וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-120 אלף בני אדם חגגו במצעד הגאווה בתל אביב

המוני בני אדם גדשו את רחובות העיר "הכי גיי פרנדלי בעולם" לרגל מצעד הגאווה ה-17, שהיה, לטענת העירייה, הגדול ביותר בישראל עד כה. כל הרחובות שנחסמו במהלך המצעד נפתחו לתנועה

צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן עריכת וידאו: מתן חדד

כ-120 אלף בני אדם השתתפו היום (שישי) במצעד הגאווה ה-17 בתל אביב, שנערך תחת הסיסמה: "Tel Aviv-Yafo Loves all Genders" ("תל אביב-יפו אוהבת את כל המגדרים"). הבוקר החל בהפנינג בגן מאיר, שכלל הופעות מוסיקה ודראג, מתחם לגיל הרך ולנוער ודוכנים. החל מהשעה 12:00 צעדו המשתתפים מפינת הרחובות בוגרשוב וטשרניחובסקי, דרך רחוב בוגרשוב, רחוב הירקון ורחוב פרישמן, ולאורך טיילת הרברט סמואל עד לגן צ'ארלס קלור, שבו התקיים הפנינג עד 18:00. מעיריית תל אביב נמסר כי מדובר במצעד הגדול ביותר בישראל עד כה.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, הזניק את המצעד. "ברוכים הבאים לכל האורחים מחו"ל לעיר הכי גיי פרנדלי בעולם", אמר חולדאי על הבמה בגן העיר. "עברנו הרבה מאוד. ב-17 שנים הגענו למציאות אחרת בעיר וגם במדינת ישראל. אני רוצה לומר לכל הפוליטיקאים - יש הרבה חקיקה לעשות על מנת לקבל את הקהילה הגאה. אנחנו נמשיך ונצעד בדרך זאת ונקדם את מצעד הגאווה".

עוד בוואלה~NEWS:
כאבי הראש של נתניהו: ההצבעה הגורלית במרכז ושובו של חוק הלאום
עיתונאי ישראלי מזהיר: "הדרוזים בסוריה בסכנת שואה"
אמהות טריות מקבלות עזרה מפתיעה מזרים גמורים

חוגגים במצעד הגאווה בתל אביב, יוני 2015. מגד גוזני
הפנינג גאווה בגן מאיר, הבוקר/מגד גוזני

גבריאל, תושב שוודיה שהגיע במשלחת עם עשרות נוספים כדי לחגוג במצעד אמר: "אנחנו באנו לחגוג אהבה, זה כל כך נפלא שתל אביב היא עיר פתוחה, המצעד הזה הוא מודל לחיקוי לעולם לכך שאפשר להיות מי שאתה רוצה להיות וזה דבר טוב, ואת זה אני רוצה לחגוג". באשר ליוזמות החרם על מדינת ישראל אמר גבריאל כי "זה בכלל לא מעניין אותנו. תל אביב היא עיר נפלאה ואנחנו הולכים לספר על זה לכל העולם".

ולדימיר ואיוון תיירים מרוסיה, שהגיעו למצעד,סיפרו על חוויותיהם מהמצעד הססגוני. "הגענו לכאן כי זה מצעד נפלא. אפשר להכיר הרבה בחורים וחברים. שנינו גרים במוסקבה והכרנו בתל אביב, זה נפלא. המצעד מאורגן טוב, צבעוני וזה מראה שהמדינה מאוד פתוחה". הם סיפרו על היחס השלילי כלפי בני הקהילה הגאה במדינתם. "ברוסיה הומוסקסואלית זה אסור. זה מתסכל, אנחנו לא יכולים להביע את עמדתנו בציבור וזה מונע מאנשים לחיות חיים נורמליים. אנחנו מגיעים לפה כדי להרגיש חופשיים. אנחנו יכולים להיות כאן עצמנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ולדימיר ואיוון, תיירים מרוסיה המשתתפים במצעד הגאווה בתל אביב, יוני 2015. דנה ירקצי, מערכת וואלה!
"כאן אנו יכולים להיות עצמינו". ולדימיר ואיוון מרוסיה/מערכת וואלה!, דנה ירקצי

אמיר אוחנה, נציג גאווה בליכוד, הגיע עם פעיליו ודגלים של המפלגה. "כבר היום אנחנו רואים איך במפלגת השלטון מחוקקים חוקים לטובת הקהילה", אמר אוחנה. "מירי רגב היא שיאנית החקיקה לטובת הקהילה וגם אופיר אקוניס. כבר עכשיו ראינו איך חוקקו חוק לטובת הטרנסג'נדרים שמכניס מעשים נגדם לחוקי השנאה. הדתיים אולי יתנגדו לחקיקה בממשלה הזאת, אבל אני לא מאמין שימנעו חקיקה כזאת".

סטיבן וסיימון, תיירים מברלין, אמרו: "הגענו לחגוג עם העמיתים הגאים שלי בישראל, יש אווירה טובה וזה ממש מרגיש כמו בברלין. יש פה אנשים מכל העולם - אוסטרליה, קנדה, ארצות הברית, וכולם התאספו פה ונלחמים למען זכויות הקהילה". גם הם התייחסו ליוזמות החרם על ישראל. "אנחנו מתנגדים לכל הנושא של החרם. זה לא כזה עניין בגרמניה, זו הפעם הרביעית שלנו כאן וזה מרגיש כמו בבית".
יניב ויצמן, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הקהילה הגאה, בירך את באי המצעד ואמר: "אנו שמחים לראות את המצעד שעבדנו עליו השנה כל כך הרבה יוצא סוף סוף לדרכו, עם קריאה חברתית ופוליטית חשובה לקידום זכויות ושוויון לקהילה הטרנסג'נדרית ועם מה שהעיר הזאת יודעת לעשות הכי טוב – לשמוח ולחגוג". הוא ביקש להתנצל בפני התושבים על אי הנוחות שתיגרם בשל חסימת הרחובות. "מודים להם על ההבנה ומזמינים אותם לצעוד איתנו ולקדם חזון של עיר שאוהבת את כל המגדרים", הוסיף.

חוגגים במצעד הגאווה בתל אביב, יוני 2015. מגד גוזני
חוגגים במצעד הגאווה בתל אביב, יוני 2015/מגד גוזני

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il
לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully