וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודים הגיעו לסוכת אבלים לזכר הפעוט הפלסטיני שנרצח

בתל השומר, שם מאושפזת אם המשפחה והאח בן הארבע, הוקמה סוכת אבלים שאליה הגיעו יהודים רבים, בהם אביב גפן. מצבם מוסיף להיות קשה מאוד. דודו של הפעוט: "ראיתי את הילדים עולים באש"

צילום: בני בן סימון, שלומי גבאי; עריכה: שניר דבוש, מתן חדד

בני משפחתו של עלי דוואבשה, הפעוט הפלסטיני שנספה בהצתת ביתם אתמול בכפר דומא, עדיין נמצאים היום (שבת) בסכנת חיים. האב, עלי דוואבשה, מאושפז בבית החולים סורוקה שבבאר שבע במצב אנוש, ללא שינוי במצבו. האם, ריהאם, והבן אחמד בן הארבע מאושפזים בבית החולים שיבא שבתל השומר במצב קשה מאוד, כשהם מורדמים ומונשמים. האם סובלת מכוויות ב-90% מהגופה והבן ב-60% מגופו.

נאסר דוואבשה, אחיו של אבי המשפחה, סיפר כי הוא הגיע כמה דקות אחרי ההצתה לבית. "ראיתי את אחי, את אשתו ואת הבית עולה באש. ראיתי את הילדים עולים באש, הם היו שרופים", סיפר. נאסר ישתתף הערב בעצרת מחאה נגד "הטרור היהודי", שתתקיים בכיכר רבין בתל אביב.

נאסר דוואבשה, דודו של הפעוט הפלסטיני שנהרג בהצתה בכפר דומא, בביקור בסורוקה, 1.8.2015. בני בן סימון, ג'רמי יפה
"זה אסון כבד ומעשה טרור לכל דבר". נאסר דוואבשה, היום בסורוקה/ג'רמי יפה, בני בן סימון

הדוד יוסף דוואבשה סיפר לוואלה! NEWS: "זאת טראומה קשה. המשפחה הזאת חיה בשקט. זה בא לנו בהפתעה. כמעט נמחקה משפחה שלמה, זה אסון כבד ומעשה טרור לכל דבר". הוא הוסיף: "אנחנו כועסים על ישראל וממשלתה על כך שזה קרה, הם נלחמים בטרור ערבי, אבל אצלם בישראל יש טרורסטים. אנחנו מזועזעזים מזה. כל העם הפלסטיני מזועזע מזה".

עטאף דוואבשה, דוד נוסף של סעד, אמר: "המצב קשה מאוד. כולם כועסים. אם פלסטיני יבוא וישרוף משפחה, מה הממשלה הישראלית תעשה לו? תהרוס לו את הבית ותשלח אותו ל-300 שנה לכלא. רק פה לא קורה כלום, מי שעשה את זה הם טרוריסטים ואין להם טיפת אנושיות".

לקריאה נוספת:
הערכה במערכת הביטחון: נקמה על הפיגוע היהודי - רק עניין של זמן
הכתובת על הקירות החרוכים: כרוניקה של הצתות בתי פלסטינים
6 פלסטינים נפצעו בעימותים בגדה לאחר הלוויית הפעוט

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פיגוע טרור יהודי בכפר דומא. מען, מערכת וואלה! NEWS
אחמד דוואבשה בן הארבע, לאחר הפיגוע אתמול בלילה/מערכת וואלה! NEWS, מען

פרופ' חייק יוסי, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כוויות ורופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בשיבא, סיפר: "קיבלנו אתמול גם את האם וגם את הבן מהאירוע. כרגע הילד יציב, אך זה לא אומר שהוא יחלים. בכוויות הקרב הוא ארוך ויש לנו סבלנות. עבור כל 1% כוויה שוכבים בבית חולים שלושה ימים. מדובר באשפוז של כחצי שנה.

לדבריו, "מצב האם קשה יותר, עם פגיעה גם בריאות. את הפגיעה אנחנו רואים אחרי כמה ימים, שניהם נמצאים בהחייאת נוזלים. לאם יש כ-90% כוויות. היא בדרגה שלישית. צריך להמתין לפחות כשבוע עד שנחליט איך מכסים את החלקים שנותרו ללא עור. היא במצב אנוש".

ד"ר מרינה רובינשטיין, מבית החולים שיבא תל השומר, סיפרה: "קיבלנו אתמול את אחמד בן הארבע. הוא קיבל כוויות נרחבות, הגיע אלינו מונשם. המצב שלו עדיין קשה. אנחנו מצפים לתהליך ארוך של החלמה, עדיין נשקפת סכנה לחייו".

סוכת אבלים לזכרו של עלי דוואבשה בבית החולים תל השומר, אוגוסט 2015. שלומי גבאי
סוכת האבלים בתל השומר שיבא, היום/שלומי גבאי

בבית החולים הוקמה סוכת האבלים, שאליה הגיעו ערבים ויהודים, בהם הזמר אביב גפן, כדי להביע תמיכה במשפחה. "אני כאן כי זה מזעזע", אמר גפן לוואלה!NEWS. "בגלל שזה דבר מאוד מכוער וזו בושה גדולה לדעת שיש אנשים כאלה בישראל. לשרוף תינוק שאין לו מושג מה זה מחבל, טרור, ציונות או ירושלים, לשרוף אותו כליל ולהרוס משפחה שלמה, ואם אני לא אבוא לכאן, אני ארגיש אדם לא מוסרי".

"הגעתי כי זה המקום שלי, וביום שאנחנו נשאיר לקיצוניים האלה את המקום שלהם, המקום יילך קיבינימט. למשפחה אמרתי שאני מתבייש ושאני פה בשם הרוב השפוי של ישראל, ושאני מזועזע מזה", הוסיף גפן. "ראיתי את הציוץ של רובי ריבלין, אני מאוד גאה. הוא עושה עבודה מדהימה עד עכשיו. אני יודע שבנט וכולם הזדעזעו מזה, מימין ומשמאל, אבל חובה שישראל תהיה מקום אנושי. אני חושב שהכל מתחיל בחינוך וגם שזה מ'תג מחיר' והדברים התגלגלו. מקרים כאלה מזעזעים גם מהצד הערבי והיהודי. הקיצוניים האלה הורגים אותנו. היום זה המשפחה הזאת ומחר זה מישהו אחר".

מרים, תושבת הרצליה, סיפרה לוואלה!NEWS: "במדינת ישראל חיים 300 אלף מתנחלים שברובם קיצוניים, מתוכם יש מספר לא מבוטל של פאנטים שפוגעים במרקם החברתי ומובילים אותנו למקום לא טוב, שכנראה יביא למותם של חפים מפשע נוספים".

מרים הוסיפה: "מדוע לפגוע באנשים תמימים שישנים בביתם ולא הזיקו לאיש רק בשל מוצאם ומקום מגוריהם? מדוע לפגוע במקומות קדושים לנצרות ולאיסלאם? מתי יבינו אותם קיצוניים שיש לקבל אדם באשר הוא ולא רק שמונה מיליון יהודים? המעט שיכולנו לעשות זה להביא סלסלת ממתקים ולבוא לתמוך במשפחה המסכנה הזאת שעולמה נהרס ברגע. אני מקווה שהופשעים השפלים יתפבו ויוכנסו לשנים ארוכות לכלא".

(עדכון ראשון: 15:00)

אביב גפן ורעייתו שני פרידן במחלקת טיפול נמרץ ילדים בשיבא  אוגוסט 2015. שלומי גבאי
"אם אני לא אבוא לכאן, אני ארגיש אדם לא מוסרי". אביב גפן ואשתו בתל השומר, הערב/שלומי גבאי
נרות לזכרו של עלי דוואבשה בבית החולים תל השומר, אוגוסט 2015. שלומי גבאי
נרות לזכרו של עלי דוואבשה בבית החולים תל השומר, אוגוסט 2015/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully