאישפוז (חשוב מאוד)", המשיך. "ביום שני, אחרי שלושה ימים, להפתעתנו התקשרתם אלינו לביצוע תחקור נוסף מכיוון שאיבדתם את הרישומים של החוקר, למזלכם הם נמצאו בסופו של דבר בחברה שמדפיסה אותם אבל לכם לא היה כל מושג על כך".

ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
"עושים הכול על מנת לא להעמידו לדין". שליסל/AP

נוי הוסיף כי "ביום שלישי התקשרתם לבקש תמונה של פצע הדקירה - כי לא צילמתם. מכיוון שחשבתם שהבן שלי נמצא כבר בביתו ביקשתם שנצלם בטלפון סלולרי ונשלח לכם כי זה רחוק להגיע. בקיצור הרוצח במצב מצוין".

האח גלעד הוסיף גם הוא כי "מעבר למחדל הברור שהיה ביום חמישי, שכלל שחרור מוקדם, חוסר מעקב אחר אדם שלא הביע חרטה, חוסר יכולת לעקוב אחרי מכתבים וריאיונות שערך אותו אדם ובהם קרא לפעולה, במשטרה אומרים ש'הנושא בחקירה'. מפתיע - האחראית על החקירה היא פקודה ישירה של ניצב משה אדרי".

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר בתגובה לטענות כי "חקירת מאירוע מתנהלת במפלג תשאול ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים במקצועיות וביסודיות, בין היתר אל מול נפגעי האירוע לשם גיבוש כלל הראיות בתיק, וזאת עפי כל דין תוך ליווי הפרקליטות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אשריך שקידשת שם שמים". פשקוויל תמיכה בשליסל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, בירושלים נראו היום פשקווילים המביעים תמיכה במעשיו של שליסל. "בשם כל בית ישראל החרדים לדבר ד' ובשם תורתינו הקדושה הנצחית חייבים אנו להודות לך על עוזך אשר נאזרת בגבורה במלחמת אש דת השערה לקיים את שקיבלנו... וקיימת ללא חת ומורא, ונהיית שלוחם של כל עבדי ד' הנאנחים. ברור שפעולתך עשתה פרי רב למעלה. יישר כחך שהסרת חרון אף נורא מישראל! אשריך ר' ישי שקידשת שם שמים", נכתב.

בפשקוויל אחר נכתב: "ותעצר המגפה, מי יתן ונזכה אפילו למעט קט ממסירות נפשך". עם זאת, נראה כי לא מדובר במודעה שהופצה על ידי גוף או ארגון כלשהו, אלא על ידי גורמים פרטיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully