וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסים למנוע מערבים לרכוש דירה בלוד, אך לתושבים זה לא מפריע

17.7.2015 / 15:47

חברת אחזקות מכנסת את דיירי שכונת גני אביב כדי שיתנגדו למכירת דירה בשכונה לבני זוג ערבים בטענה שהדבר עלול להוביל לירידת ערך הנכס. אלא שהתושבים לא מתנגדים: "מגיע אחד לגור וסוחף אחריו חמולות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שפרסמה חברת "אורית אור אחזקה וניהול בע"מ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברה לניהול אחזקות בעיר לוד "הזהירה" את תושבי שכונת גני אביב מפני העברת זכויות של דירה בשכונה לבני זוג ערבים בטענה שהדבר יביא לירידה בערך הנכס. במכתב ששלחה חברת "אורית אור אחזקה וניהול בע"מ" לתושבי השכונה היא הודיעה כי במשרדם התקבלה בקשה להעברת זכויות על אחת הדירות, שאותן היא מנהלת, לידי דיירים חדשים בשם מוסטפא ואמנה רקיא.

בעקבות זאת החליטה החברה לכנס ישיבת דיירים ביום ראשון בעוד שבועיים כדי לגרום לדיירים להתנגד להעברת הבעלות. החברה ציינה במכתב ששלחה לדיירים כי במידה ולא יביעו התנגדות, היא לא תאשר את העברת הנכס לבני הזוג הערבים. עם זאת, בפועל, לחברת האחזקות "אורית אור" אין שום סמכות להחליט אם לאשר או למנוע העברת זכויות על הדירה.

עוד בוואלה!NEWS:
הסכין, החולצה והדוד הקבלן: השאלות המטרידות על רצח איציק מור
פירוק השותפות עם לבני ופיצול הסיעה: מחיר הצטרפות הרצוג לממשלה
מתלוננת נגד הרב שיינברג: "הוא ניצל אותנו בצורה מזעזעת"

חברת ניהול בלוד לא רוצה לאפשר מכירת דירה לערבים 17 יולי 2015. פייסבוק, צילום מסך
"הם גם ככה גרים אצלנו בבניינים". התכתבות בין תושבי השכונה בעמוד הפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

בתגובה לאחת ההודעות שפרסמה חברת הניהול בעמוד הפייסבוק שלה, כתבה אחת מתושבות השכונה: "לצערנו, ההתערבות שלכם בנושא העברת זכויות לא ממש עוזרת. הרי גם ככה הם (בני המיעוטים - ד"י) גרים אצלנו בבניינים, אם זה דרך שכירות או דרך מרמה. אז מה ההבדל?".

הדיירת כתבה שתמכור את הנכס שבו היא מתגוררת אם יגורו לידה שכנים ערבים. "אצלי בבניין ובעוד בניינים בשכונה גרים ערבים. מגיע אחד לגור וסוחף אחריו חמולות. כל היום הם מסתובבים לנו בבניין עם כל המשפחה שלהם. אני בזמנו לא קיבלתי מכתב בדבר אפשרות למנוע כניסה של דייר כזה או אחר, וכשפניתי לבעל הדירה הוא אמר לי שהוא ימכור או ישכיר לכל המרבה במחיר. לצערי אם זה יימשך ככה, גם אני אמכור".

חברת הניהול הסכימה עם הדיירת והשיבה לה: "בדרך כלל אנחנו עוצרים את המהלך עוד לפני שזה מגיע לדיירים. אם זה לא מצליח, אז כמו במקרה הזה - אנחנו מפעילים את ועדת הקבלה. ב-99% מהמקרים זה מצליח וההתערבות שלנו מונעת את המכירה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חברת ניהול בלוד לא רוצה לאפשר מכירת דירה לערבים 17 יולי 2015. פייסבוק, צילום מסך
"בדרך כלל אנחנו עוצרים את המהלך עוד לפני שזה מגיע לדיירים". תשובת חברת אורית אור לאחת הדיירות/צילום מסך, פייסבוק

דיירת נוספת התייחסה למכתב וכתבה כי הערבים תמיד היו חלק מהשכונה, לכן מועד שליחת המכתב תמוה. "מה חשבתם, שהשכונה תהיה כמו גטו שמסביב יחיו בני העדה האחרת?", תהתה, "מאז שאני זוכרת את עצמי כילדה הם היו בשכונה, אז מה פתאום עכשיו קופצים בראש?".

שכונת גני אביב, המונה כ-13 אלף תושבים, ממוקמת במערב לוד בסמוך לשכונת נווה שניר. על פי גורמים בעיר, דיירים רבים בשכונה חוששים ממעבר התושבים מנווה שניר, שכונה בעלת רוב ערבי, לשכונתם.

מומחה בתחום הנדל"ן אמר בשיחה עם וואלה!NEWS כי לחברת הניהול אין שום אפשרות להחליט למי בעל הנכס ימכור את דירתו. עם זאת, הוא טען כי הוא מבין את המניע לניסיון ההתערבות של הדיירים במכירת הנכס. "עם כל הצער שבדבר, ניתן להבין כי ההחלטה מגיעה על סמך העובדה כי במקומות שבהם קיימת אוכלוסייה מעורבת ערכי הנכסים בדרך כלל יורדים".

תגובת חברת הניהול אורית אור אחזקה וניהול בע"מ" טרם נמסרה.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully