וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו ב"חולות" נגד התיקון לחוק למניעת הסתננות

27.12.2014 / 16:32

מבקשי המקלט, השוהים במתקן השהייה הסמוך לגבול עם מצרים, מחו על התיקון שאושר עם פיזור הכנסת, שלפיו ניתן יהיה לכלוא אותם ללא משפט לתקופה של עד 20 חודשים. "כבדו את החלטת בית המשפט העליון"

הפגנת מבקשי מקלט במתקן השהייה חולות. פייסבוק, צילום מסך
מבקשי המקלט מפגינים, היום/צילום מסך, פייסבוק

מאות מבקשי מקלט הפגינו היום (שבת) אחר הצהריים במתקן השהייה "חולות" הסמוך לגבול עם מצרים, במחאה על אישור התיקון השלישי לחוק למניעת הסתננות. במסגרת התיקון, שאושר שעות בודדות לפני פיזור הכנסת בתחילת החודש, יוכלו מבקשי מקלט להיכלא לתקופה של עד 20 חודשים ללא משפט.

המפגינים במקום קראו "חולות - זה לא חוקי", והניפו שלטים, שעליהם נכתב, בין היתר: "חולות הינו כלא לכל דבר", "נמלטנו מדיקטטורה", "20 חודשים בחולות - ואז?" ו-"כבדו את החלטת בית המשפט העליון". אחד ממארגני ההפגנה, מותסים עלי, הוסיף בפרסום בדף הפייסבוק שלו: "לא נשתוק ולא נוותר עד שיושג צדק".

עוד בוואלה! חדשות:
רגע לפני פיזורה: הכנסת אישרה את "חוק המסתננים"
דוח: כשלים בבחינת בקשות מקלט של אריתריאים וסודאנים
פרשנות | עוד חוק שייעלם במדבר הפוליטי

הפגנת מבקשי מקלט במתקן השהייה חולות. פייסבוק, צילום מסך
מבקשי המקלט מוחים נגד הכוונה לגרשם למדינה שלישית/צילום מסך, פייסבוק

כמו כן, מבקשי המקלט מוחים נגד הכוונה לגרשם למדינה שלישית, ככל הנראה רואנדה, וטוענים כי נשקפת סכנה לחייהם אם יועברו לשם. לטענתם ולטענת ארגוני הסיוע, הרשויות בישראל פועלות ל"עידוד" מבקשי המקלט לעזוב מרצון, מאחר שהחוק הבינלאומי אינו מאפשר להשיבם למדינות המוצא שלהם.

בשבוע שעבר ארגוני זכויות אדם הגישו עתירה דחופה לבג"ץ הקוראת לביטול התיקון לחוק. כמו כן, מבקשים הארגונים קבלת צו ביניים שיעכב החלת החוק על מי שטרם זומנו למתקן חולות. מדובר בעתירה השלישית שמגישים הארגונים, לאחר ביטול שני התיקונים הקודמים על ידי בג"ץ בעקבות עתירות אלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מגישי העתירה מבהירים כי תכליתו של התיקון החדש זהה לאלה שנפסלו על ידי בית המשפט העליון, ובראשן המטרה לתת תמריצים ליציאה של מבקשי מקלט באמצעות שבירת רוחם, גם במקרים בהם מכירה המדינה בסכנה הנשקפת להם במדינות מוצאם.

יתרה מכך, טוענים העותרים כי צעדי הכליאה לא יסייעו לתושבי האזורים המאכלסים את מרבית מבקשי המקלט בארץ, בהם דרום תל אביב, וקוראים ליישום צעדים ממשיים לשיפור התנאים לכלל תושבי אזורים אלה - מבקשי מקלט ותושבים ותיקים.

לפניות לכתב: yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully