וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב תושבע הממשלה; שטייניץ מונה לשר האנרגיה והתשתיות

14.5.2015 / 11:57

שטייניץ יכהן גם בקבינט, לצד ישראל כץ שמונה לשר התחבורה והמודיעין. רגב ביקשה את תיק הרווחה, אך שיחתה עם נתניהו הסתיימה ללא הסכמה. ארדן רוצה את הפנים וביטחון הפנים. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך בסבב השיחות שהחל אמש (רביעי) עם חברי מפלגתו במשרדו בירושלים, ואשר נמשך לתוך שעות הלילה והבוקר, במטרה לסיים את חלוקת התיקים במפלגתו בהקדם, לקראת השבעת ממשלתו הרביעית, בשעה 19:00 בערב. בתוך כך, חבר הכנסת איוב קרא (הליכוד) חש הבוקר ברע ופונה מהכנסת לבית החולים הדסה עין כרם.

שר הפנים גלעד ארדן היה הראשון להיפגש אמש עם נתניהו. לאחר שהגיע למקום הראשון בפריימריז, ציפה ארדן לשדרוג במעמדו בקדנציה הקרובה, אולם שיחתו עם ראש הממשלה הסתיימה ללא תוצאות. בפגישתם אמש הוצע לו לכהן כשר לביטחון הפנים וכשר האסטרטגיה, שיפוצל מתיק המודיעין. הוא סירב, ודרש לקבל את תיק הפנים ואת המשרד לביטחון הפנים, בטענה כי מדובר בשילוב המקובל במדינות רבות בעולם וכי השילוב בין השניים יאפשר לו להצליח בתפקידו. נתניהו לא הסכים לדרישה, והשניים קבעו להיפגש שוב בהמשך. גורמים בליכוד ששוחחו עם וואלה! NEWS העריכו כי השניים יגיעו לבסוף להסכמה.


ממשלת נתניהו הרביעית || סיקור מיוחד:
אז והיום: ההטבות של המפלגות הדתיות בהסכמים הקואליציוניים
ראש המנהל האזרחי בעבר נגד הכפפתו לבית היהודי: "החלטה נוראה"
ההסכם עם ש"ס מגלה: שכר המינימום יעלה ל-5,300 שקלים

ח"כ חזן תוקף את דרישות עמיתיו:

הצבעה על חוק הרחבת הממשלה בכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
נתניהו ושרי הליכוד, אתמול בכנסת. ברקע: גלעד ארדן/נועם מושקוביץ

אחריו נפגש נתניהו עם השר ישראל כץ ובישר לו שימשיך לכהן כשר התחבורה. כמו כן, כץ יהיה שר המודיעין בממשלה המיועדת וחבר בקבינט המדיני-ביטחוני. אחריו נכנסה ח"כ מירי רגב לפגישה עם ראש הממשלה. רגב דרשה את תיק הרווחה, אך הפגישה הסתיימה ללא הסכמות והשניים דרשו להיפגש שוב היום.

השר לעניינים אסטרטגיים בכנסת הקודמת, יובל שטייניץ, מונה לשר האנרגיה והתשתיות. בנוסף, שטייניץ יהיה חבר הקבינט המדיני-ביטחוני ובחודשים הקרובים ירכז את הטיפול בסוגיית הגרעין האיראני.

גלעד ארדן בגני התערוכה בהכרזה על התוצאות, 17 במרץ 2015. ראובן קסטרו
עדיין לא הגיע להסכמה עם נתניהו. ארדן/ראובן קסטרו

הוועדה המסדרת של הכנסת, בראשות יו"ר הקואליציה זאב אלקין, אישרה כי טקס השבעת הממשלה ייערך היום בשעה 19:00. הדיון במליאה ייפתח בנאום נתניהו, שיציג את הממשלה וקווי היסוד שלה. לאחר מכן, ינאם יו"ר האופוזיציה המיועד, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני). בהמשך יתקיים דיון סיעתי, כאשר לכל אחת מהסיעות יוקצו תשע דקות לנאום. לאחר מכן תיערך ההצבעה במליאת הכנסת ולאחריה, בהנחה שההצעה תאושר ברוב קולות, יושבעו שרי הממשלה החדשה.

ח"כ מירי רגב  וח"כ אריה דרעי בהצבעה על חוק הרחבת הממשלה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
רוצה את הרווחה. מירי רגב עם אריה דרעי, אתמול במליאה/נועם מושקוביץ

אתמול מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק יסוד: הממשלה, שמאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להגדיל את מספר השרים מעבר ל-18 שנקבעו בחוק שאושר בכנסת שעברה. החוק אושר ברוב של 61 חברי כנסת מול 59 מתנגדים. במהלך ההצבעה התרחשה תקרית לא נעימה כאשר יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, חשד שאחד מחברי הכנסת הצביע במקום חבר כנסת אחר. אדלשטיין הזהיר את הנוכחים כשאמר: "אני מזכיר שזו עבירה פלילית, ומקווה שזה קרה בטעות".

(עדכון ראשון 22:43)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully