וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

לפיד: "לא היינו אמיצים מספיק ב'צוק איתן'", צפון קוריאה: אובמה קוף ביער טרופי, לראשונה: צבא איראן ערך ניסוי ב"מזל"ט מתאבד", חשד: אם דקרה את בנה בארוחת שישי - ופצעה אותו בינוני. כל כותרות השבת

לפיד: "לא היינו אמיצים מספיק ב'צוק איתן'"

יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד אמר היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בחולון כי ישראל לא הייתה אמיצה מספיק במהלך מבצע "צוק איתן". הוא סירב לפרט את הסיבה לדבריו בטענה שהוא "השר היחיד שלא הדליף דברים מהקבינט". לדבריו, "היינו צריכים להיות בוועידה לשיקום עזה ולדרוש את פירוז חמאס". עוד הבהיר שר האוצר לשעבר כי "זאת הייתה טעות ופחדנות מדינית".

לפיד התייחס להסדר עתידי עם הפלסטינים ולדרישתם להקים את בירתם במזרח ירושלים. "ירושלים היא לא מקום, היא הרעיון המכונן של הישראליות והאתוס הבסיסי שלנו", הדגיש לפיד. "אפשר להגיע להסדר גם בלי לוותר על ירושלים. אנחנו את ירושלים לא נחלק. לא משנה מה יקרה. ואם זה אומר שבסוף לא יהיה הסדר, אז לא יהיה הסדר. מדינות לא מנהלות משא ומתן על הבירה של עצמן".

צפון קוריאה: אובמה קוף ביער טרופי; ננקום על הפצת הסרט

קוריאה הצפונית תקפה הבוקר (שבת) בחריפות את נשיא ארצות הברית ברק אובמה וכינתה אותו "קוף" שהסית את בתי הקולנוע להקרין את סרט הקומדיה "ריאיון סוף" שעוסק בהתנקשות במנהיג קים ג'ונג און. הוועידה להגנה לאומית של המשטר איימה ב"נקמה הרסנית" בשל הפצת הסרט וטענה שוושינגטון אחראית להפלת רשת האינטרנט במדינה בשבוע האחרון.

"אובמה תמיד בוחר להשתמש במילים חסרות אחריות ומתנהג כמו קוף ביער טרופי", נמסר בהצהרה מטעם הוועידה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית בקוריאה הצפונית. "אם ארה"ב תתעקש לנהוג בשחצנות אמריקנית טיפוסית ובבריונות שרירותית חרף האזהרות החוזרות, היא צריכה לדעת שיחסי החוץ הכושלים שלה יעמדו בפני מכות קטלניות שלא ניתן לברוח מהן".

לראשונה: צבא איראן ערך ניסוי ב"מזל"ט מתאבד"

צבא איראן הציג היום (שבת) לראשונה מטוסים זעירים ללא-טייס שעליהם מותקנים מטעני נפץ ואמורים להתפוצץ בהגיעם למטרה. זאת, במסגרת תרגיל צבאי נרחב שמקיים הצבא בימים האחרונים במצרי הורמוז המובילים למפרץ הפרסי. התרגיל, שהחל ביום חמישי ויימשך עד לרביעי, מתקיים בשטח של 527 אלף קילומטרים רבועים בחלק הצפוני של האוקיינוס ההודי, בים עומאן ובחלק המזרחי של המפרץ הפרסי.

מפקד צבא היבשה של איראן, גנרל אחמד רזה פורדסטאן, צוטט בכלי תקשורת מקומיים באומרו שכלי הטיס ישמש "פצצה ניידת". על המזל"ט, שעל פי אחד מהעיתונאים נקרא "יאסיר", עוצב כדי לפגוע במטרות אוויריות וקרקעיות, כמו גם בספינות.

חשד לרצח: גופת גבר בן 30 נמצאה ברחוב באילת

גבר כבן 30 נמצא הבוקר (שבת) ללא רוח חיים ליד בניין ברחוב עין נטפים באילת. כוחות משטרה רבים, בפיקוד סגן מפקד מרחב אילת, סגן-ניצב אליהו שמול, החלו באיסוף ממצאים בזירה. נבדק חשד לפלילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חיפושים נרחבים אחרי צוללן בן 50 שנעדר מאמש באשדוד

כוחות יחידת השיטור הימי של מרחב לכיש חידשו הבוקר (שבת) את החיפושים אחר צוללן כבן 50, שנעדר מאז אתמול בערב. הצוללן יצא עם חברו בסירה לצלול באזור שמדרום למרינה באשדוד. לאחר שהגבר, בן 50, לא עלה מן המים, דיווח חברו למשטרה על היעלמותו. אזור החיפושים מתמקד ברדיוס של שלושה קילומטרים מחופה הדרומי שלה עיר.

חשד: אם דקרה את בנה בארוחת שישי - ופצעה אותו בינוני

גבר בן 27 נדקר ונפצע באורח בינוני במהלך ויכוח משפחתי שפרץ אתמול ברחוב בכור שבפתח תקווה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בילינסון בעיר עם פצע דקירה בפלג גופו העליון. ככל הנראה, הצעיר נדקר על ידי אמו. המשטרה עיכבה לחקירה את האם והאב של הצעיר וכן עוד תשעה אורחים שהיו בבית המשפחה.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי בין הבן לזוג ההורים פרץ ויכוח בעת שהם ארחו כמה קרובי משפחה. בשלב מסוים, ככל הנראה, חבט הבן באב ובתגובה אחזה האם בסכין מטבח ודקרה את בנה בחזה.

עריקאת: ההצבעה על מדינה פלסטינית - ביום שני הקרוב

בכיר הרשות הפלסטינית, איש הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת, אמר אתמול כי בכוונת הפלסטינים להעלות את טיוטת ההחלטה לסיום הכיבוש הישראלי והקמת מדינה פלסטינית להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם כבר ביום שני הקרוב. לפני כמה ימים הבהיר עריקאת כי הצעת ההחלטה להקמת מדינה פלסטינית תוגש בכל מקרה עד סוף החודש, למרות העיכובים בנושא.

ביום רביעי אמר עריקאת כי בהצעה הוכנסו שמונה שינויים, הבולט שבהם הוא הנכונות להכיר במזרח ירושלים כבירת המדינה העתידית, ולא בכל העיר. בנוסף, מוצגת דרישה לשחרור כל האסירים הפלסטינים המוחזקים בידי ישראל, וליישום ההחלטה בתוך שנתיים. כמו כן, עריקאת הדגיש במסיבת עיתונאים ברמאללה כי אם ההצבעה באו"ם תידחה, הרשות הפלסטינית תחתום על 15 אמנות בינלאומיות, בהן אמנת רומא, להצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully