וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות יוצאי אתיופיה הפגינו וחסמו כבישים בראשון לציון

10.5.2015 / 0:50

יוצאי העדה האתיופית מחו על האפליה נגדם מול תחנת המשטרה וחסמו את רחוב ז'בוטינסקי ואת הכניסה לשכונת נחלת יהודה. במשטרה הודיעו כי ההפגנה לא חוקית וכי הם נערכים למעצרים, אולם לא נרשמו עימותים

צילום: אבי אשכנזי, עריכה: טל רזניק

כ-55 יוצאי העדה האתיופית הפגינו אמש (שבת) מול תחנת משטרת ראשון לציון. המפגינים חסמו את רחוב ז'בוטינסקי, שהוא הרחוב הראשי בעיר, וכן את הכניסה לשכונת נחלת יהודה, וקראו לעבר כוחות המשטרה להפסיק את אפליית העדה.

המשטרה הודיעה כי ההפגנה לא חוקית והיא נערכת לבצע מעצרים. עם זאת, לא נרשמו עימותים בין השוטרים למפגינים ולא ידוע על מעצרים שבוצעו. במהלך ההפגנה לא נרשמו אירועי אלימות או הפרות סדר.

מפקד מרחב שפלה, תת-ניצב יהודה בן עטר, הגיע בהמשך הלילה למקום ובהוראתו פונו המפגינים מכביש ז'בוטינסקי. הם עברו לעמוד על המדרכה מול תחנת המשטרה והכביש נפתח לתנועה. מאוחר יותר התפזרו המפגינים גם מאזור הכניסה לשכונת נחלת יהודה.

עוד בנושא:
למה העולים מרוסיה לא יוצאים לרחובות?
ונעבור להדרות: מדוע לא רואים את יוצאי אתיופיה בפרסומות?
"אתיופית מסריחה, זבל מהאשפתות": גזענות בשוק העבודה

הפגנת יוצאי העדה האתיופית בראשון לציון 09 מאי 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
מפגינים בראשון לציון, הערב/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

ביום רביעי האחרון מאות סטודנטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומאוניברסיטת תל אביב קיימו מפגן תמיכה בעדה האתיופית בישראל. זאת, ימים ספורים לאחר ההפגנה הסוערת במרכז תל אביב. בקמפוס הר הצופים בירושלים התכנסו כ-200 סטודנטים לבושי שחורים, ומספר דומה של סטודנטים התכנסו ברחבת הכניסה הראשית לאוניברסיטת תל אביב והניפו שלטים: "רוצים גם לאוניברסיטה, לא רק לצבא", "שלושים שנות דיכוי והסללה נגמרות עכשיו" ו"מח"ש, תפתחו להם תיקים". במקום הפגינו גם סטודנטים ערבים, אשר הביעו הזדהות עם המאבק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנת יוצאי העדה האתיופית בראשון לציון 09 מאי 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
הפגנת יוצאי העדה האתיופית בראשון לציון 09 מאי 2015/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

יום לאחר מכן הסתיימה בפיצוץ פגישה שנערכה בין גורמים בכירים במשטרת ישראל לנציגי קהילת יוצאי אתיופיה במטה משטרת מחוז תל אביב. זאת, לטענת נציגי הקהילה, בשל התנהלותם של הגורמים המשטריים לאורך הדיון. לדבריהם, המשטרה התעלמה מעיקרי הטענות של המוחים בדבר אלימות המופנית נגד ישראלים יוצאי אתיופיה.

"אנחנו רוצים לראות מעשים ולא לשמוע דיבורים", מסרו מובילי המחאה, "הפגישות האלה הן מצג שווא ומטרתן היחידה היא להשתיק אותנו. אנחנו דור חדש שמבין את כללי המשחק".

"משטרת ישראל ממשיכה למרוח אותנו ולא לתת לנו תשובות בנוגע לפתיחת התיקים על ידי מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים), כמו גם תשובות בנושא סוגיית מותו של יוסף סלמסה", הוסיפו. "לאורך כל הדיון, משטרת ישראל האשימה והטילה את האחריות על מצבם של אזרחי ישראל בני הקהילה האתיופית באי-יכולתם העצמית להשתלב בחברה הישראלית".

(עדכון ראשון: 23:50)

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully