וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאעש פלסטין": 7 נאשמים שתכננו להקים שלוחה לארגון בישראל

18.1.2015 / 12:55

על פי כתב האישום, השבעה נהגו להיפגש ולדבר על תמיכתם ברעיונות הזרם הסלפי. ביוני החליטו להצטרף לדאעש. בין הנאשמים, שנעצרו על ידי השב"כ: עו"ד שהסית בימי "צוק איתן" בפייסבוק לרצח יהודים ובן ראש העיר סכנין לשעבר

צילום: באדיבות שב"כ, ערן גילווארג; עריכה: גדי וינסטוק

שבעה תושבי הגליל מואשמים במעורבות בהקמת שלוחה של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בישראל - כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. הם מואשמים על ידי פרקליטות מחוז חיפה בחברות ובפעילות בהתאחדות בלתי מותרת, תמיכה בארגון טרור ובניסיון מגע עם סוכן חוץ. הם נעצרו על ידי השב"כ במהלך החודשים נובמבר ודצמבר 2014.

הנאשמים הם עו"ד עדנאן עלא א-דין, בן 40 מנצרת, כרים אבו סאלח, בן 22 מסכנין, אחיו שריף-חאלד אבו סאלח, גם הוא בן 22 מסכנין, בן דודם, עלאא אבו סאלח, בן 28 מסכנין, חוסאם מריסאת, בן 30 מדיר חנא ומוחמד אבו סאלח ופאדי בשיר - שניהם בני 28 מסכנין. האחרון הוא בנו של מוחמד בשיר, ראש עיריית סכנין לשעבר.

על פי כתב האישום, שהוגש היום לבית המשפט המחוזי בחיפה, הנאשמים נהגו להיפגש במשך כמה חודשים בשנה שעברה עם שייח סלפי בכיר ומוכר בצפון, ושוחחו עמו על עקרונות הזרם הסלפי הקיצוני של האיסלאם. לפי הפרקליטות, הוא שכנע אותם להאמין בדרך הג'יהאד. במהלך חודש יוני האחרון הם החליטו כי הם תומכים בדעאש ומצטרפים לארגון, בין היתר כדי להעניש "כופרים".

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד
בשל הפסד בקרב: מנהיג דאעש הורה להוציא להורג 56 לוחמים
תיעוד: ילד של דאעש מוציא להורג 2 "מרגלים" רוסים
חרב פיפיות: עורף בכיר של דאעש הוצא להורג ואיבד את ראשו

נאשמים בניסיון להצטרפות לדאע"ש. שב"כ, עיבוד תמונה
הנאשמים, חברי הקבוצה/עיבוד תמונה, שב"כ

אחד הנאשמים המרכזיים בפרשה הוא עו"ד עלא א-דין. לטענת הפרקליטות, הוא שימש מעין מדריך צבאי עבור חברי הקבוצה. מכתב האישום עולה כי א-דין סיפר לנאשמים שהוא מייצג אסירים ביטחוניים, והסביר שהוא מתכוון להכריז על עצמו כאחראי הצבאי של "דאעש פלסטין" - שלוחת "המדינה האיסלאמית" בישראל.

שמו של עורך הדין עלה לכותרות בחודש יולי האחרון, כשהסית לרצח יהודים בימי מבצע "צוק איתן" בחשבון הפייסבוק שלו. א-דין, שעבד אז עם הסנגוריה הציבורית, פרסם סטטוס עם פסוק מכתבי הקודש המוסלמים, המספר על מלחמה עתידית בין היהודים לבין הערבים באחרית הימים. בסוף הציטוט על הרג יהודים הוסיף: " למישהו עדיין יש את החוצפה לערער על הצדק שבחדית זה?".

לפי כתב האישום, א-דין הדריך את חברי הקבוצה בתחומים שונים. בין השאר, הוא הדריך את חברי הקבוצה לשחוט כבשים במו ידיהם על מנת "לחזק את הלב". באחד המפגשים בחוותו בכפר מנדא הוא הדריך את הנוכחים להכין בקבוק תבערה. כמו כן, באחד המפגשים, לאחר שאחד הנאשמים סיפר לו כי הוא מתקשה לנוכח מראה של דם, הוא שוחח עמו על הצורך "להתחזק" בעניין זה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הקפידו לא לשאת טלפונים סלולריים למקום המפגש

נאשם בולט נוסף הוא כרים אבו סאלח. לפי הפרקליטות, הוא דאג להתעדכן באשר למידע על פעילי דעאש מישראל שיצאו לסוריה, ואף תכנן להגיע למדינה דרך טורקיה. לפי המידע שנאסף עליו, הוא רכש כרטיס טיסה והצטייד ב-35 אלף שקלים לצורך הנסיעה ולשם מתן תרומה לדאעש. צאתו מישראל נמנעה בשל צו איסור יציאה מהארץ מטעמי ביטחון, והוא עוכב בנמל התעופה בן גוריון על ידי שירות הביטחון הכללי.

מכתב האישום עולה כי השבעה הקפידו שלא לשאת את הטלפונים הסלולריים שלהם עמם למקום המפגש הקבוע, והשאירו אותם ברכביהם - זאת מחשש למעקבים של כוחות הביטחון הישראליים. במסגרת החקירה, נעזרו חוקרי המשטרה, בין היתר, בצילומים של עו"ד א-דין בריאיון לעיתונאי צבי יחזקאלי בערוץ 10, שבו טושטשו פניו וקולו עוות. בריאיון אמר עלא א-דין כי כוחות האמונה ילחמו בכוחות הכפירה - כאשר גם היהדות מוגדרת ככפירה. הוא הוסיף כי יש מקרים שבהם ההוצאה להורג היא מעשה מוצדק.

נסראווה נאסר, בן 21 מקלנסווה ששב לישראל מירדן, וניסה להצטרף לארגון איסלמי קיצוני בסוריה, ביהמ"ש השלום פתח תקווה. דרור עינב
נסראווה נאסר בבית המשפט לפני דיון בהארכת מעצרו, לפני כשבוע/דרור עינב

הצטרפות ערבים ישראלים לשורות דאעש וארגונים איסלאמיים קיצוניים אחרים אינה חדשה. לפני כשבוע הותר לפרסום כי תושב קלנסוווה שבמשולש, נסראווה נאסר בן ה-21, נעצר על ידי שירות הביטחון הכללי והמשטרה בחשד שיצא לסוריה במטרה להצטרף לכוחות המורדים ולהילחם נגד צבאו של הנשיא בשאר אסד. הוא נלכד על ידי כוחות הביטחון כאשר ביקש לשוב לישראל דרך ירדן. מהחקירה עלה כי נאסר לא הספיק להצטרף לאחד משני הארגונים - ג'בהת א-נוסרה או "המדינה האיסלאמית", ונלכד על ידי חיילים מצבא אסד.

לפי המשטרה, הצעיר עבר עינויים קשים על ידי החיילים. על פי אחת ההערכות הוא שוחרר כדי להעביר מסר מרתיע לצעירים ערבים-ישראלים נוספים, לבל ישקלו בעתיד להצטרף ללחימה נגד משטר אסד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחמד חבשי מאיכסאל, שנהרג באוקטובר כשלחם בשורות דאעש בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת החודש הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל עצר בחודש נובמבר שלושה פלסטינים תושבי חברון בחשד שהם מזוהים עם הארגון הקיצוני. על פי החשד, השלושה תכננו לבצע פיגועים בישראל וחלקם אף השליכו מטען חבלה לעבר כוח צה"ל, אולם לא גרמו לנפגעים. אחד מהעצורים הודה כי תכנן להרוג מתנחל במעיין "עין אברהם" בחברון, ולחטוף ממנו את נשקו. כתבי אישום הוגשו נגד החשודים.

בחודש אוקטובר האחרון נהרג אחמד חבשי, בן 23 מאיכסאל שבאזור נצרת, בעת שנלחם לצד לוחמי דאעש באזור רמאדי שממערב לבגדאד, בירת עיראק. כחודש לפני כן הרשיע בית משפט השלום בחיפה צעיר ערבי-ישראלי נוסף, אחמד שורבאג'י, תושב אום-אל פחם בן 23, בכך שנסע לסוריה בינואר בשנה שעברה והתאמן לצד אנשי דאעש. בית המשפט קבע כי יש במעשיו כדי לסכן באורח ממשי את ביטחונה של מדינת ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully