וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורנג' הבהירה: "מעוניינים לסיים את הזיכיון של 'פרטנר'"

לאחר קריאות מירושלים ומארגונים יהודיים בצרפת להבהיר את דבריו של מנכ"ל חברת התקשורת העולמית, נמסר בהודעה רשמית כי ההחלטה נובעת מ"המדיניות העסקית של אורנג'". "לא מעוניינים לעסוק בדיונים פוליטיים"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

(צפו: מנכ"ל "פרטנר" בריאיון לאולפן וואלה!NEWS)

חברת אורנג' העולמית הבהירה היום (חמישי) כי "אנחנו מעוניינים לסיים את הזיכיון שניתן לחברת 'פרטנר תקשורת'", זכיינית החברה בישראל. ההודעה הרשמית מהחברה נמסרה לאחר בקשות רבות מגורמים בישראל ובארגונים יהודיים בצרפת להבהיר את דבריו של מנכ"ל החברה סטפן רישר, שהביע אתמול את רצונו להפסיק את ההתקשרות עם "פרטנר", בעקבות פעילותה בהתנחלויות.

בהודעת ההבהרה נמסר כי החברה "לא מעוניינת לעסוק בדיונים פוליטיים". ההסבר שניתן לקריאה להפסיק את ההתקשרות 'פרטנר' נוגע ל"מדיניות העסקית של החברה". על פי ההודעה, "חברת אורנג' אינה פועלת בישראל. קיים הסכם עם 'פרטנר תקשורת', והוא ההסכם ארוך הטווח היחיד שקיים בחברה. על פי מדיניות החברה, אורנג' לא מעוניינת לשמר את נוכחות המותג במדינות אורנג' אינה המפעילה בהן".

עוד בוואלה חדשות:
סערת מנכ"ל אורנג': ישראל דורשת מצרפת להתנער מאמירותיו
פרטנר זועמת על אורנג', והמנכ"ל מבטיח: "שוקלים את כל הצעדים"
"נדהמנו לשמוע קריאה לחרם": שתי חברות בישראל מתנתקות מפרטנר

מנכ"ל אורנג', סטפן רישר, בקהיר, 3 ביוני 2015. AP
מנכ"ל אורנג' העולמי סטפן רישר, אתמול בקהיר/AP

הסכם הזיכיון נחתם בשנת 2000, לאחר שחברת אורנג' נרכשה על ידי החברה הממשלתית "פראנס טלקום". מוקדם יותר היום פנתה שגרירות ישראל בצרפת לממשלה בפריז בדרישה להתנער מאמירתו רישר. פניות בנושא הועברו בכתב ובעל פה ללשכת הנשיא בארמון האליזה, למשרד החוץ הצרפתי ולמשרד הכלכלה. לפנייה הישראלית צורף המכתב ששלחה אמש סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי למנכ"ל אורנג'. במקביל, הארגונים היהודיים בצרפת מתכוונים גם הם לפעול בנושא אל מול הממשלה המקומית, ולתבוע ממנה להתנער מדבריו של המנכ"ל ואף לבחון פעולה משפטית בנושא.

למרות ההודעה הרשמית של החברה, דבריו של המנכ"ל בוועידה בקהיר ודיווחים על לחץ מצד ארגוני זכויות אדם מצביעים על האפשרות שההחלטה נובעת ממניעים פוליטיים. במסיבת עיתונאים שכינס אתמול בקהיר, הבהיר רישר כי היה מסיים "עוד הערב" את קשרי החברה עם המפעילה שלה בישראל אילו היה יכול.

בחודש שעבר, החברה פרסמה דוח שהופק בשיתוף עם ארגוני זכויות אדם פלסטיניים וצרפתיים, שכותרתו "הקשרים המסוכנים של אורנג' בשטחים הפלסטיניים הכבושים". כותבי הדוח המליצו לחברת אורנג' "להפציר ב'פרטנר' להפסיק את פעילותה בהתנחלויות הישראליות. במקרה של חוסר הצלחה, על אורנג' להפסיק את ההתקשרות העסקית עם 'פרטנר'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully