וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת מנכ"ל אורנג': ישראל דורשת מצרפת להתנער מאמירותיו

4.6.2015 / 13:58

השגרירות בפריז פנתה לממשלת צרפת, שמחזיקה ברבע ממניות החברה, בעקבות דבריו של סטפן רישר, שהביע את רצונו לסיים את ההתקשרות עם ישראל. במקביל, הארגונים היהודיים בצרפת מתכוונים לבחון פעולה משפטית בנושא

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

שגרירות ישראל בצרפת פנתה הבוקר (חמישי) לממשלת צרפת בדרישה להתנער מאמירתו של מנכ"ל אורנג' סטפן רישר, שהביע אתמול את רצונו להפסיק את ההתקשרות עם חברת "פרטנר", זכיינית החברה בישראל. פניות בנושא הועברו בכתב ובעל פה ללכת הנשיא בארמון האליזה, למשרד החוץ הצרפתי ולמשרד הכלכלה. ממשלת צרפת מחזיקה ברבע ממניות החברה.

לפנייה הישראלית צורף המכתב ששלחה אמש סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, למנכ"ל אורנג'. במקביל, הארגונים היהודיים בצרפת מתכוונים גם הם לפעול בנושא אל מול הממשלה המקומית, ולתבוע ממנה להתנער מדבריו של המנכ"ל ואף לבחון פעולה משפטית בנושא. זאת משום שחרם על רקע גזעני הוא בלתי-חוקי בצרפת.

עוד על סערת אורנג':
כשהלחץ ישפיע על מקבלי ההחלטות: אסור לזלזל באפקט אורנג'
בנט על דברי מנכ"ל אורנג': "פרטנר הקורבן - לא להחרים אותה"
מנכ"ל פרטנר משיב אש: "אם אורנג' יעזבו - הם ישלמו הרבה כסף"

מנכ"ל חברת אורנג', סטפן רישר, במהלך מסיבת עיתונאים בקהיר, 3 ביוני 2015. AP
מנכ"ל אורנג' סטפן רישר, אתמול/AP

בתוך כך, המנכ"ל הנכנס של חברת פרטנר הישראלית, איציק בנבנישתי, הסביר כי החברה טרם החליטה על נקיטת צעדים בנושא. "רק לאחרונה חידשנו את החוזה אחרי 17 שנים של הצלחה מצד שני הצדדים. אנחנו שוקלים את כל הצעדים ואת כל ההיבטים - המשפטיים והמסחריים", אמר בנבנישתי בריאיון לאולפן וואלה!NEWS.

במכתב שהפיץ הבוקר בנבנישתי יחד עם בעל השליטה בפרטנר, חיים סבן, נכתב: "אנו רוצים לעדכנכם כי היום יצא מכתב חריף לבכירי ולבעלי פראנס טלקום (אורנג') אשר טוען להפרה ולפגיעה במותג Orange ישראל ובו נתבע זכויותינו".

"אנחנו זועמים על דברי מנכ"ל אורנג', אבל בטוחים שהלקוחות יבינו ויישארו", אמר בנבנישתי. "אנחנו לא מזהים גל של התנתקות. הלקוחות מבינים שאנחנו חברה ישראלית לגמרי בבעלות הציבור". בנבנישתי הצביע על בעיה רחבה יותר מזו של החברה שבראשה הוא עומד: "זה אירוע כלל לאומי. הבעיה היא של המדינה ולא רק שלנו. יש גל הולך וגואה של התלהמות אנטי-ישראלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבעיה היא של המדינה ולא רק שלנו". בנבנישתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף האופטימיות של המנכ"ל בנוגע להבנה מצד הלקוחות, רק הבוקר הודיעו שתי חברות ישראליות על ניתוק מפרטנר. חברת "קל אוטו", העוסקת בהשכרת כלי רכב, מסרה כי בחברה נדהמו לשמוע את הצהרת מנכ"ל אורנג' העולמית לחרם על ישראל והחליטו להתנתק מהמותג באופן מידי ולהחזיר לחברה כ-400 מכשירי סלולר הנמצאים בידי עובדי החברה.

"קל אוטו חברה ישראלית ופטריוטית", נמסר בהודעת החברה. מנכ"ל "קל אוטו", דני שביט, הוסיף: "הייתי ממליץ למנכ"ל פרטנר להתנתק מהמותג אורנג' ולתבוע את מנהל המותג העולמי על פגיעה קשה בחברה המקומית. אם יפעל כך נשמח לחזק את ידיו".

חברה נוספת, "פשוט ירוק", העוסקת בשיווק דשא סינתטי, הודיעה גם היא על התנתקות מפרטנר, ועל ביטול 34 מנויים סלולריים. בחברה הוסיפו כי הנחו את כל העובדים להימנע מלהתחבר לרשתות אורנג' בנסיעות לחו"ל בכל מדינה שבה היא פעילה ולבחור בחלופות.

"אנו מסיימים לעת עתה את הקשר עם פרטנר בצער מסוים כיוון שנהנינו משרות טוב וממחירים הוגנים", אמר מנכ"ל "פשוט ירוק", גיא סער, "אולם כל עוד החברה קשורה בדרך כלשהי לאורנג' העולמית, לא נוכל להביט על עצמנו במראה כשאנחנו מממנים מכיסנו אפילו חלקיק ממשכורתו של מר סטפן רישר. המאבק נגד החרמות צריך להיות משותף לכל אזרח במדינת ישראל, בלי קשר לדעות פוליטיות, ואנו חשים חובה וזכות ליטול בו חלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully