וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת סמים נחשפה בתיכון בתל אביב: "אורח חיים קבוע בתמיכת ההורים"

26.2.2015 / 0:17

הותר לפרסום כי עשרות נערים הלומדים בתיכון בעיר נחקרו בימים האחרונים בחשד לסחר, תיווך ושימוש בסמים. לפי החשד, אחד המעורבים נהג לעשן עם אמו וחברותיה. לאחרונה נחשפו רשתות סמים נוספות של תלמידי תיכון. צפו: איך הגיבו בבית הספר?

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

עשרות תלמידים בני 17-16 מתיכון בתל אביב נחקרו בימים האחרונים בחשד לסחר, תיווך ושימוש בסמים - כך הותר אתמול (רביעי) לפרסום. מדובר בפרשה חדשה על רקע שורה של חקירות שמנהלת המשטרה בתקופה האחרונה בנוגע לרשתות סמים בקרב בני נוער מהמרכז.

במסגרת החקירה שהתנהלה בפיקודו של סגן-ניצב ניסים דאודי מתחנת תל אביב צפון, נחקרו עד כה 13 נערים בחשד לסחר בסמים ועוד 19 נערים בחשד לשימוש בסמים. ביום ראשון נעצר צעיר בן 19, החשוד בסחר, למשך שלושה ימים. החקירה צפויה להימשך גם בימים הקרובים כאשר במרחב ירקון מעריכים כי יש עוד בני נוער רבים שטרם נחקרו.

שופט בית משפט השלום בתל אביב ירון גת האריך אתמול ביממה את מעצרו של חשוד נוסף בפרשה בן 19 שנעצר שלשום. לדברי חוקר המשטרה, רס"מ יוני הירשהורן, שמו נקשר לפרשה כבר לפני חודש, והמשטרה ביצעה חקירה סמויה עד למעצרו. במהלך הדיון בבית המשפט אמר החוקר כי הצעיר חשוד שעישן בצוותא סמים עם שלושה קטינים ושסיפק סמים לנערים נוספים. סנגורו, עו"ד עלאא מסרוואה, ביקש לשחררו למעצר בית בטענה שמדובר בהאשמה כללית. "החשוד אמר שהוא מכיר את האנשים אך הכחיש מעורבות בסחר או באספקה של סם".

עוד בוואלה חדשות:
היועצת לביטחון לאומי של אובמה: "נאום נתניהו - מהלך הרסני"
"שרפו את העדויות": הפיגוע שהושמט מתביעת הענק נגד הרשות
עדן מתה בבדיקה שגרתית בשיבא: "כבר מתגעגעים אליך"

"במסגרת החקירה הסמויה עלתה לנו תמונה חמורה מאוד לגבי הרבה מאוד קטינים בתל אביב מבתי ספר שונים שמשתמשים בסמים. אבל חמור מכך, שהם הפכו את זה לאורח חיים די קבוע, בעידוד ובתמיכה של הורים, אחיות ובני משפחה", אמר סגן-ניצב דאודי. "אותם קטינים הפכו את השימוש היום יומי שאנו מכירים אותו בשגרת הטיפול בנוער שמשתמש בסמים לעסק שממנו הם מרוויחים כספים ובכך בעצם הם הפכו את עצמם למתווכים וסוחרים, וזה כמובן למען בצע כסף".

מריחואנה. ShutterStock
משתמשים בסמים בגנים ציבוריים, בבתי ספר ובבתים/ShutterStock

לדברי סגן-ניצב דאודי, מדובר בתופעה שהיקפה גדול בהרבה ממה שהכירו עד כה. "הרווח המדובר הוא של מאות שקלים, אבל בשביל קטין בן 16-15 מדובר בכסף קל וגדול". הוא הוסיף כי במהלך החקירה, "גילינו בגיר בגיל 19 שלא רחוק מגיל הנערות, שהחל בעצם לסחור או לספק לאותם קטינים ואז הפך אותם לכלי שרת בידו כשהוא משכנע אותם לעשות כסף ולהיות ספקי משנה שלו. הם לצערי קפצו על המציאה והתחילו לעשות את זה כמקצוע יום יומי בנוסף למשחקי הכדורגל, הכדורסל והתחביבים האחרים שלהם.

"למרבה הפלא והתדהמה, התברר לנו במסגרת החקירה שאחת מהאימהות ראתה את בנה מחוץ לבית הספר מדוכדך ועל מנת לרומם את מצב רוחו גלגלה לו סיגריה עם סמים", הוסיף. לדבריו, יש לטפל בתופעה בשילוב של כמה גורמים במקביל. "למערכת החינוך יש משקל כבד מאוד בחינוך הנערים האלה", אמר. "במניעה של שימוש בסמים, אנחנו עושים ככל יכולתנו בשיתוף פעולה של כל הגורמים על מנת לצמצם את התופעה הזאת ולמגר אותה".

עוד באותו נושא

כך פועלות רשתות הסמים של התיכוניסטים באזור המרכז

לכתבה המלאה

עבדו בשיטה מאורגנת

החקירה החלה לאחר שבשבועות האחרונים התקבל מידע במחלק הנוער שבתחנת תל אביב צפון על נערים הלומדים בבתי ספר שונים בעיר ועוסקים בסחר בסמים. בעקבות המידע הנחה מפקד מרחב ירקון, תת-ניצב יהודה דהן, לפתוח בחקירה נרחבת. צוות החקירה, בראשות קצין הנוער פקד גוני סער, החל לאסוף ראיות נגד הנערים המעורבים והפרשה זכתה לכינוי "פרח השכונות".

במהלך החקירה הסמויה גילו החוקרים כי עשרות הצעירים משתמשים בסמים כבר תקופה ארוכה ומרבים לעשות זאת בגנים ציבוריים, בבתי ספר ובבתיהם. אחד המעורבים אף עישן סמים יחד עם אמו וחברותיה. עוד עלה מהחקירה כי חלק מהמעורבים עסקו בסחר כשכל עסקה נאמדת בסכום של כמה מאות שקלים.

על פי החשד, רשת הסחר בסמים עבדה כרשת מאורגנת, כאשר לכל אחד מהמעורבים היה תפקיד מוגדר - ספקים, מתווכים ומשתמשים. כמו כן, לפי החשד, הצעירים נהגו להשתמש במילות קוד - "ירוק" שימש שם קודם למריחואנה ו"חום" היה שם קוד לחשיש.

(עדכון ראשון: 09:17)

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully