וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזענות בחצרים? לפועלים הערבים אסור לאכול עם תושבי הקיבוץ

2.6.2015 / 0:10

התושבים טוענים כי ההחלטה התקבלה בשל תלונות של הורים על כך שילדיהם מפחדים לסעוד עם העובדים שבונים שכונה חדשה ביישוב. לאחר שחלק מהתושבים התנגדו, הותר להם להיכנס לחדר האוכל עם מלווה

בית ספר "נוה מדבר" בקיבוץ חצרים. שי מכלוף
הקבלנים משלמים על ארוחות עבור הפועלים. קיבוץ חצרים/שי מכלוף

מזכירות קיבוץ חצרים שבנגב החליטה לאחרונה שלא לאפשר לפועלים הערבים שעובדים במקום להיכנס לחדר האוכל. זאת בשל תלונות חברי הקיבוץ על כך שילדיהם מפחדים להגיע לחדר האוכל בזמן שהפועלים סועדים שם. לאחר שחלק מהתושבים זעמו על המהלך, הותר לפועלים להיכנס רק עם אדם מלווה.

בחודשים האחרונים עובדים עשרות פועלים ערבים באתרי הבניה של שכונת הווילות החדשה בקיבוץ. ואולם, להפתעת הקבלנים המעסיקים אותם, החליטו בהנהלת הקיבוץ לאסור את כניסת הפועלים הערבים לחדר האוכל "מסיבות שונות", על אף שהם משלמים על הארוחות שלהם.

עוד בוואלה!NEWS
רצח כפול בלוד: דקר למוות את גרושתו ובן זוגה בדירתם
כבר בקדנציה הראשונה: ח"כ חזן קיבל כמה תפקידים מרכזיים
ההטרדות בעברית: "לא נפרסם שמות המרצים עד שינוי השיטה"

מקיבוץ חצרים נמסר בתגובה: "הקיבוץ הינו שטח פרטי שאף אדם זר אינו מורשה להסתובב בשטחו, למעט דיירי הקיבוץ ועובדים המועסקים ישירות על ידי הקיבוץ. במקרה הרלוונטי, מדובר בעובדי קבלן ולכן הם אינם מורשים להסתובב ללא ליווי. מן הראוי לציין שבין עובדי הקיבוץ נמנים לא מעט עובדים לא יהודים ובהתאם למדיניות האמורה, הם רשאים להסתובב ברחבי הקיבוץ ללא הגבלה".

(עדכון ראשון: 19:10)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully