וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בסרטים: צפו בתותח הלייזר שמשמיד מזל"טים וספינות

הצי האמריקני השלים את פיתוחו של הנשק העתידי, המשגר קרן קטלנית לעבר מטרות ניידות. אבטיפוס ראשון הוכנס לשימוש במפרץ הפרסי אחרי שהשלים את ניסויו בהצלחה. מחיר כל "ירייה" – 59 סנט בלבד

צלמים זמניים מורשים

העתיד כבר כאן, והוא קטלני מתמיד. הצי האמריקני אומר כי תותח הלייזר שלו פועל, וכבר הוכנס לשימוש מבצעי במפרץ הפרסי. מחלקת הפיתוח של הצי הודיעה אתמול כי המערכת, המכונה LaWS (Laser Weapon System), השלימה "בהצטיינות" את כל הניסויים שבוצעו בשלושת החודשים האחרונים.

התותח הותקן על ספינה אמריקנית ששטה במפרץ הערבי, והצליח להשמיד בהצלחה מזל"טים וכמה סירות. אדמירל-משנה מתיו קלאנדר, מפקד ענף המחקר בצי, אמר כי ביצועי התותח הם כה טובים, עד שהוחלט לאפשר לספינה להשתמש בו במקרה הצורך.

המערכת עדיין אפופה חשאיות מסוימת: כך למשל, לא ידוע מהו מרחק הפגיעה היעיל של התותח, או באילו מזג אוויר המערכת מסוגלת לפעול. עם זאת, בצי נשבעים שלתותח יש ביצועים יותר טובים מכל מערכת דומה.

חדשות נוספות מהעולם
דאעש דורש מיליון דולר תמורת גופת העיתונאי ג'יימס פולי
חקירת התקיפה בפריז: "אבא שלך יהודי, יש לכם כסף"
כך סייעה פסיקת בג"ץ להצדקת תוכנית העינויים של ה-CIA

ניסוי תותח לייזר בשירות הצי האמריקני – דצמבר 2014. הצי האמריקני – אתר רשמי,
התותח מותקן על הספינה Ponce המשייטת במפרץ הפרסי/הצי האמריקני – אתר רשמי

"ככלי נשק, הלייזר הוא תותח עוצמתי וחסכוני, וימלא תפקיד מרכזי בעתיד הלוחמה הימית", אמר אדמירל משנה קלאנדר בהודעה שפרסם הצי. "האבטיפוס של התותח השלים מבחנים שבוצעו בתנאים קיצוניים, והצליח להינעל על המטרות ולהשמיד אותן בקטלניות כמעט-מיידית".

בסרטון שפרסם הצי, ניתן לראות את התותח פונה לעבר המטרות, וכעבור זמן קצר הן עולות באש. קרן הלייזר עצמה אינה נראית לעין. לדברי הצי, התותח המשוכלל אינו רק בטוח יותר לשימוש, אלא גם חסכוני במיוחד. בעוד שטיל ים-אוויר עולה כ-400 אלף דולרים, הרי ש"יריית לייזר" עולה 59 סנטים בלבד.

לתפעול התותח נדרש מלח אחד בלבד, הנעזר בלוח בקרה המזכיר משחקי וידאו. בצי מקווים להעביר את האבטיפוס ניסויים מתקדמים ולהשיג תקציב לפיתוח גרסה סדירה כבר בחמש השנים הקרובות.

  • עוד באותו נושא:
  • לייזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully