וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המל"ט "המתאבד" שמסוגל לתקוף מתקני גרעין באיראן

7.6.2015 / 13:15

התעשייה האווירית חשפה את כלי הטיס המשודרג בתום סדרת ניסויים מבצעיים שנעשו בחודשים האחרונים. המל"ט נושא ראש קרב במשקל של כ-15 ק"ג וניתן לשגר אותו ממרחק רב מבלי לגלות מהיכן יצא

צילום: התעשייה האווירית לישראל, עריכה: גדי וינסטוק

התעשייה האווירית חשפה היום (ראשון) מטוס "מתאבד" ללא טייס משודרג שמסוגל לשהות באוויר כמה שעות ויכול להגיע למרחקים ארוכים. כלי הטיס מסוג הארופ (Harop) נחשף בתום סדרת ניסויים מבצעיים שנעשו בחודשים האחרונים, שבמהלכם הדגים את יכולותיו לבצע תצפית וכן את יכולות התמרון ויכולות והשמדת מטרות שלו. כלי הטיס נושא עמו חומר נפץ והוא משוגר ממערכות יבשתיות וימיות. כמו כן, ניתן לשגר אותו ממרחק רב מהמטרה מבלי לחשוף את הכלי או האזור שממנו הוא שוגר. המל"ט יוצר לבקשת לקוח זר.

המל"ט מצויד בחיישן יום ולילה, שמאפשר למפעיליו לחפש בדיוק מטרות נייחות או ניידות, יבשתיות או ימיות בטווחים ארוכים, לאתר אותן ולתקוף אותן. ל"הארופ" יכולת לשהות באוויר יותר משש שעות והוא נושא ראש קרב במשקל של כ-15 ק"ג. הסוללה שמפעילה את המל"ט כוללת שלושה כלי רכב קרון שליטה ובקרה, שממנו מתבצע הקשר עם המל"ט המתאבד. אחד המאפיינים הבולטים בכלי הטיס המשודרג הוא יכולתו להפסיק תקיפה גם לאחר יציאתו למשימה במקרה של חשש מפגיעה באזרחים.

עוד ידיעות בנושא צבא וביטחון
עמוס גלעד: לחמאס יש מוטיבציה למנוע את הירי לישראל
"גולדין נגד שאול": כך מפרסמים בעזה את גמר גביע הכדורגל
"הסלפים מצפים שישראל תתקוף את חמאס, ותעשה עבורם את העבודה"

התשובה לגרעין האיראני - המל"ט המתאבד. צילום מסך
יוצר לבקשת לקוח זר. המל"ט המשודרג/צילום מסך

בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית שאחראי גם על מנהל חטיבת מערכות טילים וחלל, מסר: "ההדגמות והתרגילים המבצעיים המוצלחים שבוצעו לאחרונה משקפים את אמינות ואיכות המערכת, יחד עם יכולותיה הטכנולוגיות המתקדמות. התעשייה האווירית היא חלוצה עולמית של טילים 'משוטטים'. מוצרים ממשפחת המשוטטים מתוצרת התעשייה האווירית מותאמים לצרכי הלקוח ומוכיחים כי בפיתוח אמצעי לחימה מתוחכמים נדרשת חדשנות מחשבתית. לכך מצטרף פן טכנולוגי מבצעי, המשדרג את מערך הלחימה העתידית, הכולל כלים בלתי-מאוישים. אין ספק כי ה'הארופ' מקנה יתרון יחסי משמעותי ללקוחותינו, ואנו רואים בו מערכת מובילה בעלת פוטנציאל מכירות נרחב".

  • עוד באותו נושא:
  • מל"טים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully