וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנים אחרי: הקצין שלא דיווח על התלונה נגד ניסו שחם פוטר

28.7.2015 / 13:04

השר לביטחון הפנים החליט לפטר את מפקד מרחב ציון לשעבר תנ"צ ניסים אדרי מהמשטרה, לאחר שלא דיווח על תלונה שהוגשה נגד ניצב שחם. ארדן: "צר לי, אך מעשיו אינם עולים בקנה אחד עם ערכי המשטרה"

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, יותם רונן; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן החליט היום (שלישי) לפטר את מפקד מרחב ציון לשעבר תת-ניצב ניסים אדרי משירותו במשטרת ישראל. ההחלטה לפטר את אדרי, שהתקבלה בהמלצת המפכ"ל הקודם יוחנן דנינו, באה קרוב לשלוש שנים אחרי שהושעה התנ"צ מתפקידו משום שידע על עבירות מין שביצע לכאורה מפקד מחוז ירושלים לשעבר ניצב ניסו שחם, אך לא דיווח על כך ושיקר בחקירת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרשה.

"צר לי על פיטוריו של תנ"צ אדרי, אשר שירת במשטרה שנים רבות והגיע להישגים במאבק בפשיעה ובטרור, אך מעשיו, שפורטו בהחלטת בית הדין, אינם עולים בקנה אחד עם הערכים שיש להטמיע במשטרת ישראל, ולכן מחייבים את פיטוריו", מסר השר ארדן על החלטתו.

עוד בוואלה!NEWS:
השר אלקין נגד יעלון: "הפינוי בבית אל - טעות חמורה"
במחאה על הדחת חברם: 14 לוחמי גולני נטשו מוצב על גבול סוריה
בשל איום דאעש: "אבטחת נסראללה תוגברה, נע רק במנהרות"

גזר דין לניסים אדרי בבית הדין המשמעתי במטה המחוז בירושלים, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
תנ"צ אדרי בבית הדין המשמעתי בירושלים/יואב דודקביץ'

תנ"צ אדרי הורשע באוקטובר 2013 בבית הדין למשמעת באי-מילוי הוראה ובהתנהגות שאינה הולמת בשל חוסר הדיווח על התלונה של שוטרת נגד ניצב שחם, שמפקד תחנת 'שלם' הביא לידיעתו. כמו כן, הוא הורשע במסירת מידע כוזב בחקירתו במח''ש כשהכחיש את שיחתו עם מפקד תחנת ''שלם'' במשך כארבעה שעות של חקירה, זאת חרף אזהרות חוקריו. נגזר עליו קנס של 2,000 שקלים והוא קיבל נזיפה חמורה.

העובדה שאדרי לא פוטר עד כה, חרף הרשעתו, עוררה ביקורת בשורות המשטרה, בפרט בשל העובדה שבמשך כל התקופה שבה היה מושעה הוא המשיך לקבל שכר, כפי שנחשף בוואלה!NEWS. הוא הודח מתפקידו הרשמי באוקטובר 2012, ומאז קיבל בכל חודש מחצית ממשכורתו, שהייתה כ-27-25 אלף שקלים, כלומר כ-12 וחצי אלף שקלים. לפיכך, על פי ההערכות, משטרת ישראל הוציאה בתקופה זו יותר מ-400 אלף שקלים על משכורתו של אדרי.

גורמים במשטרה סיפרו לוואלה!NEWS בחודש שעבר כי היעדר ההחלטה בעניינו של אדרי נובעת מ"פחדנות של הפיקוד הבכיר במשטרה". לדבריהם, במהלך משפטו העידו לטובת אדרי שורה של עדי אופי, ובהם נציב שירות בתי הסוהר רב-גונדר אהרון פרנקו וראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה ניצב מני יצחקי. לכן, טענו אז כי במקום להחזירו לשירות מלא, "ממשיכים לשבת על המדוכה ולבזבז את כספי המשטרה על לא כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully