וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החקירה: ח"כ קירשנבאום ביקשה לפרוש; "בקשתה נדחתה"

3.1.2015 / 0:06

סגנית שר הפנים החשודה בעבירות שחיתות פנתה ליו"ר מפלגתה ליברמן והודיעה לו כי אין בכוונתה להתמודד ברשימת ישראל ביתנו בבחירות הבאות. עם זאת, הוא ביקש ממנה לא לעזוב - והיא נענתה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מתן חדד

על רקע החקירה המתנהלת נגדה בחשד לשחיתות, פנתה אתמול (שישי) סגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום, ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, וביקשה ממנו לפרוש מתפקידה כיו"ר מטה הבחירות. כמו כן, היא הודיעה שאין בכוונתה להגיש את מועמדותה לרשימה בבחירות הבאות. מלשכתה של קירשנבאום נמסר כי ליברמן ביקש ממנה לא לבטל את מועמדותה ולא לעזוב את תפקידה, והיא נענתה לבקשתו. בכיר בישראל ביתנו מסר אמש לוואלה! חדשות: "בקשתה נדחתה, ומצב זה לא צפוי להשתנות". דבר רצונה של קירשנבאום לפרוש פורסם אמש לראשונה בערוץ 2.

ביום רביעי, פנה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לח"כ קירשנבאום וביקש ממנה להימנע מלהגיע למשרד הפנים לתקופה של 30 יום. ההחלטה על הצעד נובעת מחשש לשיבוש החקירה לנוכח חוות דעת של אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל, אשר הונחה בפני וינשטיין. קירשנבאום השיבה לווינשטיין כי תיענה לבקשתו של היועץ.

פרשת השחיתות בישראל ביתנו || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
כך הפלילה המשטרה את עדי המדינה בפרשת השחיתות
פרשת השחיתות: המשטרה פשטה על משרדי החטיבה להתיישבות
במשטרה סבורים: יש די ראיות להאשמת ח"כ קירשנבאום

פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
הסכימה להרחקה ממשרד הפנים. קירשנבאום/ראובן קסטרו

לפי החשד, בין היתר, קירשנבאום העבירה סכומים גדולים מכספי משלמי המסים, דרך תקציב המדינה, למועצות אזוריות ולעמותות, יחד עם שורה של בכירים. בתמורה, על פי החשד, קירשנבאום קיבלה חזרה כספי שוחד, מינויים של מקורבים, וטובות הנאה שונות.

במשטרה חושדים שקירשנבאום קשרה את כל החוטים בעזרת יד ימינה, דוד גודובסקי, יו"ר מטה ישראל ביתנו, שיצר את הקשר עם ראשי מועצות אזוריות, עם ראשי אגודות, וכן עם מנכ"לים וגזברים של משרדי ממשלה. כמו כן, במשטרה חושדים כי לאחר שהעבירו את הכספים לעמותות ולאגודות השונות, דאגו השניים שהכסף ימצא את דרכו בחזרה לכיסיהם של סגנית השר ושל מקורביה.

במשטרה סבורים כי הקשרים שיצרו סגנית השר ומקורביה נעשו ללא קשר בין המועצות או בין העמותות. כך, החשודים בקבלת הכספים והחזרתם ל"מקור" במועצה או בחברה ציבורית לא ידעו על קיום אותה שיטה במקומות אחרים, ונוצר מנגנון משומן של תזרים מזומנים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 20:18)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully