וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לתעלומת היעלמות פוטין? הקרמלין ימסור "הודעה חשובה"

לאחר כשבוע שבו נשיא רוסיה לא נראה בציבור, צצו שמועות רבות בנוגע למצבו. את הקרמלין "זה כבר לא מצחיק", אולם הדובר הבטיח לשים סוף להשערות בימים הקרובים. ההומור השחור ברשת חוגג: "פוטין מת בכוונה כדי להסיט את תשומת הלב מרצח נמצוב"

מתוך יוטיוב

חרושת שמועות עיקשת התפתחה בימים האחרונים סביב מצבו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שנעדר מפגישות ולא נראה בציבור מאז יום חמישי שעבר, ה-5 במרץ. אתמול (שישי) שודרו ברשת הטלוויזיה הממלכתית ברוסיה תמונות של פוטין, בן 62, במעונו הרשמי שבפרברי מוסקבה, בפגישה שגרתית לכאורה עם נשיא בית המשפט העליון ויאצ'סלב לבדב, בנוגע לרפורמות במערכת המשפט.

פוטין היה לבוש בחליפה אפורה ובעניבה כחולה, ולא נראה שונה באופן ניכר מהופעותיו הרגילות. הוא תועד מהנהן לעבר לבדב ומחייך. ואולם, מוקדם יותר השבוע, הוא ביטל ביקור רשמי בבירת קזחסטן, אסטנה, ללא סיבה מפורשת, וכך גם פגישה עם משלחת גיאורגית במוסקבה.

עוד בוואלה חדשות:
פוטין מודה: הוריתי על סיפוח קרים חודש לפני משאל העם
דוח סודי של הפנטגון: "פוטין סובל מאוטיזם"
בוריס נמצוב לא הראשון: מה הורג את מתנגדי פוטין?

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם יו"ר בית המשפט העליון ויאצ'סלב לבדב, במעון הרשמי מחוץ למוסקבה, מרץ 2015. רויטרס
"הכל כרגיל". פוטין בתמונה שהפיצה לשכתו אתמול/רויטרס

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הבהיר שלשום כי מצבו הבריאותי של פוטין טוב, וטען כי הוא ממשיך בתפקידו כרגיל. עם זאת, רמז פסקוב לכתבים כי בימים הקרובים תימסר "הודעה חשובה", שטבעה, כמובן, נותר חסוי לפי שעה. היעדרותו של הנשיא עוררה גל של השערות ותיאוריות ברוסיה.

בין הטענות הרבות שנשמעו, חלקן היו מרחיקות לכת במיוחד, והביאו את פסקוב להצהיר כי "המידע לפיו נולד לוולדימיר פוטין ילד הוא אינו נכון". בריאיון ל"פורבס רוסיה", הוסיף פסקוב: "אני קורא לבעלי הון לארגן תחרות נושאת פרסים עבור המתיחה העיתונאית הטובה ביותר". לדבריו, "ברגע שהשמש יוצאת והאביב מתקרב, אנשים מתחילים להזות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ממים על היעלמותו של ולדימיר פוטין, מרץ 2015. טוויטר, צילום מסך
"אתמול הוא מת, היום הוא הפך לאב". תמונה הומוריסטית שהופצה ברשתות החברתיות/צילום מסך, טוויטר

מרבית כלי התקשורת במדינה נחשבים לעושי דברו של הקרמלין, ולפיכך מרבית הסערה סביב מצבו של פוטין התרכזה ברשתות החברתיות, לצד לעג לא מבוטל לשליט הוותיק. מחלה, הפיכה שקטה וביקור חשאי לשווייץ ללוות את בת זוגו ההרה היו רק חלק קטן מהטענות של האזרחים ברוסיה בימים האחרונים, בנוגע להיעדרותו של פוטין.

באוקראינה השכנה, הופק סרטון אנימציה לילדים, המציג את פוטין נחטף ממעונו הרשמי בקרמלין על ידי חייזרים. התגית "פוטין מת" זכתה לפופולריות בטוויטר, ואף הוקם אתר המציע לקוראים תשובות היתוליות לשאלה "האם הוא מת?". "הבט מחוץ לחלון", נכתב באחת מהתשובות באתר, "האם אנשים שמחים רוקדים ומדליקים זיקוקים? לא? אז הוא עוד לא מת".

ממים על היעלמותו של ולדימיר פוטין, מרץ 2015. טוויטר, צילום מסך
"זה לא פוטין שמת, אלא אתם, אם אתם חושבים שמותו יהפוך אתכם לחופשיים יותר"/צילום מסך, טוויטר

תיאוריה נוספת היא ניסיון לערער את אחיזת הברזל של פוטין בממשל הרוסי, בעיקר עקב מחלוקות לאחר הירצחו של מנהיג האופוזיציה בוריס נמצוב בסוף החודש שעבר. עם זאת, גם לתומכים בתיאוריה זו קשה להציג ראיות משמעותיות לכך. אחד מהמשתמשים בטוויטר טען בהומור כי "פוטין מת בכוונה, רק כדי להסיט את תשומת הלב מרצח נמצוב".

ה"יצירתיות" שהפגינו המשתמשים ברשת לא שעשעה במיוחד את הבכירים במוסקבה. "זה כבר לא מצחיק. אמרנו כבר מאה פעמים שהוא בסדר", הבהיר דובר הקרמלין פסקוב. משתמש נוסף בטוויטר סיכם זאת בפשטות: "לפוטין באמת יש לוח זמנים צפוף. אתמול הוא מת, היום הוא הפך לאב".

לצד הסאטירה החריפה בגנותו של פוטין, סקר רשמי שהתפרסם אתמול קובע כי הנשיא זוכה לשיא של 88% תמיכה בקרב הציבור. כתב העיתון העצמאי "נוביה גזטה", קיריל מרטינוב, טען בדברים שפרסם אתמול כי הספקולציות סביב גורלו של פוטין אינן רלוונטיות. "זה לא פוטין שמת", כתב, "אלא אתם, אם אתם חושבים שמותו יהפוך אתכם לחופשיים יותר".

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully