וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: "מופעל עלינו לחץ כבד לחידוש המו"מ עם ישראל"

הגורם אמר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי בנוסף ללחץ, המגיע ממדינות אירופה ומארה"ב, ישנה דרישה לקיים פגישה בין נתניהו ואבו מאזן. לדבריו, ההנהגה הפלסטינית חוששת שיופחת הסיוע הכלכלי לרשות

תחילת המשא ומתן, יולי 2013. מערכת וואלה!
המו"מ בין נציגי ישראל, ארצות הברית והרשות הפלסטינית, יולי 2013/מערכת וואלה!

גורם פלסטיני בכיר אמר לעיתון "אל-קדס אל-ערבי", הרואה אור בלונדון, כי מופעלים "לחצים בינלאומיים כבדים" על הרשות הפלסטינית כדי לחדש את המשא ומתן עם ישראל. הבכיר הוסיף כי מדינות רבות בקהילה הבינלאומית קוראות לקיים פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ובין יו"ר הרשות אבו מאזן באחת ממדינות אירופה או בוושינגטון.

הבכיר הפלסטיני ציין כי חברי ההנהגה הפלסטנית צופים כי הלחץ מכמה ממדינות אירופה ומהממשל האמריקני רק ילך ויגבר בתקופה הקרובה. הוא אף הדגיש כי מדינות אירופיות רבות החלו להעלות את נושא חידוש המשא ומתן עם ניצחונו של נתניהו בבחירות.

הבכיר הוסיף כי בקרב מקבלי ההחלטות הפלסטינים, בעיקר בסביבתו של אבו מאזן ובמשרד החוץ, ישנו חשש כבד מהגברת הלחץ הבינלאומי. לדבריו, אף התקבלו איתותים ממדינות שונות שלפיהם אם הפלסטינים לא ישובו לשולחן המשא ומתן, יופחת הסיוע הכספי לרשות.

עוד בוואלה חדשות:
מצרים: שלוש שנות מאסר למובארק ולבניו בגין שחיתות
פוטין בחגיגות 70 שנה לניצחון על הנאצים: ארה"ב מנסה לשלוט בעולם
אורח לא צפוי: תנין נלכד לאחר שנמצא משוטט ליד קיסריה

חשיפה: אבו מאזן דחה הצעה להשתלט על עזה. רויטרס
"אל תסרבו ליד המושטת אליכם". אבו מאזן/רויטרס

בין המדינות האירופיות שפועלות לחידוש המשא ומתן נמצאת צרפת, שהודיעה לאחר הבחירות בישראל כי היא תפעל כדי להביא ליוזמה חדשה של האו"ם לחידוש המגעים בין הצדדים. שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, אמר כי מדינתו תחדש את שיחותיה עם שותפיה באו"ם על מנת לגבש החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם, שתהווה מסגרת למשא ומתן לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "אין פתרון אחר", אמר אז פביוס, והוסיף כי חידוש המאמצים ייעשה מיד לאחר הרכבת הממשלה החדשה.

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, התייחס לפני יומיים להקמת הממשלה החדשה וטען כי עליה לבחור בין השלום לבין ההתנחלויות והכאוס. בדבריו לסוכנות הידיעה הפלסטינית "וואפא", אמר כי בשל אופייה הימני של הממשלה, הפלסטינים ימשיכו בתהליך ההעמדה לדין של ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אבו מאז בחודש שעבר: "מוכן למו"מ ללא תנאים מוקדמים"

בחודש שעבר התייחס אבו מאזן בריאיון לאפשרות של חידוש תהליך השלום, והצהיר כי הוא מוכן לחזור לשבת סביב שולחן המשא ומתן עם ישראל ועם נתניהו "בלי תנאים מוקדמים", כלשונו. "אני פונה לעם הישראלי - אל תסרבו ליד המושטת אליכם", אמר אבו מאזן. "אין לי כל בעיה לקיים שיחות עם ראש הממשלה נתניהו, משום שהוא מייצג את מדינת ישראל וידי תמיד מושטת (לשלום)". הוא אף ציין כי אי-פתרון של הסוגיה הפלסטינית במסגרת המשא ומתן יוביל להתהוותן של תנועות טרור נוספות באזור, שיסכנו את ישראל ויחסלו את אפשרות פתרון שתי המדינות.

עם זאת, במהלך נאום שנשא רק שבוע לפני כן, במסגרת הפסגה הערבית השנתית בשארם א-שייח שבמצרים, תקף אבו מאזן במילים חריפות את ישראל, וטען כי היא נטשה את תהליך השלום ופנתה לכיוון הקיצוניות. הוא טען כי תוצאות הבחירות מוכיחות כי אין שותף ישראלי אמיתי שעמו ניתן להגיע לפתרון הסכסוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully