וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת נשק שהסתבכה? נציג של "אלביט" מת בערב הסעודית

משטרת העיר טאבוק טוענת כי כריסטופר קריימר, בן 50, קפץ אל מותו מחלון חדר המלון שבו שהה, אולם במשפחתו משוכנעים: הוא נרצח. "החברה רצתה לקבל בחזרה את הכסף שהוציאה על מערכת הטילים"

חיילים בדרום ערב הסעודית. AP
"הוא בעצם נשלח על מנת להוכיח שהם לא השתמשו בה כמו שצריך". חיילים בערב הסעודית/AP

עובד של "קולסמן", חברת בת אמריקנית של תאגיד הביטחון הישראלי "אלביט", נהרג שלשום (שישי) בנסיבות מסתוריות בעיר טאבוק בערב הסעודית. על פי הדיווח ברשתות האמריקניות "פוקס ניוז" ו"דיילי ביסט", הרשויות במדינה טוענות כי כריסטופר קריימר, בן 50, קפץ אל מותו מחלון החדר בו שהה בבית המלון "סהרה מכארם", אולם בני משפחתו וחבריו סוברים כי הוא נרצח בשל חלקו בעסקה למכירת מערכת טילי טאו (Tow).

עורך הדין המייצג את משפחת ההרוג וידידו הקרוב של קריימר, נואה מנדל, הסביר כי "הבעיה הייתה עם הלקוח". לדבריו, "מערכת הטילים כבר נמכרה לחברה הסעודית, והם התלוננו על כך שהיא לא עובדת. הוא בעצם נשלח על מנת להוכיח שהם לא השתמשו בה כמו שצריך".

עוד בוואלה! חדשות:
בראש משלחת חוצת מפלגות: אובמה הגיע לביקור בסעודיה
איך ישפיע מלך סעודיה החדש על המזרח התיכון?
צפו: ניסוי במערכת שתגן על מטוסי נוסעים מטילים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני חושב שמשהו רע הולך לקרות". הודעות שהעביר קריימר לבני משפחתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנדל אף טען כי אלמונים חיבלו במערכת לפני הגעתו של קריימר, יחד עם עובד נוסף, לערב הסעודית ב-8 בינואר. "כשכריס הגיע, זה לא היה ראוי לשימוש", אמר. עם זאת, גורמים ב"קולסמן" טענו כי אין שום תקלה במערכת, והבהירו כי לא בוצעה בה חבלה.

קלארק פריז, דובר החברה, מסר: "הם הגיעו, עזרו להרכיב אותה, וההדגמה עברה בלי שום תקלה. הכל פעל באופן מלא. כריס אפילו פרסם סרטון של אחד משיגורי הטילים". אולם בהודעה שהעביר קריימר לבני משפחתו לאחר הניסוי, טען: "ירינו שישה טילים, ואחד מהם כמעט פספס. ה-M109 שלהם ישנים ויש בהם מלא בעיות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

קריימר הבהיר בשיחה עם בני משפחתו כי החברה הסעודית, Global Defense Systems, ביקשה לבחון מחדש חלק מהטילים. "אם הם אוהבים את הביצועים של הדברים שלנו, נקבל הזמנה עם המון שדרוגים", כתב קריימר במסרון לאחיינו.

לטענת עורך הדין, בחברה הסעודית רצו לקבל בחזרה את חלק מהכסף שהוציאו על מערכת הטילים, ולכן רצו שחלק מהציוד יהיה משובש. "זה כמו תרמית עם מכונית משומשת", הבהיר, "כמו לקחת מכונית לנסיעת מבחן, ולעצור, לפתוח את מכסה המנוע ולשחק קצת עם החוטים. ואז אתה משלם 5,000 דולרים עבור מכונית ששווה 10,000".

נסיבות מותו של קריימר מקשות על משפחתו להביא את גופתו לנתיחה בארצות הברית, אולם דובר החברה הבהיר כי נעשתה התקדמות בתחום זה, אשר עשויה לשפוך מעט אור על מה שקרה. "הוא התקשר אליי שלוש פעמים באותו לילה, והשאיר הודעות שהוא בסכנה, וביקש שנתקשר למשרד החוץ", סיפר מנדל. "הוא היה שם, הוא היה בסכנה, ואני מאמין שהוא נרצח".

מחברת אלביט מערכות בישראל נמסר: "קבלנו הודעה מחברת קולסמן, חברת הבת של אלביט מערכות אמריקה, לפיה עובד החברה, כריס קריימר, נפטר במהלך נסיעת עבודה. נסיבות מותו נבדקות על ידי מחלקת המדינה האמריקאית. אין לנו פרטים נוספים בשלב זה ואנו ממתינים לעדכון מחלקת המדינה לחברת הבת האמריקנית שלנו. קריימר עבד בחברה כ-12 שנים. איננו יכולים למסור פרטים אודות הפרוייקט בו עבד אך מדובר במוצר וותיק של חברת קולסמן, מוצר אמריקאי שלא מעורבות בו כל טכנולוגיות ישראליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully