וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "רוסיה תציב השנה 40 טילים גרעיניים בין-יבשתיים"

נשיא רוסיה הבהיר כי הצבא יחדש את מלאי הטילים הבליסטיים שברשותו - אך טען כי לא מדובר במרוץ נשק עם המערב. אתמול איימו במוסקבה בתגובה לכוונת ארה"ב להציב ציוד צבאי כבד במדינות מזרח אירופה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שלישי) כי רוסיה תוסיף במהלך השנה הקרובה יותר מ-40 טילים בליסטיים בין-יבשתיים לארסנל הגרעיני שלה. זאת, על רקע המתיחות ההולכת וגוברת בין רוסיה למדינות המערב, ובראשן ארצות הברית. לדבריו, בנאום ביריד נשק במוסקבה, מדובר ב"טילים בליסטיים בין-יבשתיים, המסוגלים לגבור אפילו על מערכות ההגנה האווירית המתקדמות ביותר מבחינה טכנולוגית".

לטילים בליסטיים בין-יבשתיים יש טווח פעולה מינימלי של כ-5,500 קילומטרים, אולם הנשיא הרוסי לא מסר פרטים ספציפיים בנוגע לטילים המדוברים. לטענתו, רוסיה אינה נגררת למרוץ נשק, כי אם מחדשת את כוחות הצבא. הוא הבהיר כי עד 2020, "70% מהציוד הצבאי יהיה מאיכות עליונה ומודרני לחלוטין". סגן שר ההגנה אנטולי אנטונוב טען: "התחושה היא שעמיתינו במדינות נאט"ו דוחפים אותנו למרוץ נשק".

עוד בוואלה חדשות:
רוסיה מאיימת: אם ארה"ב תציב כוחות באירופה - נגיב בהתאם
לקראת מלחמה קרה 2.0: הגמגום של אובמה מול הנחישות של פוטין
המלחמה הקרה חוזרת? ארה"ב תחמש את המדינות הגובלות ברוסיה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נושא נאום ביריד נשק, מוסקבה, יוני 2015. רויטרס
"למוסקבה שמורה הזכות להציב נשק גרעיני בקרים". הנשיא פוטין, היום/רויטרס

עם זאת, פוטין הצהיר בכמה מקרים בעבר כי רוסיה חייבת לשמור על הרתעה גרעינית "לאור האיומים הביטחוניים ההולכים וגוברים". כמו כן, הוא הבהיר כי למוסקבה שמורה הזכות להציב נשק גרעיני בקרים.

הכרזתו של פוטין מגיע היום לאחר שברוסיה נשמעה ביקורת חריפה על כוונת האמריקנים להציב טנקים ונשק כבד במדינות הגובלות ברוסיה וחברות בברית נאט"ו. בכירים רוסיים הזהירו אתמול מוסקבה תגיב כי אם ארצות הברית תיישם את תכניתה להעביר ציוד צבאי כבד למדינות מזרח אירופה, כולל המדינות הבלטיות שהיו בעבר חלק מהגוש הסובייטי.

המתיחות בין רוסיה לאיחוד האירופי ולמערב החריפה על רקע מעורבותה של מוסקבה במשבר באוקראינה, כולל סיפוח חצי האי קרים בתחילת השנה שעברה ודיווחים על הצבת כוחות רוסיים במדינה. מדינות המערב בתגובה הטילו סנקציות כלכליות על גורמים פיננסיים וממשלתיים ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully