וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

72 שעות לפני התאבדותו, ברכה הודה: "כבר לא יכול יותר"

5.7.2015 / 19:00

הפרסומים שהיו קשורים בשמו הכניסו את ראש יאח"ה לסערת רגשות, עד שקרס פיזית ונפשית. המשבר הקשה שחווה הוביל לשיחה הדרמטית ביום חמישי עם הקולגה מהפרקליטות ליאת בן ארי, שבה פתח בפניה את לבו. הפרקליטות: "הטענה כי נפתחה חקירה נגד ברכה - שקר גס"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה, עבדה בצמוד לתת-ניצב אפרים ברכה בשנים האחרונות, בין היתר במסגרת חקירתו של השר לשעבר בנימין בן אליעזר, פרשת הולילנד והחשדות לשוחד בעיריית רמת גן. ביום חמישי האחרון, שלושה ימים בלבד לפני התאבדותו של החוקר מספר 1 במשטרה, התקשרה בן ארי לברכה כדי לתמוך בו לאור הפרסומים שהיו קשורים בשמו.

"זו לא הייתה שיחת עבודה", הדגישה בן ארי בשיחה עם וואלה!NEWS. "קראתי את הפרסומים והתקשרתי כדי לחזק את ידיו. הוא אמר לי שהוא לא יכול יותר כבר. אמרתי לו שאין דבר כזה, ובטח שהוא יכול וצריך להילחם ושיהיה בסדר. הוא תמיד נראה לי איש מאוד אמיץ, חזק ועמיד".

לדבריה, "הוא בחר צד - בחר בדרך של החוק, של משטרת ישראל ושל ערכיה, נגד אנשים שהוא האמין בהם הרבה שנים. הוא הלך לזה בעיניים פקוחות לרווחה, אבל תוך כדי התחוור לו כמה זה צעד קשה. אני לא דיברתי הרבה, בעיקר הקשבתי לו. הוא בקושי עבד בשלושת השבועות האחרונים, עבר איזשהו הליך רפואי. הוא אמר שזה הכול ביחד".

התאבדותו של תת-ניצב אפרים ברכה || סיקור מיוחד
אחרי שניהלו קמפיין נגד ברכה, למה חסידי פינטו שותקים?
"אם נתת לי שקל אני מתאבד": תמלילי החקירות של תנ"צ ברכה
ברכה אמר למשפחתו "אני יוצא לשאוף אוויר" והתאבד בירייה

משדר פולו להתאבדותו של אפרים ברכה. מאצ'י הוף
"הוא בחר בדרך של החוק, נגד אנשים שהאמין בהם הרבה שנים". תת-ניצב ברכה/מאצ'י הוף

למרות הדברים, בן ארי לא חשבה כי כך יסתיימו חייו של החוקר הוותיק. "כולנו לפעמים מרגישים שאנחנו לא יכולים יותר, והגענו לנקודה הזו בחיים. כשהוא אמר את זה לא חשבתי שהוא יתאבד. כשקמתי היום בבוקר זה היה הלם מבחינתי. זו אבדה גדולה, לי באופן אישי, כי ראיתי את עצמי כידידה שלו, וגם למשטרת ישראל ולפרקליטות ולעם ישראל", אמרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ברכה בשבוע החולף: "החקירה הזו תוביל להשעייתי"

מקורביו של ברכה סיפרו היום כי ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) היה מודאג בתקופה האחרונה שמא תפקידו נמצא בסכנה בשל בדיקת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בעניינו. "יותר משנתיים מנסים להציג אותי כאדם מושחת, כמי שקיבל שוחד מהרב פינטו, דבר שלא היה. כולם יודעים שלא קיבלתי שקל מהרב פינטו. שלא פשעתי", אמר ברכה לאחד חבריו בשבוע שעבר, "אבל עכשיו החקירה הזו... הסמסים צפויים להוביל לכך שישעו אותי מהפיקוד על היחידה".

בשבוע שעבר פורסם בכלי התקשורת כי מח"ש בודקים עדויות נגד תנ"צ ברכה. בין היתר פרסם יואב יצחק באתר News1 כי עיתונאי "מעריב" אבירם זינו מסר למח"ש התכתבות שלו עם תנ"צ ברכה, שבה מסר לו לכאורה מידע על פרשת מעונות ראש הממשלה וחקירה פלילית נגד שרה נתניהו, דבר שהתברר כלא נכון.

על פי החבר, ברכה עוד הביע בפניו חשש שכלפי הציבור הוא יוצג כאדם מושחת, "כמי שנזרק בגלל מעשה שחיתות". הוא הוסיף כי ניסה להרגיע את חברו ואמר לו: "ברכה, אתה קצין בכיר. מותר לך לדבר עם תקשורת. אתה מפקד יחידה ארצית. אין בזה פסול, אתה לא צריך לחשוש מזה. לא עשית דבר שהוא לא חוקי".

מפרקליטות המדינה נמסר הערב כי "במענה לפניות כתבים ובהמשך לטענות (העיתונאי) יואב יצחק, כאילו התקבלה החלטה לפתוח בחקירה נגד תת-ניצב אפי ברכה המנוח, נבקש להבהיר באופן חד משמעי כי מדובר בשקר גס, בהמשך לפרסומים כוזבים של יצחק בעניין זה".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully