וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחש צפע בגן ילדים: "זו לא הפעם הראשונה, העירייה מתעלמת"

26.3.2015 / 19:47

ילד בן שלוש נתקל בנחש בזמן ששיחק בארגז החול בגן ילדים בפתח תקווה. האירוע הסתיים בשלום, אך הורי הגנים בעיר מתלוננים כי העירייה לא פועלת על מנת לטפל בסכנה. "אנחנו פשוט מפוחדים" אמר אחד האבות בגן. "התופעה נמשכת כבר כמה שנים ואנחנו לא מוכנים לשתוק יותר"

נחש שנמצא בגן ילדים בפתח תקווה, מרץ 2015. באדיבות המרואיינים, מערכת וואלה! NEWS
הנחש שנמצא אתמול בגן בשכונת אם המושבות שבפתח תקווה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המרואיינים

ילד בן שלוש ששיחק אתמול (רביעי) לבדו בארגז החול בגן ילדים הנמצא במתחם גנים גדול בשכונת אם המושבות שבפתח תקווה נתקל לפתע בנחש צפע מסוכן וארסי. למרבה המזל, האירוע הסתיים ללא נפגעים לאחר שהשומר שהיה בקרבת המקום הצליח להרוג את הנחש. עם זאת, הורי הגנים בעיר מתלוננים כי לא מדובר בפעם הראשונה שאירוע מסוג זה מתרחש בגנים בעיר ואומרים כי העירייה לא פועלת מספיק על מנת למגר את הסכנה.

"הילדים יצאו אתמול לחצר בסביבות שעות הבוקר", סיפרה רונה סטיר-שינשטיין, אמו של איתמר, שמצא את הנחש. "הבן שלי יצא לחצר ושיחק לבד ופתאום הוא ראה נחש. הוא לא ישר קרא למישהו כי בכל זאת מדובר בילד בן שלוש וחצי והוא לא יודע להבחין כמה זה רע. הוא תיאר לי שהוא עקב אחריו קצת, ראה אותו זז ממקום למקום בחצר בחול, עד שלבסוף הוא התקרב ממש לדלת הגן, בהתחלה הוא קרא לעוד שני חברים שלו וביחד הם נורא התרגשו מהמעמד וקראו נחש נחש".

האם סיפרה כי השומר המוצב מחוץ לגן שמע את הילדים צועקים, רץ פנימה, ראה את הנחש וחבט לו בראש באמצעות מקל. "הילדים היו עדים לכל המחזה הזה", הוסיפה סטיר-שינשטיין. "הם מתארים יפה מאוד איך הוא נתן לנחש מכות בראש". לטענתה, רק אחרי שהשומר רץ פנימה, הגננות פתאום שמו לב למקרה הכניסו את הילדים פנימה. "אותי זה מזעזע, תמיד שמעתי על זה בגנים אחרים בפתח תקווה, זה הרגיש לי נורא רחוק אבל זה לא רק שזה קורה במתחם הזה אלא גם שהבן שלי מצא את זה. באותה מידה שהוא קרא לחברים שלו וחשב שזה משחק הוא היה יכול לגעת בנחש. אני יכולה להזהיר אותו מהמרחב העירוני האורבני, אני לא בחרתי לגור בכפר ולכן לא בחרתי להזהיר אותו מנחשים ועקרבים, זה לא משהו שצפוי, אני מאוד מפחדת, אני מאוד דואגת".

עוד בוואלה חדשות:
משפחת הישראלי שנהרג: "איך נותנים לטייס כזה להטיס נוסעים?"
שני מאסרי עולם למחבל שדקר למוות ישראלית בגוש עציון
דיווח: איראן תורשה להפעיל מאות צנטריפוגות בפורדו

עקרבים ונחשים בגן ילדים בפתח תקווה, מרץ 2014. באדיבות המצולמים
נחש צפע שנמצא לפני כמה חודשים באחד הגנים בפתח תקווה/באדיבות המצולמים

המקרה מצטרף למקרה נוסף שאירע בגן בעיר שבו נמצאו עקרבים ולמכת דיזנטריה שהייתה בגני הילדים בעיר בנובמבר האחרון. לאור זאת מתלוננים הורי הילדים בגנים כי העירייה לא פועלת על מנת לטפל בסכנות ודורשים להפסיק את השימוש בחול בגני העיר. סטיר-שינשטיין סיפרה כי היא מאוד מודאגת מהתנהלות העירייה. "זה לא פעם ראשונה, השנייה או השלישית שנמצא נחש או עקרב במתחמים של אם המושבות החדשה. זה שכונה עם הרבה אנשים אבל השטח הוא קטן ואין טיפול גורף בבעיה".

סטיר-שינשטיין טוענת כי העירייה מתעלמת מבקשות ההורים לטפל בתופעה. "הם פשוט מתעלמים מהבקשות שלנו. תמיד למזלם זה נגמר במזל, כי עד שהם לא יחטפו תביעת מיליונים על ילד שכן יכישו אותו הם לא ילמדו לעשות טיפול מונע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"פעולות העירייה - כמו כוסות רוח למת"

ליאור סנדלר, שבנו עומר הולך לגן באותו המתחם, סיפר כי ההורים חסרי אונים מול התנהלות העירייה נגד הסכנות שאליהם חשופים ילדיהם. "אנחנו פשוט מפוחדים ולא מוכנים להשלים עם המצב שילדינו הולכים יום יום לגן ויכולים להיתקל בהפתעות בלתי צפויות בחצר הגן, אשר יסכנו את חייהם", אמר סנדלר והוסיף: "התופעה הזאת נמשכת כבר כמה שנים בהם אני, הורים נוספים וועד ההורים בשכונה טוענים כי ניתן לבצע פעולות מנע על ידי החלפת החול בחצר הילדים במשטח דשא סינתטי או משטח גומי שבו בראש ובראשונה ניתן יהיה באופן קל ומידי לזהות סכנות כאלה, בניגוד לחול שבו כמובן הנחשים והעקרבים יכולים להסתתר".

לדברי סנדלר, העירייה טוענת שהחול בגני הילדים מסונן כל כמה זמן ומפזרים בו מלח, אך ההורים מאמינים כי מדובר בפעולות שאינן מונעות את התופעה. "בשכונה מרגישים שזה כמו כוסות רוח למת כי זה לא מה שמרחיק את העקרבים והנחשים, מה שמסכן את חיי ילדינו", ציין סנדלר. "זה לא משנה כמה יסננו את החול עדיין יכול להגיע לשם עקרב או נחש וזה התסכול שקיים אצל ההורים. אנחנו דורשים להחליף את החול, כבר עשו את זה בעבר בחלק מהגנים בשכונה, החליפו את החול לגמרי במשטחי גומי בעקבות עקרבים שנמצאו, יש הורים שטוענים שנמצאו בחולות המשחקים גם צואת חתולים ושברי זכוכיות, ברגע שמדובר בחצר גדולה הפעולות ימשכו. אנחנו רוצים להחליט על צעדים אופרטיביים, אנחנו לא מוכנים לשתוק יותר ולהבליג בנושא הזה".

עקרבים ונחשים בגן ילדים בפתח תקווה, מרץ 2014. באדיבות המצולמים
עקרב שנמצא באחד הגנים בעיר לפני כמה חודשים/באדיבות המצולמים

בעקבות מקרי העבר התכנסה ועדה בעיריית פתח תקווה שהגיעה למסקנה כי יתרונות החול גוברים על חסרונותיו. על פי פרוטוקול הוועדה, רוב המפגעים שייוחסו לחול לא נובעים מהחול, ומקור רוב העקיצות שטופלו היה במקווי מים קטנים או צמיגים רטובים בקרבת הגן. נציגות המפקחות והגננות אף תמכו בעמדה ברורה בהמשך שימוש החול, ולדבריהן החול חשוב להתפתחות הילדים ולשיפור המוטוריקה. כמו כן, צוין בפרוטוקול כי רוב החסרונות של החול בגני הילדים הוא בתחום ההיגיינה במקום שנמצאים בקרבתו חתולים שעושים צרכיהם בחול".

בנוגע לבעיית הנחשים והעקרבים בגני הילדים נכתב בפרוטוקול. "במקומות בהם יש בעיית נחשים יוקמו גדרות נגד נחשים כמקובל היום. משטחי החול בגני הילדים צריכים להיות בשטח סביר בעיקר סביב המתקנים. משטחים גדולים יותר משמעותית יצומצמו ובמקום יהיה ריצוף קשיח או דשא סינתטי".

ילדים שנעקצו ונפגעו מהעקרבים ונחשים בגן ילדים בפתח תקווה, מרץ 2014. באדיבות המצולמים
ילד שנעקץ באחד הגנים בעיר לפני כמה חודשים/באדיבות המצולמים

למרות הכתוב בפרוטוקול, ההורים טוענים כי עד עתה לא יושמו המסקנות בשטח. ריקי אלבז, תושבת פתח תקווה שבתה דניאל הולכת למתחם הגנים ברחוב רבקה גובר בעיר, סיפרה כי גם במתחם שבו נמצאת בתה מצאו לפני כמה חודשים נחש צפע ועקרב שחור. "העירייה ממשיכה לסרב להחליף את החול למרות אינספור מיילים ששלחנו, מכתבים, פגישות, הם פשוט עומדים על הרגליים האחוריות ומסרבים להוציא משם את החול". לדברי אלבז, "בסופו של דבר כל המאבקים בגני הילדים, גם הסיפור של הדיזנטריה, יתאחדו כדי להעלות את המודעות לסכנה שיש בחול ולדרוש מהעירייה להחליף אותן כפי שעושים בעיריות אחרות בארץ".

אלבז ציינה כי כבר עכשיו החלו ההורים לנקוט בצעדים אקטיביים על מנת שהעירייה תטפל בתופעה המטרידה. "היום אנחנו עושים מפגש עם נציגי הורים משכונת אם המושבות. זאת שכונה בעייתית כיוון שהיא קרובה לשטחים פתוחים ומתחמי בנייה, אז מלבד העקרבים מצאנו שברי זכוכית ומסמרים. אני מאוד חוששת. כל הזמן יש לי תסריטי אימה שמתישהו המזל שלנו יגמר ויקרה אסון גם לבת שלי וגם לילדים אחרים. נחש כזה יכול להרוג ילד, הם פשוט שורצים בכמויות נוראיות. לפני שלוש שנים העירייה החליטה במספר גנים להחליף החול למשטח גומי. זה מה שצמצם את התופעה, שם הם עשו ואצלנו הם לא מוכנים להשקיע בזה כסף".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "ביום שלישי נמצא נחש בחצר הגן. הגננת הזעיקה לוכד נחשים שפינה אותו. מתחם הגן מצוי באיזור פתוח בו קיימת בנייה מואצת הגורמת לנחשים לצאת ממאורותיהם. צוות מקצועי ביצע אטימה מיידית סביב הגדר המקיפה את הגן ולוכד הנחשים עורך סיורים כדי לבדוק אם באיזור נמצאים נחשים מוספים. בניגוד מוחלט לדברי ההורים, העירייה סיננה חול ב-60 גני ילדים וממשיכה לעשות כן ביתר הגנים".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully