וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בתאילנד: "מנוע המעבורת התפוצץ - בת 12 נספתה בטיול בת מצווה"

הנערה שהייתה בחופשה עם הוריה בדרום המדינה, נלכדה בשירותים הצמודים למנוע והוגדרה נעדרת במשך כמה שעות. יתר הנוסעים, 114 במספר, חולצו בשלום. צפו בשיחה עם נציג חב"ד מאולפן וואלה חדשות

צילום מסך

ישראלית בת 12 נספתה היום (רביעי) בשריפה שפרצה במעבורת בדרום תאילנד - כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. על פי הדיווחים, 114 בני אדם נוספים שהיו על המעבורת, מקרבי לפוקט, חולצו בשלום. הילדה ככל הנראה נלכדה בשירותים בעת שהאש פרצה. מחדר המצב של משרד החוץ נמסר כי גורמי המשרד מטפלים במקרה.

עוד בוואלה חדשות:
"הייתי על הרצפה, קמתי – כיוונתי על המחבל, והרגתי אותו"
ברלין: "ישראלי בן 22 נרצח בערב פסחא בכנסייה נטושה"
הצצה לשיטות הסחיטה של "הקומפיוטר"

מעבורת טבעה בתאילנד, בת 12 נספתה. הטלוויזיה התאילנדית, צילום מסך
המעבורת שעלתה באש, היום/צילום מסך, הטלוויזיה התאילנדית

נתי חדד מ"קוסמוי איחוד והצלה" סיפר כי המשפחה הייתה בטיול בת מצווה לילדה שנספתה. "בשלב מסוים הילדה הלכה לשירותים שנמצאים באזור המנועים", מסר לוואלה חדשות. "לפתע, פרצה שם שריפה ונהיה עשן. כשהתחיל להיות עשן, כל מי שהיה בספינה קפץ למים. הבעיה היא שבגלל שהילדה הייתה למטה והיה עשן נוראי, לא יכלו לחלץ אותה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
משפחת הילדה שנהרגה בשריפה במעבורת בתאילנד, אפריל 2015. פוקט וואן, צילום מסך
בני משפחתה של הילדה לאחר שהתבשרו על מותה/צילום מסך, פוקט וואן
משפחת הילדה שנהרגה בשריפה במעבורת בתאילנד, אפריל 2015. פוקט וואן, אתר רשמי
משפחת הילדה שנהרגה בשריפה במעבורת בתאילנד, אפריל 2015/אתר רשמי, פוקט וואן

המעבורת, "או ננג פרינסס" הייתה במרחק של כעשרה קילומטרים מהחוף כשעלתה באש, מסיבה שטרם התבררה. סירות דייגים וסירות מנוע קטנות ששטו באזור מיהרו למקום וחילצו את הנוסעים. מפקד כוח החירום של משטר החופים התאילנדי, פניה דטסופה, מסר כי "האש פרצה סמוך לשעה 15:30 (שעון מקומי), כשהמעבורת הייתה בדרכה חזרה לפוקט. בשעה 18:00 היא שקעה".

אזור שריפת המעבורת:

הילדה הישראלית הוגדרה נעדרת במשך כמה שעות, וצוללנים הוזעקו למקום בניסיון לאתרה. על פי הדיווח, הוריה של הילדים היו איתה על המעבורת יחד עם שני אחיה הנוספים. הרשויות המקומיות פועלות כעת לארגן מקומות לינה לתיירים שהיו על המעבורת.

"הילדה בת ה-12 הלכה לשירותים רגע לפני שהשריפה פרצה בספינה", מסר בעלי הספינה. "אנחנו מקווים למצוא אותה, אך לא ראינו סימן ממנה עד כה".

"אנחנו בקשר הדוק עם משרד החוץ"

דב גיל-הר שוחח עם נציג חב"ד בפוקט, הרב אליעזר ליינס, מאולפן וואלה חדשות. "היה איזשהו פיצוץ במנוע שגרם לשריפה של האוניה", סיפר. "הספינה עצמה התלקחה באש, ספינות נוספות שהיו באזור הגיעו לאזור לחלץ את הנוסעים. כל הנוסעים חולצו חוץ מילדה ישראלית בת 12 שעדיין לא אותרה. אין לנו עדיין אישור רשמי מעבר לזה".

אני מבין שאחת הסברות הייתה שהילדה נעלמה מעין הוריה לפני הפיצוץ והשריפה. אחת הסברות הייתה שהיא נלכדה בתא שירותים ולא ידעו שהיא בפנים. יש אפשרות כזאת?
"כל האפשרויות יכולות להיות, אנחנו עדיין לא יודעים. אין לנו שום אינדיקציה שהיא יצאה מהספינה או לא יצאה מהספינה. אין לי מידע יותר מדויק ממה שאתה יודע. אני נוסע למקום כדי לראות במה אנחנו יכולים לעזור. אנחנו מנסים להביא עוד צוות ישראלי שלנו שיכול לעזור בחילוץ וכמה שיכול לעזור עם המשפחה וכל מה שצריך בצד הישראלי, לתת את המענה בעניין הזה".

אני מניח שצוות של השגרירות הישראלית בבנגקוק עושה את דרכו למקום, אבל בנגקוק רחוקה מאות קילומטרים מהאיים הדרומיים.
"אנחנו בקשר הדוק גם עם משרד החוץ וגם עם הקונסוליה בבנגקוק. אנחנו בתיאום מלא איתם בכל הנושא הזה".

בהכנת הידיעה השתתפה עמית אשל.

(עדכון ראשון: 15:35)

חילוץ נוסעי המעבורת בתאילנד, אפריל 2015. נתי חדד, איחוד והצלה קוסמוי, מערכת וואלה! NEWS
הנוסעים מחולצים/מערכת וואלה! NEWS, נתי חדד, איחוד והצלה קוסמוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully