וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלימודים מושבתים ב-70 יישובים: "לא ניתן לילדים להיכנס לכיתות"

פורום ועדי ההורים משבית את הלימודים במאות בתי ספר ברחבי הארץ במחאה על הצפיפות בכיתות: "במשך 40 דקות בממוצע של שיעור יש למורה רק דקה לתלמיד. זה לא הגיוני". דיווח מאולפן וואלה!NEWS

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

במאות בתי ספר יסודיים בכ-70 יישובים ברחבי הארץ הושבתו היום (ראשון) הלימודים במחאה על הצפיפות בכיתות. מחוץ לבתי ספר רבים מתקיימות הפגנות מחאה, שבהן משתתפים הורים וילדים כאחד.

"אנחנו נחושים לא לתת לילדים להיכנס לכיתה עם 40 תלמידים, אלא ליישם רק את החלטת הממשלה מ-2008 ללמוד רק בכיתה עם 32 תלמידים", אמרה לוואלה!NEWS אורטל שניצר, שהשתתפה יחד עם עוד כמאה בני אדם בהפגנה ברחבת המדיטק בחולון. "במשך 40 דקות בממוצע של שיעור יש למורה רק דקה לתלמיד. זה לא הגיוני. התלמידים הם הכוח העתידי של מדינת ישראל".

עוד בנושא:
"מחאת הסרדינים" התחדשה: "זה ילדים, אי אפשר לעשות להם את זה"
המחאה הגיעה לכנסת: עשרות הורים וילדים הפגינו
"לא עוד פלסטר - מטפלים מהשורש": ההורים מאחורי "מחאת הסרדינים"

מחאת הורים ותלמידים על הצפיפות בכיתות, חולון. יוני 2015. מגד גוזני
תלמידים מפגינים ברחבת המדיטק בחולון, היום/מגד גוזני

סמדר הרמתי, אם נוספת, אמרה: "השבוע היינו במסיבה. לא יכולנו לעמוד ויצאנו החוצה. פעולה פשוטה של הוצאת בקבוק מים מהתיק בזמן השיעור הופכת להיות מסובכת". לדבריה, "האמת, שלי, כאמא, קשה להבין איך מורה ב-45 דקות יכולה להקדיש תשומת לב ל-40 תלמידים. בחישוב שלי היא יכולה להקדיש דקה ו-20. יש פה תלמידים מתקדמים וחלשים שנופלים בין הכיסאות ולא מקבלים את תשומת הלב הנחוצה להם".

"יש לנו מומנטום", הדגישה, "ממשלה חדשה, שר חינוך חדש, אנחנו עומדים לפני שנת הלימודים - זה הזמן. אנחנו לא נאיביים ומצפים שיגדילו את כמות הכיתות, אבל אנחנו מבקשים פתרון מידי בדמות תגבור המורות בכיתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחאת הורים ותלמידים על הצפיפות בכיתות, חולון. יוני 2015. מגד גוזני
"זה לא הגיוני". חולון, הבוקר/מגד גוזני

שלו שולדנריים, תלמיד כיתה ב' בבית הספר "יצחק שמיר" בחולון, אמרה: "אנחנו 40 תלמידים בכיתה, לפעמים יש הרבה רעש והמורה היא לא מגיעה לכל ילד.

"אנחנו 40 תלמידים בכיתה. מכיתה א', זה לא נוח להיות עם הרבה ילדים", אמרה אליה זוהר, תלמידת כיתה ה' בבית הספר. "במתמטיקה ואנגלית זה הכי קשה. מי שמבין מבין ומי שלא. כולנו לוקחים שיעורים פרטיים הכל בגלל הרעש בכיתה".

מחאת הורים ותלמידים על הצפיפות בכיתות, אלפי מנשה. יוני 2015. באדיבות ועד ההורים היישובי,
בית ספר סגור באלפי מנשה/באדיבות ועד ההורים היישובי

שר החינוך נפתלי בנט, התייחס להודעת פורום ועדי ההורים היישוביים על השבתת הלימודים ואמר כי יום הלימודים יתקיים כסדרו. "בכל בתי הספר היסודיים בארץ ימתינו אנשי החינוך וצוותי ההוראה כדי לקבל את פני הילדים ולקיים יום לימודים מלא וסדיר", אמר בנט. לדבריו, משרד החינוך ממשיך לפעול בנושא הצפיפות, למרום טענות הפורום. "ההורים יכולים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר, ללא צורך לפגוע בשגרה וביום עבודתם. המשרד ימשיך בטיפול בסוגיות השונות העומדות לפתחו ובהן גם סוגיית צמצום יחס מורה-תלמיד".

"מחאת הסרדינים" כוללת מאבק בין שני ארגוני הורים: פורום ועדי ההורים היישובים וארגון ההורים הארצי. בעוד זה האחרון מתנגד לשביתה, הסתדרות המורים הודיעה כי היא תומכת בה. "הסתדרות המורים תפתח במשא ומתן לקראת הסכם חדש בשבועות הקרובים. הסתדרות המורים הודיעה זה מכבר לשר החינוך שאחת הדרישות העיקריות במשא ומתן היא צמצום מספר התלמידים בכיתות ובגני הילדים", נמסר.

שר החינוך נפתלי בנט, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
"ההורים לא צריכים לפגוע בשגרה וביום עבודתם". בנט/ראובן קסטרו

פורום ועדי ההורים היישוביים, המייצג 120 יישובים, הודיע על קיום השביתה היום כחלק מהחרפת "מאחת הסרדינים" נגד השר בנט ומנכ"לית המשרד מיכל כהן. זו לא השביתה הראשונה בנושא: לפני כשלושה שבועות שיבשו חברי הפורום את השעתיים הראשונות ללימודים בבתי ספר יסודיים בכמה ערים ברחבי הארץ. לאחר דיון חירום שהתקיים בנושא בוועדת הכנסת, זומנו לפני כשבועיים לראשונה חברי הפורום לפגישה עם מנכ"לית משרד החינוך. זאת, בניסיון לגשר על הפערים ולמצוא את הדרך לצמצם את היחס מורה-תלמיד בכיתה. השיחה הסתיימה ללא החלטות אופרטיביות.

אלא שלאחר הדיון בין הצדדים נמשכו השיבושים בלימודים. פורום ההורים הכריז כי שנת הלימודים הבאה לא תיפתח כסדרה אם לא יימצאו פתרונות למצב. כמו כן, משרד החינוך הודיע מאז התפוצצה הפגישה, כי הוא ממשיך בדיונים בנושא רק עם ארגון ההורים הארצי, הארגון היציג אשר נבחר על ידו וממומן ברובו מתקציב המשרד. חברי ארגון ההורים הארצי פועלים במקביל והודיעו כי לא יצטרפו לשביתה, שכן הדיונים מול מנכ"לית המשרד נמשכים. עם זאת, יודגש כי הוא מייצג 19 יישובים בלבד, ובהם העיר חיפה, שאינה שובתת מחר.

היישובים שבהם יושבתו הלימודים:

רשימת היישובים שבהם מושבתים הלימודים בבתי הספר היסודיים: אלפי מנשה, אשקלון, אשדוד, אופקים, בית דגן, בנימינה/גבעת עדה, בת ים, באר יעקב, באר שבע, בקה אל-גרביה, גבעתיים, גבעת שמואל, גדרה, גני תקווה, דימונה, דליית אל-כרמל, הרצליה, הוד השרון, הר אדר, זכרון יעקב, חדרה, חולון, חיפה והקריות (שביתה חלקית), טירה, טמרה, טבריה (שביתה חלקית), יהוד, ירושלים, בית הספר "סלמאן פרג" בינוח, כוכב אבו אל-היג'ה, כפר יונה, כפר סבא, כפר שמריהו, כפר תבור, כרם מהר"ל, לוד, להבים, מגדל העמק, מגילות, מודיעין/מכבים/רעות, נהריה, נצרת, נצרת עילית, נתניה, סנדלה, סביון/גני יהודה, נס ציונה, עומר, ערד, עפולה, פרדס חנה-כרכור, פתח תקווה (שביתה חלקית), קלנסוואה, קריית אונו, קריית גת, ראשון לציון (שביתה חלקית), רחובות, רמת השרון, רמת גן, רעננה, שמשית, שער הנגב, תל אביב
ותל מונד.

כמו כן, מושבתים הלימודים במועצות האזוריות הבאות: אשכול, בני שמעון, ברנר, זמר, לב השרון, מטה בנימין, מנשה, עמק חפר, גזר, הכרמל, מגידו, ויזרעאל.

(עדכון ראשון: 7:30)

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully