וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית מדרגה: דרוזים תקפו אמבולנס צבאי שהוביל פצועים סורים

22.6.2015 / 9:56

כ-20 דרוזים מחורפיש שבגליל ארבו לכלי הרכב הצבאי בסמוך לכפר, חסמו אותו, וביקשו לבדוק לאיזה ארגון משתייכים הפצועים. אחרי שצוות האמבולנס ניסה להימלט, שתי מכוניות פתחו אחריו במרדף. אחד החשודים נפצע. "מעשה בריונות"

צילום: שרף שרף, עריכה: שניר דבוש

עליית מדרגה במחאה: אמבולנס צבאי ובו פצועים מהלחימה בסוריה הותקף הלילה (שני) על ידי צעירים דרוזים בכניסה לכפר הדרוזי חורפיש שבגליל העליון. ההערכה היא כי הפעולה היא חלק מהמחאה הדרוזית נגד הטיפול שמעניקה ישראל לפצועים סורים, שחלקם – כך לטענת המגזר הדרוזי, משתייכים לארגון ג'בהת א-נוסרה הפוגע באחיהם שבסוריה.

לפי החשד במשטרה, הצעירים ארבו סמוך ל-2:00 בלילה לכלי הרכב הצבאי שככל הנראה היה בדרכו לפנות פצועים למרכז הרפואי לגליל בנהריה, וחסמו אותו באזור חורפיש, הסמוך למעלות-תרשיחא. לאחר מכן הם ביקשו לבדוק את יושביו, כדי להבין אם הם משתייכים לג'בהת א-נוסרה.

צוות האמבולנס, שסירב לשתף פעולה עם החשודים, החליט להתרחק מהמקום, ופתח בנסיעה מהירה משם. אלא שהצעירים החלו לרדוף אחרי האמבולנס בשתי מכוניות, שוב ניסו לחסום את דרכו ואף השליכו לעברו אבנים. במהלך הניסיונות של החיילים להיחלץ מהמצב, נפגע אחד החשודים, תושב חורפיש, והוא פונה למרכז הרפואי שבנהריה. מקרב יושבי הרכב הצבאי, שהצליח להגיע לתחנת המשטרה במעלות, לא היו נפגעים.

כוח משטרה בפיקוד מפקד תחנת מעלות סגן-ניצב מני בנימין ליווה את האמבולנס ואת יושביו ליעדו. "אנחנו רואים בחומרה רבה מעשה בריונות מסוג זה ונפעל למצות את הדין עם כלל המעורבים", אמר סנ"צ בנימין. תחנת מעלות פתחה בחקירה פלילית בעניין בשיתוף עם המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח).

עוד בנושא
ראש מועצת גליל עליון: עלינו להיערך לקליטת דרוזים מסוריה
מחבל או פליט? כשהדרוזים מסוריה יסתערו על הגדר
אלפים הפגינו בעוספיה למען הדרוזים שנמצאים בסכנה בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully