וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: מורים מהדרום ניסו לגייס תלמידים לדאעש בבית הספר

ארבעה מורים מחורה נאשמים שהפיצו את רעיונות הארגון, הטיפו בשבחו וניסו לשכנע קטינים לתמוך בו. חלקם ניסו לצאת להילחם בסוריה במסווה של מטרה דתית. המשטרה: הם הונחו על ידי המורה מהדרום שנלחם בשירות דאעש ומת בקרבות בסוריה. בנט זימן את הנאשמים לשימוע

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

חמישה מתושבי היישוב חורה שבנגב, בהם ארבעה מורים, נאשמים בתמיכה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ואף תכננו להצטרף לשורותיו – כך הותר היום (שני) לפרסום. חלקם אף תכננו להילחם למען הארגון בסוריה והטיפו בשבח הארגון בין כותלי בית הספר. נוסף לחמישה, נעצר אדם נוסף שתמך בפעילותם. מעצרם התבצע בתום חקירה של יחידה מרכזית (ימ"ר) נגב ושירות הביטחון הכללי (שב"כ). מהמשטרה נמסר כי הם הונחו על ידי מורה מהדרום שהצטרף לפני כמה חודשים לשורות דאעש ומת בקרבות בסוריה.

במסגרת החקירות עלה כי החשודים השתתפו במפגשים חשאיים ובהם דנו בחזון של ארגון הטרור, והפיצו את רעיונותיו בקרב בני משפחותיהם, חבריהם וסביבתם הקרובה. נגד המורים הנאשמים נטען כי ניצלו את מעמדם בקרב התלמידים והקולגות במערכת החינוך וקידמו כך את רעיונות הארגון. מלבד העצורים נחקרו מורים נוספים וכן מנהל בית ספר, בחשד כי האחרון ידע על תמיכתם בדאעש ולא נקט צעדים מתאימים. בחקירתו הכחיש את הדבר וטען כי לא ידע על כך.

בין הנאשמים, שנעצרו בחודשים האחרונים, בולטים בחומרת העבירות המיוחסות להם שני מורים. מוחמד ע'אלב אחמד אבו אלקיעאן, בן 27, משמש מורה בבית ספר תיכון בחורה ונואם במסגד חמזה ביישוב. מחקירתו עולה כי נאם בנושא דאעש במטרה לגרום לקהל המתפללים, בהם קטינים, לגלות תמיכה בארגון. מעבד לדרשות במסגד התקיימו במקומות מסתור בחורה מפגשים חשאיים בהשתתפותו ולצד יתר המעורבים, ובהם שימש מעין מורה רוחני של המשתתפים. בין היתר נהג להציג סרטונים התומכים בארגון. הוא נעצר ב-2 ביוני והודה בהשתתפות במפגשים ובתכנונו לצאת לסוריה דרך ערב הסעודית במסווה של סיבה דתית. ב-28 ביוני הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע המייחס לו עבירות של השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין.

לקריאה נוספת:
שלוש שנות מאסר לצעיר ישראלי שהצטרף לדאעש בסוריה
רופא מתמחה הצטרף לדאעש - ונהרג: "האחרון שהיית מצפה ממנו"
מערכת הביטחון: 35 ישראלים הצטרפו לדאעש בחודשים האחרונים

הוצאה להורג של חיילים של צבא אסד בידי דאעש בעיר תדמור, סוריה, מאי 2015. טוויטר, צילום מסך
לוחמי דאעש מוציאים להורג אנשי צבא סורים בתדמור, בחודש מאי/צילום מסך, טוויטר

מורה אחר בפרשה הוא בשיר ג'ברין סלים אבו אלקיעאן בן ה-26, מורה בבית ספר יסודי בחורה, שנעצר ב-17 במאי. בין היתר הוא נאשם כי הפיץ בפייסבוק ליותר מ-1,500 איש תכנים התומכים בדאעש ובאל-קאעדה. במהלך עבודתו בבית הספר, בין השנים 2015-2014, העביר הנאשם שיעורים בנושא דאעש, לרבות שרטוט מפה הכוללת את השטחים שבהם מחזיק ארגון הטרור, השמעת שירים בשבח המדינה האיסלאמית ומסרי תמיכה נוספים. זאת ועוד, הוא נהג להיפגש עם תושבי היישוב במטרה לשכנע אותם לתמוך בארגון. בחקירתו הודה במיוחס לו. ב-11 ביוני הוגש נכדו כתב אישום למחוזי באר שבע המייחס לו עבירות של פרסום, החזקה והפצת חומר של התאחדות בלתי מותרת ותמיכה בארגון טרור.

נאשם נוסף הוא אכרם ע'אלב אחמד אבו אלקיעאן, בן 30 המלמד בבית ספר יסודי ברהט. הוא נעצר ב-2 ביוני והודה כי השתתף במפגשים של תומכי דאעש ביישובו. שלושה שבועות לאחר מכן הוגש למחוזי בבאר שבע כתב אישום המייחס לו עבירה של השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת. עיסא שחדה חסן אבו אלקיעאן, בן 27, נעצר לחקירה ב-13 יוני והודה בתמיכה בדאעש ובהשתתפות במפגשים של תומכי הארגון בחורה. גם הוא הודה כי תכנן לצאת לסוריה באמתלה דתית. ב-1 ביולי הוגש למחוזי באר שבע כתב אישום המייחס לו עבירות של קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת, השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
לוחמי דאעש במחנה הפליטים ירמוכ שבפאתי דמשק, סוריה, אפריל 2015. מטוויטר, צילום מסך
המורים נאשמים כי ניצלו את מעמדם במערכת החינוך להפצת רעיונות דאעש. לוחמי הארגון/צילום מסך, מטוויטר

שריף שחאדה רזק אבו אלקיעאן, בן 23, תושב הפזורה עתיר, נעצר במסגרת הפרשה והודה בתמיכה בדאעש ובהשתתפות במפגשים של תומכי הארגון בחורה, וכן כי תכנן לצאת לסוריה כדי להצטרף לשורות הארגון. כתב האישום נגדו, שהוגש ב-1 ביולי, מייחס לו עבירות של קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת, השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין.

בנט: "לא ניתן לאף אחד לזהם את ילדינו"

העצור השישי בפרשה הוא חמזה עבד עלי אבו אלקיעאן, בן 27 מחורה. בחקירות עלה שמו כמי שתמך והשתתף במפגשים של תומכי הארגון.

שר החינוך נפתלי בנט התייחס לפרשה והנחה לזמן לשימוע מידי את המעורבים ולפעול לשלילת רישיון ההוראה שלהם. "ננקוט יד קשה ביותר כלפי מורים שניצלו את תפקידם בצורה בזויה ופגעו בתלמידים במקום לשמור עליהם. יש לנו אפס סובלנות כלפי פוגעים בארצנו. נשמור על מערכת החינוך נקייה ולא ניתן לאף אחד לזהם את ילדינו", אמר.

השתתפה בהכנת הידיעה: רויטל בלומנפלד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully