וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוללות כיפת ברזל הוצבו באזור באר שבע ונתיבות

26.12.2014 / 0:54

גם אחרי התקרית אתמול בה נפצע חייל מירי צלף, והרג הפלסטיני ברצועה, אמרו בצה"ל כי פניה של ישראל לא להסלמה. עם זאת, פריסת הסוללות בדרום מעידה אולי על הגברת הכוננות

כיפת ברזל מיירטת מעל אשדוד, יולי 2014. רויטרס
כיפת ברזל מיירטת מעל אשדוד, יולי 2014/רויטרס

בצה"ל אמנם העריכו בימים האחרונים כי פניו של חמאס אינם להסלמה, גם אחרי התקרית הקשה אתמול שבה נפצע חייל קשה מירי צלף פלסטיני - אולם אמש (חמישי) הותר לפרסום כי שתי סוללות "כיפת ברזל" נפרסו בדרום - באזור באר שבע ובאזור נתיבות. אף שלא הובהר מה הסיבה למיקום הסוללות במקומות הללו בעת הזו, ישנה אפשרות שמדובר בהגברת הכוננות.

תקרית הירי בדרום רצועת עזה, שבעקבותיה נהרג פעיל מרכזי של חמאס, מהווה עוד שלב בהידרדרות הממושכת והאיטית, אך הקבועה, ביחסים בין ישראל וארגון הטרור. במידה רבה, כך לפי דברים שכתב באתר זה השבוע פרשננו אבי יששכרוף, אנחנו אכן בתחילתה של הסלמה, שאף אחד אינו רוצה בה.

עוד ידיעות בנושאי צבא וביטחון בוואלה! חדשות
פיגוע בשומרון: "איילה התגלגלה על האדמה וכיבתה עצמה"
הירי בגבול עזה: הצלף עקב אחרי הכוח במשך שעות
משמר הגבול: פרשת גבעתי מעמידה במבחן את מערכת המשפט הצבאית

חמאס המוכה אחרי "צוק איתן" מבין שיכולתו הצבאית אינה מאפשרת לו הרפתקה נוספת נוסח זו של הקיץ האחרון. אלא שבדומה לסבבים אלימים קודמים, ייתכן שההתפתחויות בשטח מצליחות לייצר מציאות משלהן. כלומר, הסלמה מקרית, מקומית, עלולה להוביל לתגובה קשה יותר של אחד הצדדים ומשם חילופי המהלומות רק ילכו ויחריפו. זה מזכיר מעט את המצב בדרום ערב "צוק איתן", למרות ששם עוד הייתה סיבה מובהקת יותר לחמאס לרצות בעימות צבאי - המצוקה הכלכלית הגואה.

לכך יש לצרף גם את המשך תפעול המערך הרקטי של חמאס, אף שזה ספג פגיעה אנושה במהלך מבצע "צוק איתן". ארגון הטרור הרבה בתקופה האחרונה לבצע "שיגורי ניסוי" לעבר הים. רק אתמול זוהו שני שיגורים של רקטות לכיוון מערב, אשר נחתו בים התיכון.

בשבוע שעבר התפוצצה רקטה בשטח המועצה האזורית אשכול - ואחריה באה בתגובה תקיפה של צה"ל. "ביטחון ישראל קודם לכל, ואני לא אעבור לסדר היום אפילו על ירי של רקטה אחת ולכן חיל האוויר הגיב בהשמדת מפעל בטון ששימש לשיקום מנהרות שנפגעו במבצע 'צוק איתן'", אמר נתניהו בסוף השבוע שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחסו למצב. "חמאס יישא באחריות לכל הסלמה שתהיה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 25.12.14, 22:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully