וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לתלמידי 5 יחידות במתמטיקה: ציון הבונוס יעלה ל-30 נקודות

במטרה להעלות את כמות התלמידים הלומדים ברמת הלימוד המוגברת, החליטו שר החינוך בנט וועד ראשי האוניברסיטאות להעלות את הבונוס החל מתקופת הרישום לשנת הלימודים הבאה באוניברסיטאות. "צריכים את בוגרי חמש היחידות להיי-טק"

כתב: יאיר אלטמן, צילום: עומר מירון, עריכה: קשת סידי

שר החינוך נפתלי בנט וועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) הודיעו היום (רביעי) כי הבונוס הניתן לתלמידי חמש יחידות הלימוד במתמטיקה עם רישומם לאוניברסיטה יעלה מ-25 נקודות ל-30 נקודות לפחות. זאת, במסגרת המאמץ להגדיל את כמות התלמידים הלומדים את המקצוע ברמה זו. במשרד החינוך מסבירים כי בשלב הראשוני ניתנה הסכמה גורפת בכלל האוניברסיטאות למתן 30 נקודות בונוס, ובחלק מהאוניברסיטאות יעלה הבונוס ל-35 נקודות במרוץ הזמן.

השינוי יכנס לתוקפו ברישום לשנת הלימודים האקדמית הבאה, מאחר שהרישום לשנת הלימודים האקדמית הקרובה, שתחל באוקטובר, כבר סגורה. משמעות העלאת הבונוס הוא שלתלמיד הלומד חמש יחידות יספיק ציון של 70 בתעודת הבגרות כדי לעמוד על ציון 100 בקבלה לאוניברסיטה. הבונוס בארבע יחידות לא ישתנה ויישאר 12.5 נקודות.

עוד בוואלה חדשות:
אובמה על ההסכם: מבין את החשש בישראל, מציע שיתוף פעולה
הזיג-זג של יועצו הבכיר של אובמה ביחס לפיקוח על מתקני הגרעין
מסמכי סנודן חושפים: ישראל התנקשה בחייו של יועצו הבכיר של אסד

שר החינוך נפתלי בנט, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
"עם כניסתי לתפקיד הצבתי את העלאת מספר הניגשים לחמש יחידות לימוד במתמטיקה בראש סדר העדיפויות". השר בנט/ראובן קסטרו

הצעד מהווה סנונית ראשונה בשורה של צעדים שינקטו לטובת חיזוק מקצוע המתמטיקה והעלאת כמות הלומדים ביחידה המוגברת. זאת, במסגרת התכנית שעליה הכריז שר החינוך החדש בנט עם כניסתו לתפקיד.

גובה הבונוס הסופי יקבע על ידי כל אחת מהאוניברסיטאות במטרה לאפשר את מתן הבונוסים במתכונת החדשה מוקדם ככל האפשר. ועד ראשי האוניברסיטאות ביקש משר החינוך לפעול להקמת ועדה משותפת לוועד ולמשרד החינוך שתלווה את המהלך ותבחן את הבונוסים הניתנים בתחומי לימוד נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ירידה של 30% במספר התלמידים הלומדים חמש יחידות במתמטיקה

היוזמה החדשה להגדלת הבונוסים ללימודים מוגברים במתמטיקה היא תוצאה של הנתונים המדאיגים מהשנים האחרונות. על פי נתוני משרד החינוך, בין השנים 2013-2006 חלה ירידה של כ-30% במספר הניגשים לבחינות הבגרות ברמת חמש יחידות במתמטיקה - מ-13,000 תלמידים למתחת ל-8,500. כמו כן, מרכז טאוב פרסם מחקר שמצא קשר חיובי בין בוגרי חמש יחידות מתמטיקה לבין הישגים בשוק התעסוקה וגובה ההכנסה. מכאן, שהירידה במספר התלמידים משפיעה על ההון האנושי שישתלב בתעשיות עתירות ידע. בנוסף, ישנו חוסר באנשי מקצוע ההנדסה בוגרי חמש יחידות לימוד, וכתוצאה מכך ישנה גם השפעה שלילית על כלכלת המדינה.

כמו כן, ההישגים המשמעותיים של ישראל בתחום המחקר, הפיתוח וחברות הסטארט-אפ, מגיעים הרבה פעמים בזכותם של הבוגרים של מגמות המתמטיקה המוגברות, המצטיינים והמחוננים. מעל 90% ממסיימי תואר ראשון בפקולטות להנדסה באוניברסיטאות בישראל הם בוגרי חמש יחידות מתמטיקה. על כן, הגדלת מספר התלמידים תשפיע באופן משמעותי על הישגיה של המדינה.

תחילת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
התכנית תגדיל את מספר הסטודנטים הלומדים הנדסה. אוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

שר החינוך בנט, המכהן גם כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה, התייחס להעלאת נקודות הבונוס. "עם כניסתי לתפקיד הצבתי את העלאת מספר הניגשים לחמש יחידות לימוד במתמטיקה בראש סדר העדיפויות", אמר בנט והוסיף: "מדינת ישראל צריכה את בוגרי חמש היחידות להמצאת כיפת ברזל ולהיי-טק".

לדברי בנט, המצב הקיים שבו תלמידי בתי הספר התיכונים חוששים ממקצוע המתמטיקה, ומעדיפים ללמוד בהיקף של שלוש או ארבע יחידות, צריך להשתנות. "זהו הצעד הראשון שעשינו יחד עם ועד ראשי האוניברסיטאות ובשיתוף פעולה מלא, לשינוי התמריצים" ציין בנט. "אני שמח כי באוניברסיטאות היו שותפים לעמדתי שלימודי מתמטיקה מוגברים הם יעד לאומי. בימים אלה אנו בונים תכנית לאומית בנושא המתמטיקה. חשוב לנו שתלמידים ותלמידות יבינו שמתמטיקה היא בסיס לקדמה, לטכנולוגיה, לחשיבה ולהצלחה אישית ולאומית".

"פחות ופחות תלמידים מגיעים לאוניברסיטה עם רמת לימודים מספקת"

פרופ' פרץ לביא, יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות ונשיא הטכניון, אמר: "אנו עוקבים בדאגה אחר המגמה של ירידת מספר התלמידים הלומדים בהיקף של חמש יחידות מתמטיקה. כתוצאה מכך פחות ופחות תלמידים מגיעים לאוניברסיטאות עם רמת לימודים מספקת במתמטיקה, מה שדורש מאיתנו יישום של תכניות שנועדו להקנות להם את בסיס הידע שרק לאחר השלמתו ניתן להתקבל ולהצליח בלימודים במדעים מדויקים ובהנדסה. בשאיפה למצוינות ולהובלה ברמה הבינלאומית, עלינו להתחיל מנקודת פתיחה שתאפשר לאוניברסיטאות ולתעשייה לעמוד בשורה הראשונה של המחקר ושל הידע. זוהי מגמה שהשינוי שלה צריך להיעשות בבתי הספר ואני מברך על היוזמה של שר החינוך שידע לשים את הדגש על הנושא ולקדם אותו מתוך המערכת".

מנכ"ל קרן טראמפ לשיפור בהישגי החינוך בישראל, אלי הורביץ, אמר: "חמש יחידות במתמטיקה מכינות את התלמידים להתמודד עם בעיות מורכבות בסביבות משתנות וליצור להן פתרונות חדשניים. אלו מיומנויות חיוניות למי שעתידים לפרוץ דרך במדע, לפתח טכנולוגיה, לרפא מחלות, לספק מים ומזון ולחזק את הביטחון. זו הסיבה שראשי מערכת החינוך מעבירים היום מסר חשוב ומבורך לתלמידי התיכון, והוא לבחור בחמש יחידות, להשקיע בלימודים ולא לוותר על אף הקושי, כי רמת מצוינות במתמטיקה תפתח להם ולכולנו דלת לעתיד טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully