וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו הרחקה לפעילים שמחו נגד מנכ"לית בנק לאומי: "הטרדה מאיימת"

19.6.2015 / 10:27

בית המשפט אישר את הצו שביקשה רקפת רוסק עמינח בשם בנותיה, לאחר שמוביל מחאת "באים לבנקאים", עו"ד ברק כהן, ואחרים הטרידו אותן בבית ספרן. כהן: "היא למדה שזה כואב כשפוגעים בצדדים שלישיים"

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

בית משפט השלום בתל אביב אישר היום (שישי) את בקשתה של מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח להוציא צו הרחקה לחצי שנה נגד עורך הדין והאקטיביסט ברק כהן, המוביל את מחאת "באים לבנקאים", המתנהלת בחודשים האחרונים נגדה ונגד מנכ"לי בנקים אחרים, כמו גם נגד שני פעילים נוספים. מלבד צו ההרחקה, קבע בית המשפט כי על כהן והאחרים לשאת בהוצאות בית המשפט של רוסק עמינח.

בתום דיון שהתנהל בדלתיים סגורות כדי להגן על בנותיה הקטינות של רוסק עמינח, קיבלה השופטת טל לוי את טענותיה שלפיהן התנהלות הפעילים כלפי הבנות מוגדרת "הטרדה מאיימת". בין היתר, כללה ההטרדה תליית כרוזים וחלוקת פליירים בבית הספר התיכון שבו הן לומדות, קריאת קריאות מטרידות לעברן ויוזמת הפגנה שמטרתה "להרוס" את מסיבת הסיום של בית הספר.

עוד בוואלה!NEWS:
מחבל או פליט? כשהדרוזים מסוריה יסתערו על הגדר
"לא עוד פלסטר - מטפלים מהשורש": ההורים מאחורי "מחאת הסרדינים"
צעיר בן 25 נורה בכפר סבא; מצבו קשה

מנכ"ל בנק לאומי, רקפת רוסקו עמינח, בית משפט השלום ת"א. יוני 2015. מגד גוזני
הפעילים יישאו בהוצאות בית המשפט. רוסק עמינת בבית המשפט, אתמול/מגד גוזני

במהלך הדיון בנושא אתמול הפגינה קבוצת פעילים מחוץ לאולם בית המשפט וקראה קריאות לעבר המנכ"לית, ובהן "בנק הוא שטן מתמטי", "תתביישי לך" ו"גנבת". עם הגעתה למקום הם צעקו: "לתבוע ילדים לדין ולקחת מהם את הכסף זה בסדר, אבל כשמספרים לילדים שלך על מה שאת עושה, זה לא בסדר".

עוד בטרם הוחלט לאשר את הצו, הביע עו"ד כהן שביעות רצון מעצם קיום הדיון. "היום היא למדה שזה כואב כשפוגעים בצדדים שלישיים. עצם זה שהיא הגיעה לפה, זה השיעור. ההחלטה לא מעניינת אותי", אמר כהן. "יש מאות אנשים נוספים שפועלים באותה מסגרת. כל צו שיתקבל הוא חל רק עליי, וכל הציבור רשאי לעשות מה שירצה".

כחלק ממחאת "באים לבנקאים", מגיע ברק כהן יחד עם פעילים חברתיים נוספים אל המקום שבו נמצאים מנכ"לי הבנקים, ושם הם מפגינים נגד מה שהם מכנים "התנהלות חזירית" של הבנק כלפי הציבור בישראל. את המחאות הללו כהן נוהג לתעד ולהפיץ בפייסבוק. בזכות הפופולריות שבה זוכה העמוד שלו גייס כהן עשרות אלפי שקלים מתרומות הציבור להמשך הפעילות.

לפניות לכתב: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully