וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה במועצת חוף אשקלון; חיל האוויר תקף ברצועה

7.6.2015 / 4:08

השר יעלון הודיע על סגירה מעבר כרם שלום ומעבר ארז בעקבות הירי בשבוע האחרון. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה, ולא דווח על נפגעים. הארגון הסלפי שירה לעבר ישראל ביום רביעי לקח אחריות על השיגור

צילום: בני בן סימון, עריכה: טל רזניק

חיל האוויר תקף הלילה (ראשון) תשתיות טרור בצפון רצועת עזה באמצעות כלי טייס, בתגובה לירי רקטה אמש מהרצועה. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון, ובטרם נפלה נשמעו אזעקות בעיר אשקלון וביישובים במועצה האזורית לכיש ובמועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

שר הביטחון משה יעלון הודיע כי בעקבות הירי לעבר ישראל בשבוע האחרון, מעבר ארז ומעבר כרם שלום ייסגרו, למעט מקרים הומניטאריים. מדובר צה"ל נמסר כי ההחלטה על פתיחת המעברים מחדש תתקבל על פי הערכת מצב ועל פי שיקולים ביטחוניים.

הארגון הסלפי "פלוגות השייח עמר חדיד", הודיע הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי הוא אחראי לשיגור הרקטה, אולם מדובר צה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות". מדובר באותו ארגון סלפי אשר לקח אחריות על שיגור רקטות לעבר ישראל ביום רביעי האחרון.

עוד בוואלה חדשות:
בפרטנר לא מתרשמים: "דברי מנכ"ל אורנג' מעורפלים ומתחמקים"
ממחר: שביתה של יומיים בקווי "אגד תעבורה" ברחבי הארץ
שוטרים פגעו בראשה של נכה עם פטיש - בגלל טעות מודיעינית

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, אמר בתגובה לירי: "לא נסכים להיות בני ערובה של שום גורם מעבר לגדר. אני סומך על צה"ל שידע לאתר את הטרוריסטים ומצפה מהדרג המדיני להחזיר את השקט למרחב".

שלוש רקטות נורו מרצועת עזה. שי מכלוף
שרידי הרקטה שנורתה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון, היום/שי מכלוף

יו"ר פורום ההורים העירוני באשקלון, סופי חוטובלי פנחס, מסרה: "הערב קיבלנו תזכורת נוספת למציאות הכל-כך שברירית, שבה אנו חיים כבר יותר מעשור. "רגע לפני יציאתם של ילדי העיר לחופשת הקיץ, שנגזלה מהם לפני שנה בדיוק, אנו מוצאים את עצמנו חוזרים לאותה המציאות שהובילה לפתיחת מבצע 'צוק איתן'. זו טעות חמורה לחשוב שאפשר להתחיל בצורה כזאת את הקיץ, ולכן, על ממשלת ישראל לפעול מידית למיגור הירי לעבר שטח ישראל".

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, אמר: "הגיע רגע האמת של ממשלת ישראל. כבר לא מדובר בטעות או בירי בודד, אלא בהפרה בוטה של הפסקת האש. השקט שחשבנו שישרור באזורנו לאחר 'צוק איתן' התפוגג הרבה יותר מדי מהר ממה שציפינו ואסור לנו להסכים למציאות שכזו. זה הרגע לשנות אותה. עם זאת, אני סומך על הממשלה והעומד בראשה, שיקחו את ההחלטות הנכונות בימים הקרובים".

ח"כ חיים ילין (יש עתיד), לשעבר ראש המועצה האזורית אשכול, הגיש בעקבות הירי בקשה לדיון דחוף בכנסת. "מלחמת 'צוק איתן' לא הסתיימה. תשעה חודשים שבהם ממשיכים לחפור מנהרות ולירות טילים". הוא התייחס להחלטת בית המשפט במצרים לבטל את הגדרת חמאס ארגון טרור ואמר: "האם מצרים צריכה עוד הוכחה לכך שחמאס הוא ארגון טרור רצחני?".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סריקות ברצועת חוף אשקלון אחרי נפילת הרקטה. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
המשטרה באזור נפילת הרקטה, היום/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

לדברי ח"כ ילין, "לממשלת ישראל אין מדיניות צבאית ואין מדיניות מדינית. נתניהו עסוק בלפצל את משרד החוץ ולשקם את עזה מבלי לפרז אותה - ככה לא מנהלים מדינה, ככה לא דואגים לביטחון האזרחים, ככה לא נלחמים בטרור ובחרם העולמי. נתניהו, שהבטיח להיות חזק ונחוש, מוכיח שוב כמה הוא חלש ורק רוצה לשרוד".

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) הוסיף: "אסור לקבל את המצב שנוצר בשבועות האחרונים, שבו יש ירי - ולא חשוב של מי - מהרצועה לשטחנו. על ישראל לקבוע מדיניות ברורה, מוצהרת ועקבית של ענישה על כל ירי, ולגבות מחיר מחמאס, שהוא האחראי בשטח. בצד זאת, צריך להניע את התהליך שיתנה את שיקומה של עזה בפירוז ובמניעה של כל ירי מהרצועה. חוסר המעשה הצבאי והמדיני מבטיח שהסיבוב הבא בפתח".

ח"כ אלוף (במיל') איל בן ראובן (המחנה הציוני), אמר כי "המצב בעוטף עזה לא טוב. אנחנו עדים לירי שבועי מהרצועה כאשר חמאס, ככל הנראה, לא מצליח להשתלט על ארגוני הטרור הג'יהאדיסטים שפועלים ממרחבו. מדינת ישראל איננה יכולה לקבל זאת וחייבת לתת הגנה לתושבי הדרום".

הסלפים איימו: חמאס לא משאיר לנו ברירה

בטרם הירי, איים אבו אל-עינא אל-אנסארי, בכיר סלפי ברצועת עזה, כי הארגונים הסלפים ימשיכו לשגר רקטות לעבר ישראל. בדברים לעיתון הפלסטיני "אל-קודס" אמר אל-אנסארי כי הארגונים הסלפים אינם מחויבים להפסקת האש עם ישראל, וכי ירי הרקטות ימשך אם חמאס לא יענה לדרישותיהם לשחרר את פעילי הארגונים שנעצרו בידיו, ולהפסיק את הרדיפה אחר הארגונים.

לדברי אל-אנסארי, אין הם מעוניינים לפתוח במלחמה חדשה עם ישראל, אך הירי נועד למנוע מחמאס להמשיך ב"מלחמת האחים" נגדם. "אנו לא מעוניינים בעימות, אולם חמאס ממשיך בהפסקת האש עם ישראל מבלי לענות לצורכי האזרחים בעזה, ובמקביל רודף אחר לוחמי הג'יהאד, עוצר ומענה אותם".

סריקות ברצועת חוף אשקלון אחרי נפילת הרקטה. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
זירת נפילת הרקטה/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

רק ברביעי האחרון נורו שתי רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל והתפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. עם ירי הרקטות הוקפצו מטוסי חיל האוויר לאזור צפון הרצועה והטילו פצצות תאורה. כמו כן, מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר תקף במהלך אותו הלילה שלוש מטרות ברצועה. לא נמסרו פרטים אודות היעדים או היקף הנזק שנגרם, אולם בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח על נזק לפחות בחלק מהאזורים.

ביום שישי דווח כי לאחר הערכת מצב שהתקיימה במערכת הביטחון על רקע ירי הרקטות, העביר צה"ל שתי סוללות של מערכת "כיפת ברזל" לאזור נתיבות ואשדוד. במערכת הביטחון הוחלט שלא לקחת סיכונים בשל העימותים הפנימיים ברצועת עזה בין חמאס לבין הארגונים הסלפיים.

בהכנת הידיעה השתתף עמרי נחמיאס.

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully