וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: קרבות קשים בצנעא ובבסיס חיל אוויר אסטרטגי

26.7.2015 / 12:23

בהפגזה סעודית על אזור מגורים סמוך לתחנת כוח בעיר מוחא נהרגו 120 בני אדם. הסעודים הודיעו על הפסקת אש הומניטרית בת חמישה ימים, אך היא לא צפויה להתקיים נוכח הקרבות הקשים בתימן. בכיר חות'י נשבה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

רשת "אל-ערביה" דיווחה הלילה (ראשון) כי עבדול-חאליק אל-חות'י, מפקד בכיר של המיליציה החות'ית בתימן, נעצר על ידי כוחות הקואליציה הסעודים הנאמנים לנשיא תימן הגולה, עבד ראבו מנסור חאדי. אל-חות'י הוא אחיו של מנהיג החותים, עבדול-מאלק אל-חות'י, ולפי מקורות בתימן היה לו חלק מרכזי בהשתלטות של החות'ים על הבירה צנעא בספטמבר, והוא נחשב למבוקש בכיר.

120 אזרחים נהרגו שלשום בתימן בתקיפות אוויריות שביצעו כוחות כוחות הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה, באזור מגורים ליד תחנת כוח בעיר מוחא, שנחשבה עד לאחרונה לאחד המקומות הבטוחים היחידים שנותרו במדינה. מדובר בכמות ההרוגים הגדולה ביותר עד כה בתקיפות הקואליציה, מאז החלה לפעול בתימן בחודש מרץ האחרון. בין ההרוגים גם נשים וילדים ונזק רב נגרם למבנים באזור.

עדיין לא התבררה מטרת התקיפה, שכן לפי גורמי ביטחון בתימן, מעוז החות'ים הקרוב ביותר לאזור שהופצץ נמצא לפחות חמישה קילומטרים משם. הם העריכו כי מדובר בטעות של הסעודים. בית החולים במוחא נסגר לפני כמה שבועות בגלל היעדר אספקה ומחסור בציוד.

עוד ידיעות מהעולם:
המתיחות בין טורקיה לכורדים בשיאה: שני חיילים נהרגו בפיגוע
אובמה נגד אפליית הומואים באפריקה: "דברים רעים עלולים לקרות"
במקום לזרוק אוכל לפח, הגרמנים חולקים אותו זה עם זה

מורדים חות'ים בצנעא, בירת תימן, 31 במאי 2015. רויטרס
תמונות מהבירה ההרוסה צנעא/רויטרס

לאחר התקיפה הודיעה אתמול סעודיה על הפסקת אש הומניטרית בת חמישה ימים החל ממחר. עם זאת, יוזמות להפסקות אש קודמות קרסו, וגם כעת קטנים הסיכויים כי היא תישמר. הקרבות נמשכים היום ביתר שאת, ובין היתר שלושה בני אדם נהרגו מפיצוץ בבירה צנעא שמופצצת ללא הפסקה בידי מטוסים סעודים. בנוסף קרב כבד מתנהל על שדה התעופה האסטרטגי אל-ענאד בדרום המדינה, שנשלט על ידי החות'ים.

מנהיג חות'י בשם דייף אללה א-שאמי הגדיר את האירוע "פשע מתועב" וטען ש"הסעודים מפרים זכויות אדם בהתקפותיהם באופן שיטתי". חסן בוסנין מארגון "רופאים ללא גבולות" סיפר: "המקרה הזה חושף את סגנון ההפצצות של כוחות הקואליציה שיורים מהאוויר על בתים, שווקים, הכל".

יש לציין שהח'ותים בעצמם מואשמים על ידי הסעודים ועל ידי ארגוני זכויות אדם לכאלה שמפרים זכויות אדם ונוהגים באכזריות באוכלוסיה. רק השבוע נטען שהחות'ים הפציצו שכונות בעדן עליהם איבדו את השליטה וגרמו למותם של יותר ממאה אזרחים. מאז פרוץ מלחמת האזרחים בתימן במארס, נהרגו בארבעה חודשים יותר מ-3,700 בני אדם, כמחציתם אזרחים. האו"ם טוען שהמצב ההומינטארי בתימן מחפיר, ומעל ל-80% מהאוכלוסיה נזקקת בדחיפות לאספקת מים, מזון ותרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully