וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 לוחמי גולני נפקדים: "נתנו לנו משימות של צעירים"

5.1.2015 / 18:29

הלוחמים מגדוד 12 ברחו בזמן אימון. שניים טענו כי מדובר בבעיות אישיות, ואחרים אמרו שנמנע מהם פגישה עם קב"ן אחרי "צוק איתן". אלא שקצין בכיר הבהיר: "ברחו כי לא נוח להם". בצבא אמרו כי הם סרבו לבצע משימות כמו תורנות מטבח

חיילי חטיבת גולני באימון. דובר צה"ל
חטיבת גולני באימון. למצולמים אין קשר לכתבה/דובר צה"ל

שבעה חיילים מגדוד 12 של חטיבת גולני, שנמצא באימון בגולן, ברחו בימים האחרונים מהגדוד והוגדרו נפקדים. שני לוחמים ברחו בטענה של בעיות כלכליות וחוסר הקשבה של המפקדים לצרכיהם האישיים. חמישה אחרים שברחו הלינו על כך שקיבלו מטלות "של לוחמים צעירים". מדובר במשימות שניתנו להם על ידי מפקדיהם ושכללו סחיבת נשק כבד, תורנות מטבח ויציאה לשבוע מלחמה.

מפקדי היחידות יצרו קשר טלפוני עם החיילים האמורים ודרשו מהם לחזור לבסיס. השניים שהתלוננו על בעיות כלכליות טרם התייצבו, אך חמשת הלוחמים האחרים חזרו ביממה האחרונה ונשפטו ל-20 ימי מאסר. "הלוחמים טענו שהעונש נקבע מראש, והם כבר החליטו לברוח שוב", אמרו גורמים בגדוד.

עוד ידיעות צבא וביטחון בוואלה! חדשות
יעלון בוחן אפשרות להכריז על "להב"ה" ארגון טרור
תושבי עוטף עזה על פינוי החיילים: "מפקירים אותנו"
הותר לפרסום: נעצרה חוליה המזוהה עם דאעש בחברון

הלוחמים שברחו מגדוד 12 טענו כי מפקד הפלוגה מנע מהם לפגוש קצין בריאות נפש (קב"ן), צורך שנוצר עקב האירועים שחוו במהלך מבצע "צוק איתן". בתגובה לכך, אמר קצין בכיר בגולני לוואלה! חדשות: "כל חייל שביקש לראות קב"ן אחרי 'צוק איתן', ראה קב"ן. הוקמה לפני חודש וחצי ועדה בתוך החטיבה, שעוקבת אחרי כל בקשה, ואשר מלווה אותם תוך הטיפול. אני לא מכיר בקשות של לוחמים שלא כובדו – ההיפך הוא הנכון".

חיילי חטיבת גולני באימון. דובר צה"ל
"בזמן שאתם בבית מדברים עם התקשורת, החברים שלכם הולכים בגשם ומתאמנים". חטיבת גולני באימון. למצולמים אין קשר לכתבה/דובר צה"ל

הקצין הבכיר התייחס גם לבריחת הלוחמים ואמר: "אולי אחד מהם סובל מבעיה כלכלית, אבל השאר ברחו כי קשה להם או לא נוח להם. בגולני יש 500 חיילים עם בעיות כלכליות, חלקן קשות, ובכולם אני והמפקדים מטפלים". הקצין הבכיר פנה לחיילים ואמר: "בזמן שאתם בבית מדברים עם התקשורת, החברים שלכם הולכים בגשם ומתאמנים. אני מצפה מכם לחזור ליחידה, נקשיב לכם ונטפל בכל אחד מכם". הקצין ציין שהבורחים ניסו לגרור איתם חיילים נוספים, אולם הוסיף: "לשמחתי הרבה הם לא הצליחו". אחד החיילים היה נפקד במשך כמעט חודשיים עד לפני מספר חודשים.

תגובת דובר צה"ל : "שבעת החיילים המדוברים נשפטו לעונשי מחבוש בפועל מכיוון שעברו על פקודות הצבא. חשוב להדגיש כי החיילים נפקדו לאור סירובם לבצע משימות שהוטלו עליהם".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • גולני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully